Алексей
Product owner
- Employment:
- Full-time.
- Age:
- 39 years
- City:
- Kyiv
Contact information
The job seeker has entered a phone number, email and LinkedIn.
Name, contacts and photo are only available to registered employers. To access the candidates' personal information, log in as an employer or sign up.
You can get this candidate's contact information from https://www.work.ua/resumes/1135281
Work experience
Product Owner
from 03.2017 to now
(7 years 2 months)
Playsoft, Gdansk (IT)
Playsoft (Poland, Gdansk) (02.2017 - текущее время)
Product owner
Проект: Tour de France (cпортивный менеджер, mobile, Playsoft)
- руководство командой разработки (девелоперы, арт, QA) в период продакшена и пострелизное оперирование продуктом;
- создание роадмапа и ведение бэклога проекта;
- преобразование бизнес требований стейкхолдера в юзер стори для команды;
- пострелизное улучшение фичесета на основе анализа KPI;
- осуществление user acquisition;
Проект: Beaconing (serious game, mobile, European Union)
- руководство внутренней командой разработки (арт, GD);
- поиск и работа с аутсорс командами (концепт арт, 3d модели + lip-sync, сторителинг);
- создание и поддержка плавного пайплайна согласно стандартам методологий Agile;
Доклад о вовлеченном игровом обучении в рамках проекта в институте Montreuil, Paris
Lead Gamedesigner
from 01.2016 to now
(8 years 4 months)
WhaleRock Games, Киев (IT)
Project: Fon Neyman (in development)
Adventuring arcade
Platform: Consoles
Responsibilities and achievements:
Preproduction process controlling
Separating project gameplay to low level parts (second-to-second experience, game mode, metagame)
Developing second-to-second and game mode gameplay parts
Controlling GD, art, code teams (tasks, mindmaps, interaction pipeline)
Project: We Are The Dwarves (http://wearethedwarves.com)
Platform: PC, consoles
Responsibilities and achievements:
•Porting game to consoles
-Adapting game controls to gamepad
-Adapting game logic to consoles requirements
Gamedesigner
from 01.2013 to 10.2015
(2 years 9 months)
Wargaming.NET, Киев (IT)
Project: World of Warplanes (http://worldofwarplanes.ru)
ММО in arcade simulator genre
Platform: PC
Responsibilities and achievements:
•Economics
- developing of the structure of players earnings and deficits of game currencies
- work with the players property (costs, mechanic correction) and other game essences, which players dispose of
•Balance
- balancing battle efficiency of all planes
- weapons patterns developing (mechanic, balance, historical propriety, etc.)
- different classes of planes in-combat behavior developing
•statistics
- work with the earnings, progression and battle efficiency data
Project: S (friends and family stage)
Platform: iOS
For the moment, I think participation in this project my greatest achievement. Participation in the full project development cycle brought a clear understanding of the sequence and structure of the development flow
- from the pitch stage till the launch of production
- work by the scheme rational game design and players purposefulness
Project: Хрюшки-Пушки (http://hrushki-pushki.ru)
Tower defence
Platform: Facebook\vkontakte
Responsibilities and achievements:
•new levels development
- level logic
- the difficulty balance inside one level and the “difficulty range” inside one location
- activity balance inside one session via the level starting restrictions
•storyline development
•new costs of all monetizing essences
Gamedesigner
from 02.2012 to 01.2013
(11 months)
Frogwares game development studio, Киев (разработка игровых проектов в жанре adventure, FPS action puzzle, а также крупный MMO проект. 80+ сотрудников компании)
Project: World of Battles: Morningstar (http://worldofbattles.com)
ММО – real time wargame in the Warhammer setting
Platform: РС
Responsibilities and achievements:
- analyzing and correction of the first hour gameplay
- development of the global map and the clan system
- KPI tracking and consideration of the effect of various features on the gameplay
- new units development
- in-game chat improvement
Проектный менеджер
from 10.2011 to 02.2012
(4 months)
Dev – IQ (разработка мобильных приложений «под ключ»)
Завершенные проекты:
- приложение для терапевтовфармацевтической компании AstraZeneca;
- журнал «Карта красивой жизни», Будвестхолдинг
Education
Запорожский радиотехнический колледж
Полупроводниковая электроника, Запорожье
Specialized secondary, from 1999 to 2003 (4 years)
Language proficiencies
- English — average
- Russian — fluent
Additional information
Личные данные
Ф.И.О.: Усольцев Алексей Михайлович
Домашний адрес: г. Киев
Телефон: [
Эл. почта: [
skype: ded.bwt
О себе:
Я бы выделил такие сильные стороны моего характера как коммуникабельность и умение находить общий язык с командой на всех этапах разработки. Еще очень важным плюсом считаю аналитический склад ума, это позволяет, в подходе к сложным задачам, разрабатывать необычные, но эффективные решения.
В целом меня увлекают сложные задачи, я вижу в этом профессиональный вызов.
Работа в крупной компании помогла мне получить опыт работы над крупнейшими проектами, и в то же время видеть процесс разработки целиком.
Увлечения:
С 2002 по 2006 г.г. профессионально играл в Старкрафт. В 2004-2006 состоял в зарубежных профессиональных игровых коллективах. По сегодняшний день слежу за тенденциями игровой индустрии. Сфера компьютерных игр помогла развить такую сильную сторону как глубокую погруженность в проект.
Надеюсь, это поможет Вам составить представление обо мне и моих целях для будущего сотрудничества.
Similar candidates
Менеджер по продукту
Kyiv, Remote
Product owner
Kyiv
Product Owner
120000 UAH, Kyiv
Product manager
Kyiv
Менеджер проектов, бизнес-аналитик, product owner
75000 UAH, Kyiv, Vinnytsia
,
more 8 cities
Продакт-менеджер
Kyiv, Odesa, Remote