• PRO

Віталій

Репетитор (українська, зарубіжна література), 12 000 UAH

Employment type:
full-time, part-time
Age:
44 years
City of residence:
Kyiv
Ready to work:
Dnipro, Kyiv

Contact information

The job seeker has entered a phone number and email.

Name, contacts and photo are only available to registered employers. To access the candidates' personal information, log in as an employer or sign up.

Work experience

Вчитель зарубіжної літератури

from 08.2016 to 06.2022 (5 years 10 months)
Київська середня загальноосвітня школа, Київ (Освіта, наука)

ЯК МИ ВИВЧАЄМО ЛІТЕРАТУРУ?

На моїх заняттях учні не лише здобувають чужі знання, а й розвивають СВОЄ ВМІННЯ, СВОЮ СПРОМОЖНІСТЬ помітити, сприйняти й самостійно розуміти грандіозний світ за вузькими межами знайомого.

Я вчитель, який не практикує вибір, читання й розуміння творів замість учнів. Мої учні теж обирають, читають і розуміють тексти. Читають разом зі мною під час заняття та самостійно, вдома.

Прочитати твір без обговорення з іншими – побачити лише верхню частину айсбергу. Ілюзія розуміння твору виникає через відсутність обговорення. В процесі обговорення швидко розумієш, що власне розуміння є лише частковим, неповним, фрагментарним. В діалозі з іншими починаєш дивитись на твір з різних кутів та бачити різні його аспекти. Поступово вимальовується твір в цілому.

Ми читаємо тексти разом чи самостійно, ставимо питання, шукаємо відповіді, сумніваємось і переконуємо-сь, спільно обговорюємо те, що бачать персонажі, автор, читачі, люди.
Також ми інсценуємо діалоги, перевтілюємось у персонажів, автора, явища твору.
Пробуємо познайомитись, поспілкуватись, подружитись з персонажами.
Вибираємо в текстах такі випробування персонажів, які ми можемо пройти з пером в руці, на сцені чи в житті. Вчимось долати перешкоди разом з героями.
Вчимось розшифровувати ілюстрації до тексту та самостійно ілюструвати твори.
Перевтілюємось у персонажів та вигадуємо усно чи письмово своє продовження чи свою версію книжкових історій.
З’ясовуємо, як вплинула на нас книжка.
Знімаємо про прочитані книжки відео-презентації, відео-відгуки й ін.
Виконуємо чужі й вигадуємо свої завдання для власної літературної творчості, які, зокрема, вчать знаходити застосування в житті того, що ми розшифрували і взяли у творах…

ЕМПАТИЧНЕ ЧИТАННЯ ЗАМІСТЬ МЕХАНІЧНОГО

Спочатку ми вчимось правильно читати. Правильним читанням я називаю емпатичне читання.
Учнів наших шкіл зазвичай навчають механічному «швидкочитанню», яке не дозволяє щось зрозуміти, чимось зацікавитись і насолодитись, і тому учням бракує вражень, переживань, думок у відповідь на прочитане. Хіба можливий видих, якщо не було вдиху?

«Від вміння добре читати залежить ВЕСЬ розумовий розвиток школяра. Читати, не відірвавши ні на мить погляду від книжки, – це ще не читання» (Сухомлинський).

«‟Швидкісне читання” створює видимість знань. Його можна допускати лише в деяких професіях, остерігаючись створення звички до швидкісного читання, бо вона веде до захворювання уваги» (Ліхачов).

СТАДІЇ ОСМИСЛЕННЯ ТЕКСТУ

Літературний твір – це завжди puzzle. Який ще треба зібрати у єдине ціле. Прочитати твір – не означає побачити цілу картинку! Деякі її фрагменти відсутні в книжці. Їх має додати читач! Тому читати книжку, історію – це творити її разом з автором, теж бути письменниками.
...
продовження у розділі Освіта

Education

Київський національний університет Т. Шевченка

Філософський, ВИКЛАДАЧ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН, Київ
Higher, from 1999 to 2004 (5 years)

Отже, ми добудовуємо твір тоді,
коли прочитане уявляємо,
коли у нас виникають асоціації, спогади, бажання,
коли твір викликає емоції і думки,
коли ми здатні розуміти символічні зв’язки всередині твору і зовні,
коли ми вільно ділимось своїми враженнями, переживаннями, думками. - При цьому важливо не те, наскільки субєктивними чи обєктивними є слова учнів, а те, що вони виражають СВОЄ, а не повторюють чужі фрази, навіть якщо вони правильні!

ВМІННЯ СТАВИТИ ПИТАННЯ, НА ЯКІ ТЕКСТ МІСТИТЬ ВІДПОВІДІ, ТА ШУКАТИ ЇХ

Бути читачами – це бути детективами. Шукати сліди, «читати між рядками», висувати припущення, щоб підтвердити чи спростувати їх за допомогою тексту.
Текст можна й треба розпитувати, бо він має точні відповіді на доречні питання.
Ставити тексту питання – це підтримувати діалог, розмову: не лише ми щось думаємо про текст, а й він каже про себе.

«Людина, яку література обдарувала добрим розумінням світу, оточуючих її людей, минулого й далекого, легше товаришує з іншими людьми, з іншими культурами, з іншими національностями, їй легше жити.
Література дає колосальний, величезний і глибокий досвід життя.
Вона робить людину інтелігентною, розвиває не лише почуття краси, а й розуміння – розуміння життя, всіх його складнощів, служить провідником до інших епох й інших народів, розкриває перед вами серця людей. Словом, робить мудрими.
Але все це дається лише тоді, коли ви читаєте, вникаючи у всі дрібниці. Бо найголовніше часто криється саме у дрібницях.
А таке читання можливе лише тоді, коли ви читаєте з задоволенням – не тому, що твір треба прочитати (чи за шкільною програмою або з наказу моди і марнославства), а тому, що він вам подобається – ви відчули, що автору є що сказати, є чим поділитися з вами та він вміє це зробити» (Ліхачов)

Additional education and certificates

Педагогіка вищої школи. КНУ Т. Шевченка

2004, 1 рік

Західноєвропейська література ХІХ-ХХ ст. Курс лекцій к.філол.н. Оксани Товстенко. КНУ Т. Шевченка

2003, 1 рік

Дія. Цифрова освіта

1 день
Certificate

НУШ: базова середня освіта. Сертифікат № О-101388

6 місяців

Knowledge and skills

  • Ведучий літературного гуртка

Additional information

НАВІЩО В ДОБУ ТЕХНІКИ ВИВЧАТИ ЛІТЕРАТУРУ?
ЩО ЦЕ – ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА?

Художня література – гуманітарний предмет. Щоб бути щасливими, вільними, багатими, коханими нам треба розвивати технології не лише перетворення зовнішнього космосу, а й нашого внутрішнього. Всім майбутнім айтішнікам і т.д. потрібен також гуманітарний розвиток.
Як будуть знайомитись, спілкуватись, дружити, кохати, виховувати дітей всі ті, хто розвинули лише технологічні здібності? Якщо ти не знайомий з літературою, і взагалі «не любиш читати книжки», то про що ти будеш спілкуватись з друзями, жінками, дружиною, дітьми та й з іншими людьми? Лише про успіхи техніки, лише про свою роботу? Ти – зможеш про це говорити, а вони – ні. Згадай життєву долю Стіва Джобса. Він досяг великих успіхів як винахідник. А як людина, чоловік, батько – зазнав фіаско. Його робота була великою, але життя – трагічним. Трагедія – це не лише Ромео і Джульєтта і Фауст, це й Життя Стівена Джобса.

Ставайте геніями техніки, але при цьому не будьте самотніми і нещасними!
Читайте і обговорюйте літературу!
Розвивайте свої soft skills!

Хто не вивчав ХЛ, не закохався у неї, той не зможе жити серед людей – залишиться дикуватим, провінційним, хуторянином. Не стане собою. Знати літературу – це знати, якими різними бувають люди й способи життя. Наприклад, знати, що в добу постмодерну любов буває не лише такою, якою постає в цій країні, в цій родині чи в цьому шлюбі. Хто не вивчав літературу, той лише поверхово знає себе і людей. І зустрівши шахрая, егоїста, або навпаки – людину люблячу і дружню – не впізнає їх та може занапастити життя.

ВІДГУКИ:

«Дуже Вам вдячна за теплі слова! Моя матуся каже, що у Вас чиста душа, добре серце та чутливий розум! Школа та наш клас втратили, що Ви пішли. Чи Ви повернулися б якщо б була така можливість? Це моя Мама запитує».
+
«Добрый день! Это мама А., спасибо большое. Его вчера не было в школе, но мы узнали, что вы у нас больше не преподаете, очень жаль, расстроились оба. Успехов вам!».
+
Вчора попрощався зі мною 5А, а сьодні підходять до мене у вчительській кілька юних учениць з 6А - Надія, Ванда й Марина, усміхаються та кажуть:

В.М. - ви найкращий вчитель. Ви навчали нас тому, як розуміти. Як глибоко бачити речі. І як жити. Дякуємо вам. Шкода, що ви залишаєте нас.
Здивовано дивлюсь на сповнені щастя обличчя і ясні, сяючі розумом очі та кажу: І мені шкода...
+
"Насправді мені було дуже складно написати відгук, я не можу добрати слів через те, що я так звикла вже до наших уроків і полюбила їх, що не можу повірити, що вони закінчились. Все, що старалась написати виходило занадто суб'єктивним. Я розумію, вам потрібен відгук для сайту, але все ж особисто тут хочу подякувати. Я зустрічала лише одного такого цікавого викладача в житті. Ще на першому курсі в Києві, понад 10 років тому. Тоді я відкрила світ літератури і письма. Я ніколи до того не писала (я не рахую шкільні твори, може вони і були гарними, але я не відчувала їх), але його літературні гуртки були настільки цікавими, що це дало натхнення перетворювати світ в слова і я пам'ятаю як я тоді захопилась поезією і з яким задоволенням та смаком я читала й писала. Зараз я відчула те саме. Можливо не лише винятково до філософії, але загалом в житті з'явилось багато цікавої інформації, роздумів, якоїсь тверезості, інакшості, що це не можна не врахувати. Ви чудова людина та дуже хороший вчитель. Дякую щиро".
+
"Чудовий викладач! Уроки цікаві, гарно продумані, щоразу є чіткий план роботи та запитання для обговорення, викладач дуже уважний та приємний. Подобається, що після кожного заняття є можливість висловити власну думку, прокоментувати, отримати відповіді на запитання. Уроки проходять в комфортній атмосфері, лекції надзвичайно цікаві, після занять виникає бажання читати книги, зароджуються нові запитання та ідеї. Загалом ще кілька днів опісля залишаюсь під глибоким враженням. Щиро рекомендую Віталія"

ПЕРША СПІВБЕСІДА – ОНЛАЙН

Дивіться відео моїх уроків на ютуб: Тім Віт

More resumes of this candidate

Similar candidates

All similar candidates

Candidates at categories


Compare your requirements and salary with other companies' jobs: