Resume from March 13, 2023 PRO

Юлія

Chief Accountant, Financial manager

Employment:
Part-time.
Age:
32 years
City of residence:
Kyiv
Ready to work:
Kyiv, Remote

Contact information

The job seeker has entered a phone number and email.

Name, contacts and photo are only available to registered employers. To access the candidates' personal information, log in as an employer or sign up.

Work experience

Chief Accountant (with Financial Manager functions)

from 12.2017 to now (6 years 5 months)
ТОВ "Реотон", Київ (Оптові та роздрібні продажі товарів та послуг в сфері медицини)

Wholesale and Retail sale of medical goods (hearing aids) and providing services of the hearing diagnosis. Company with 100% foreign charter capital (100% holder is Danish manufacturer of hearing aids «Widex A/S»)



Responsibilities:



Organization of accounting process (1C 8.2 - from primary documentation till reports) in accordance with Ukrainian GAAP (company on the general system of taxation LTD, quarterly reporting)

VAT accounting, including 20%, 7%, 0% rates and non-VATable transactions. Monthly VAT reporting and electronic administration
Payroll accounting process (salary, employee's benefits, local and foreign business trips)
Import/export of goods and services, purchase of foreign currency, exchange rate differences
Accounting of the cash transactions, daily controlling the operation of cash register
Organization of the accounting process of revenue, expenses, inventory, tangible and intangible fixed assets, closing of reporting period, performing of all financial and tax statements according to the Ukrainian legislation
Preparation and submission of statistical reports
Cooperation with controlling authorities, banks, customers, suppliers etc.
Organization and supporting of the human resources records.
Implementation of all accounting procedures and reporting package according to the requirements of the parent company (Danish GAAP, IFRS)

Preparation monthly P&L (income statement), Balance sheet reconciliations
Monthly calculation of Provision for returns, Provision of Warranties, Provision for Write-offs on Stock, Provision for employees vacations
Accounting of the Tax assets and liabilities, calculation of the Deferred tax (Corporate tax)
Intercompany reconciliation
Accounting of accounts receivables and payables, calculation of the Provision for bad debt losses
Providing regular Forecasts
Participation in the annual budgeting process
Supporting and participation in the local audit and annual audit (by Deloitte)
Achievements:

Audits without critical notes
Creating of the new local documents for example Collective agreement, Regulations on wages, Regulations on business trips etc.
Career growth from accountant to chief accountant after 1 year
Experience of the transformation accounting process from the Danish GAAP to the IFRS

Бухгалтер по ПДВ + каса

from 04.2016 to 03.2017 (11 months)
ТОВ "Альфа 77", Киев (Аутсорсинг (аграрні компанії))

Облік ПДВ (робота з рахунками 361, 631, 6851, 6412, 6432, 6431,6435, 6442, 6441)
Облік касових операцій (робота з рахунками 301, 311, 333, 3721)

Бухгалтер

from 08.2014 to 04.2016 (1 year 8 months)
ТОВ "НВП"САБ-Арматура", Київ (Продаж будівельних матеріалів)

1.Виписка, обробка і контроль наявності первинних документів:
•Рахунки-фактури, видаткові накладні, акти про надання послуг
•Товаро-транспортні накладні, повернення, довіреності
•Прибуткові накладні
2. Податкові зобов’язання та кредит:
•Виписка податкових накладних, реєстрація в ЄРПН, контроль реєстраційного ліміту електронного ПДВ-рахунку
•Коригування ПДВ (нульовки, мінусові), їх реєстрація
•Реєстрація вхідних податкових документів
3.Облік грошових коштів:
•Робота в системі Клієнт-банк,
•Рознесення банківської виписки
•Набір платіжних доручень
4. Ведення документообігу, кореспонденція, архівація документів,
Підготовка документів по запитах ДФС для зустрічних перевірок
5. Контроль дебіторської та кредиторської заборгованості, акти
звірок

Бухгалтер

from 10.2013 to 05.2014 (7 months)
ПрАТ "Медфарком-Центр", Киев (Імпорт фармацевтичної продукції)

Виписка, обробка і контроль первинних документів (прибуткова, видаткова, податкова накладні, повернення, коригування ПДВ, акти звірок),списання товарів, пересорт, реєстрація податкових накладних, формування реєстру ПН, архівація первинних документів, підтримка інтеграції данних між MS Axapta та 1C, інвентаризація

Виробнича навчальна практика в МЗС України

from 03.2012 to 05.2012 (2 months)
Валютно-фінансове управління Департамента з фінансово-адміністративних питань та діловодства МЗС України, Київ (Державні організації)

Інвентаризація основих засобів, архівація файлів та виконання доручень бухгалтера

Education

Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана

Обліково-економічний, облік і аудит, Київ
Higher, from 2012 to 2013 (10 months)

Отримала диплом магістра з відзнакою, навчалась на стаціонарі.

Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана

Обліково-економічний, облік і аудит, Київ
Unfinished higher, from 2008 to 2012 (3 years 9 months)

Отримала диплом бакалавра з відзнакою, стаціонар.

Additional education and certificates

Курс за програмою підготовки фахівців з питань торгівлі цінними паперами

2011

Курс за програмою підготовки фахівців з питань депозитарної діяльності

2011

Посвідчення водія, категорія «В»

2008

Навчальний центр "Бухгалтерська практика".Курс "Бухгалтерія для початківців+ГОЛОВНИЙ БУХГАЛТЕР+1С: Підприємство-Бухгалтерія 8.3"

2017, 3 месяца

Knowledge and skills

MS Excel MS Word MS Office Користувач ПК M.E.Doc Клієнт-Банк MS PowerPoint MS Outlook 1С:Підприємство Windows 1С УТП Управлінські навички Банківська справа Продаж Касові операції РРО QuickBooks Ubuntu Cognos

Language proficiencies

  • Ukrainian — fluent
  • Russian — fluent
  • English — average

Additional information

Responsible, sociable, team player, goal orientated, strong self-organizational skills, analytical mind.

More resumes of this candidate

Similar candidates

All similar candidates


Compare your requirements and salary with other companies' jobs: