Вживання російської небезпечне

Чому ми так вважаємо
Перейти на українську
Резюме от 7 июня 2024 PRO

Віталій

Репетитор (українська, зарубіжна література), 12 000 грн

Занятость:
Полная занятость, неполная занятость.
Возраст:
43 года
Город:
Киев

Контактная информация

Соискатель указал телефон и эл. почту.

Фамилия, контакты и фото доступны только для зарегистрированных работодателей. Чтобы получить доступ к личным данным кандидатов, войдите как работодатель или зарегистрируйтесь.

Опыт работы

Вчитель зарубіжної літератури

с 08.2016 по 06.2022 (5 лет 10 месяцев)
Київська середня загальноосвітня школа, Київ (Освіта, наука)

ЯК МИ ВИВЧАЄМО ЛІТЕРАТУРУ?

На моїх заняттях учні не лише здобувають чужі знання, а й розвивають СВОЄ ВМІННЯ, СВОЮ СПРОМОЖНІСТЬ помітити, сприйняти й самостійно розуміти грандіозний світ за вузькими межами знайомого.

Я вчитель, який не практикує вибір, читання й розуміння творів замість учнів. Мої учні теж обирають, читають і розуміють тексти. Читають разом зі мною під час заняття та самостійно, вдома.

Прочитати твір без обговорення з іншими – побачити лише верхню частину айсбергу. Ілюзія розуміння твору виникає через відсутність обговорення. В процесі обговорення швидко розумієш, що власне розуміння є лише частковим, неповним, фрагментарним. В діалозі з іншими починаєш дивитись на твір з різних кутів та бачити різні його аспекти. Поступово вимальовується твір в цілому.

Отже, ми спільно обговорюємо те, що бачать персонажі, автор, читачі, різні люди.
Також ми інсценуємо діалоги, перевтілюємось у персонажів, автора, явища твору.
Пробуємо познайомитись, поспілкуватись, подружитись з персонажами.
Вибираємо в текстах такі випробування персонажів, які ми можемо пройти з пером в руці, на сцені чи в житті. Вчимось долати перешкоди разом з героями.
Вчимось розшифровувати ілюстрації до тексту та самостійно ілюструвати твори.
Перевтілюємось у персонажів та вигадуємо усно чи письмово своє продовження чи свою версію книжкових історій.
З’ясовуємо, як вплинула на нас книжка.
Знімаємо про прочитані книжки відео-презентації, відео-відгуки й ін.
Виконуємо чужі й вигадуємо свої завдання для власної літературної творчості, які, зокрема, вчать знаходити застосування в житті того, що ми розшифрували і взяли у творах…

ЕМПАТИЧНЕ ЧИТАННЯ ЗАМІСТЬ МЕХАНІЧНОГО

Спочатку ми вчимось правильно читати. Правильним читанням я називаю емпатичне читання.
Учнів наших шкіл зазвичай навчають механічному «швидкочитанню», яке не дозволяє щось зрозуміти, чимось зацікавитись і насолодитись, і тому учням бракує вражень, переживань, думок у відповідь на прочитане. Хіба можливий видих, якщо не було вдиху?

«Від вміння добре читати залежить ВЕСЬ розумовий розвиток школяра. Читати, не відірвавши ні на мить погляду від книжки, – це ще не читання» (Сухомлинський).

«‟Швидкісне читання” створює видимість знань. Його можна допускати лише в деяких професіях, остерігаючись створення звички до швидкісного читання, бо вона веде до захворювання уваги» (Ліхачов).

СТАДІЇ ОСМИСЛЕННЯ ТЕКСТУ

Літературний твір – це завжди puzzle. Який ще треба зібрати у єдине ціле. Прочитати твір – не означає побачити цілу картинку! Деякі її фрагменти відсутні в книжці. Їх має додати читач! Тому читати книжку, історію – це творити її разом з автором, теж бути письменниками.
1. Спочатку ми шукаємо й виділяємо в тексті елементи значного змісту, тобто ділимо текст на змістовні фрагменти (адже спочатку текст є цілісністю, яку неможливо побачити, осягнути, збагнути всю й зразу). «Аналіз».

продовження у розділі Освіта

Образование

Київський національний університет Т. Шевченка

Філософський, ВИКЛАДАЧ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН, Київ
Высшее, с 1999 по 2004 (5 лет)

2. Потім розуміємо, пояснюємо, тлумачимо значення цих фрагментів окремо один від одного та у взаємозв’язку. Чимало фрагментів, їх значення і зв’язки між ними завжди відсутні в тексті. Їх маємо додати ми. «Синтез».
3. Не додаємо свої фрагменти свавільно, а добудовуємо вже наявні на основі задуму автора. Перед нами знову постає ціла історія, яку ми можемо переказати стисло та в якій можемо визначити основні ідеї. «Інтеграція».

Отже, ми добудовуємо твір тоді,
коли прочитане уявляємо,
коли у нас виникають асоціації, спогади, бажання,
коли твір викликає емоції і думки,
коли ми здатні розуміти символічні зв’язки всередині твору і зовні,
коли ми вільно ділимось своїми враженнями, переживаннями, думками. - При цьому важливо не те, наскільки субєктивними чи обєктивними є слова учнів, а те, що вони виражають СВОЄ, а не повторюють чужі фрази, навіть якщо вони правильні!

ВМІННЯ СТАВИТИ ПИТАННЯ, НА ЯКІ ТЕКСТ МІСТИТЬ ВІДПОВІДІ, ТА ШУКАТИ ЇХ

Бути читачами – це бути детективами. Шукати сліди, «читати між рядками», висувати припущення, щоб підтвердити чи спростувати їх за допомогою тексту.
Текст можна й треба розпитувати, бо він має точні відповіді на доречні питання.
Ставити тексту питання – це підтримувати діалог, розмову: не лише ми щось думаємо про текст, а й він каже про себе.

«Людина, яку література обдарувала добрим розумінням світу, оточуючих її людей, минулого й далекого, легше товаришує з іншими людьми, з іншими культурами, з іншими національностями, їй легше жити.
Література дає колосальний, величезний і глибокий досвід життя.
Вона робить людину інтелігентною, розвиває не лише почуття краси, а й розуміння – розуміння життя, всіх його складнощів, служить провідником до інших епох й інших народів, розкриває перед вами серця людей. Словом, робить мудрими.
Але все це дається лише тоді, коли ви читаєте, вникаючи у всі дрібниці. Бо найголовніше часто криється саме у дрібницях.
А таке читання можливе лише тоді, коли ви читаєте з задоволенням – не тому, що твір треба прочитати (чи за шкільною програмою або з наказу моди і марнославства), а тому, що він вам подобається – ви відчули, що автору є що сказати, є чим поділитися з вами та він вміє це зробити» (Ліхачов).

Я ПІДГОТУВАВ 2 ЗБІРКИ НАВЧАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ І ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ

В збірці 1 учень має можливість познайомитись з думками справжніх письменників, мислителів, митців, підприємців й інших людей-творців (а не наших сучасників, які нічого видатного не створили, але запевняють, що навчать читати й писати твори).

На додачу до моїх питань і завдань до цих думок учень має можливість поставити й створити свої.

Мої питання і завдання мають допомогти не лише зрозуміти реальний досвід творців, а й застосувати в житті.

В збірці 2 я пропоную конкретні покрокові завдання й питання, які учень використовує не після, а для читання твору: згадайте як хижак з відомого фільму мав різні режими бачення світу

Дополнительное образование и сертификаты

Педагогіка вищої школи. КНУ Т. Шевченка

2004, 1 рік

Західноєвропейська література ХІХ-ХХ ст. Курс лекцій к.філол.н. Оксани Товстенко. КНУ Т. Шевченка

2003, 1 рік

Курси подружнього житття

2011-2012, 9 місяців

Дія. Цифрова освіта

1 день
Сертификат

Знания и навыки

Ведучий дискусійного кіноклубу Зосередженість Робота в команді Використання електронних платформ Критичне мислення Інтегроване навчання Інтерактивний метод навчання Проектний підхід

Знание языков

Английский — средний

Дополнительная информация

НАВІЩО В ДОБУ ТЕХНІКИ ВИВЧАТИ ЛІТЕРАТУРУ?
ЩО ЦЕ – ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА?

Художня література – гуманітарний предмет. Щоб бути щасливими, вільними, багатими, коханими нам треба розвивати технології не лише перетворення зовнішнього космосу, а й нашого внутрішнього. Всім майбутнім айтішнікам і т.д. потрібен також гуманітарний розвиток.
Як будуть знайомитись, спілкуватись, дружити, кохати, виховувати дітей всі ті, хто розвинули лише технологічні здібності? Якщо ти не знайомий з літературою, і взагалі «не любиш читати книжки», то про що ти будеш спілкуватись з друзями, жінками, дружиною, дітьми та й з іншими людьми? Лише про успіхи техніки, лише про свою роботу? Ти – зможеш про це говорити, а вони – ні. Згадай життєву долю Стіва Джобса. Він досяг великих успіхів як винахідник. А як людина, чоловік, батько – зазнав фіаско. Його робота була великою, але життя – трагічним. Трагедія – це не лише Ромео і Джульєтта і Фауст, це й Життя Стівена Джобса.

Ставайте геніями техніки, але при цьому не будьте самотніми і нещасними!
Читайте і обговорюйте літературу!
Розвивайте свої soft skills!

Хто не вивчав ХЛ, не закохався у неї, той не зможе жити серед людей – залишиться дикуватим, провінційним, хуторянином. Не стане собою. Знати літературу – це знати, якими різними бувають люди й способи життя. Наприклад, знати, що в добу постмодерну любов буває не лише такою, якою постає в цій країні, в цій родині чи в цьому шлюбі. Хто не вивчав літературу, той лише поверхово знає себе і людей. І зустрівши шахрая, егоїста, або навпаки – людину люблячу і дружню – не впізнає їх та може занапастити життя.

ПЕРША СПІВБЕСІДА – ОНЛАЙН

Дивіться відео моїх уроків на ютуб: Тім Віт

Другие резюме этого кандидата

Похожие кандидаты

Все похожие кандидаты

Кандидаты в категории

Кандидаты по городам


Сравните свои требования и зарплату с вакансиями других компаний: