Work.ua спільно з Наталією Кульчицькою, керівником департаменту персоналу «Кернел», підготував навчальний курс про оцінку діяльності.

У цьому уроці поговоримо про зворотний зв’язок та комунікації проєкту.

Чому важливі комунікації зі співробітниками в процесі оцінки

Зворотний зв’язок — зустріч керівника та співробітника для обговорення результатів роботи за минулий період та планування наступного. Це один із найважливіших елементів щорічної оцінки діяльності, який:

  • мотивує співробітника до розвитку;
  • роз’яснює його сильні сторони та ті, які важливо посилити;
  • допомагає оцінити цілі за минулий період та сформувати завдання на наступний.

Щоб зворотний зв’язок був успішним, до нього потрібно готуватися — як співробітнику, так і керівнику.

Як підготуватися співробітнику:

  • провести оцінку за компетенціями;
  • сформувати індивідуальний план розвитку;
  • оцінити свої цілі за минулий період;
  • спланувати цілі на наступний період та подумати, які ресурси йому потрібні для досягнення цих цілей.

Як підготуватися керівнику:

  • провести оцінку працівника за компетенціями;
  • проаналізувати результати за цілями;
  • продумати, які цілі важливо спланувати для співробітника на наступний період;
  • проаналізувати індивідуальний план розвитку, який запропонував працівник;
  • мати в запасі кейси, щоб навести приклад щодо попередньої поведінки співробітника;
  • дібрати ресурси, потрібні співробітнику для реалізації цілей.

У межах проведення зворотного зв’язку головне, щоб оцінки компетенцій співробітника та керівника знайшли своє підтвердження; щоб вони домовилися, в яких кейсах проявлялась та чи інша поведінка, а в яких вона не проявлялася. Адже важливою є не сама цифра оцінки, а наскільки спільне розуміння прояву компетенції у співробітника та керівника.

Комунікації проєкту щорічної оцінки діяльності

Це непростий проєкт з погляду реалізації, тому що він тісно пов’язаний із бізнесом та його результатами, і дуже важливо реалізувати його правильно та якісно комунікувати у процесі.

Як побудувати процес комунікацій

Залучити до процесу топменеджмент

До формування моделі компетенцій у «Кернелі» залучили весь менеджмент. Коли в компанії запускали щорічну оцінку діяльності, для комунікації щодо цього проєкту залучили СЕО. Через пандемію зустрічі проходили лише онлайн, але це не дуже вплинуло на комунікацію, бо було велике охоплення аудиторії — у відеодзвінках завжди брали участь 500-700 осіб.

Передбачити навчання

Щоб людям легше працювалося з системою, були створені електронні курси за основними напрямками: як оцінювати компетенції, як ставити та оцінювати цілі, як давати зворотний зв’язок у межах інструменту зворотний зв’язок. Тут важливу роль відіграє автоматизація процесів — вона прибирає рутинні завдання, страхує від помилок, задає тон процесу, який туди заклали.

Зробити зручною автоматизовану систему оцінки

Під час автоматизації важливо врахувати зручність користування нею для співробітника та керівника. У «Кернел» під час впровадження автоматизації для тестування залучали співробітників з інших напрямків, а не лише ейчарів, щоб подивитися на систему очима користувачів. Така система має бути інтуїтивно зрозумілою, щоб користувачеві не доводилося сушити мізки, який наступний крок чи яку кнопку натиснути. Вона має бути яскравою, правильно візуалізованою, зручною, комфортною, доступною і вдома, і на роботі, відкриватися з комп’ютера та на смартфоні.

Додаткові канали комунікацій

Паралельно в «Кернел» створили додаткові реквізити за моделлю компетенцій:

  • відеоролик;
  • буклети;
  • плакати;
  • додаткову комунікацію на внутрішніх загальновиробничих зустрічах;
  • заставку на робочий стіл для всіх співробітників у вигляді моделі компетенцій, щоб основні напрямки весь час були на видноті та їх просто було запам’ятовувати.

Щоб користувачам було зручно працювати в автоматичній системі, у компанії зробили відеоуроки за кожним етапом: з оцінки компетенції, з постановки цілей, формування індивідуального плану розвитку. Це не лише зручно, а й економить ресурси відділу підтримки.

Створення такого середовища дозволяє впровадити будь-який проєкт. Тому зверніть особливу увагу на комунікацію, вона така ж важлива, як і суть проєкту. І кінцевий результат залежить від того, як буде сплановано комунікацію, які інструменти використано та яке середовище створено для користувачів.

При плануванні такого проєкту, як щорічна оцінка діяльності, дуже важливо додатково приділити увагу комунікації проєкту, реквізитам, залученню лідерів думок, щоб показати важливість цього інструменту для компанії.

< Перейти до попереднього уроку             Перейти до наступного уроку>