Вітаємо, ви отримали свою першу роботу! Роботу в тому напрямку, в якому плануєте розвиватися. Роботу в компанії, яка вам подобається та імпонує. Віддихавшись і адаптувавшись, ви одним оком заглядаєте у майбутнє, і виникають запитання.

Що далі? Як розвиватися і дорости до наступного щабля своєї кар'єри?
Що далі? Як розвиватися і дорости до наступного щабля своєї кар'єри?Що далі? Як розвиватися і дорости до наступного щабля своєї кар'єри?

Що далі? Як розвиватися і дорости до наступного щабля своєї кар'єри? Віднайти відповіді на ці запитання усім амбітним початківцям допомагає Ганна Вовкотруб, HR-менеджер зі складського персоналу в компанії «Хаскі». У цій статті на Work.ua експертка розповість, що варто, а чого не варто робити, щоб стати тим професіоналом, за якого борються роботодавці.

Ганна Вовкотруб
Ганна Вовкотруб
HR-менеджер компанії «Хаскі»

Тут мав бути рецепт швидкого успіху в стилі «вивчи англійську за одну ніч», «схудни за 2 години». Але вимушена вас розчарувати. Таких чудо-порад в мене немає. Зате ті що є — дійсно життєві та прикладні.

1. Перший крок рекомендую тим, хто у своєму працевлаштуванні орієнтувався на ім’я компанії. Ваше завдання на цьому етапі — визначитися з напрямком діяльності. Тому рекомендую досконало вивчити бізнес-процес своєї компанії. Спостерігайте за роботою фахівців поруч. На зустрічах з колегами не соромтеся ставити запитання щодо їхніх поточних задач. Можливо, саме це допоможе вам знайти свій шлях у компанії.

2. Пропонуйте свою допомогу колегам, які її потребують. Тут є два уточнення. Перше: пообіцяли — виконайте. І друге: ваша допомога колегам у жодному разі не повинна заважати виконанню ваших безпосередніх обов’язків.

3. Прокачайте свою проактивність на максимум. Годі мислити лише категоріями проблем, перешкод та «як все погано». Ваше завдання: побачивши перешкоду або проблему, яка заважає досягненню результату, знайти вихід із ситуації або запропонувати варіанти її покращення, якщо рішення ухвалюєте не ви.
А прочитавши корисну професійну книжку, запропонуйте своєму керівникові втілити доречні ідеї в роботу компанії.

Проактивність — це те, що відрізняє лідерів від інших людей.

4. Про своє прагнення до зростання і розвитку варто поговорити з ейчаром компанії. А також із безпосереднім керівником.

  • Дізнайтеся про всі програми щодо розвитку персоналу. Беріть у них участь.
  • Попросіть давати вам складні й нестандартні завдання.
  • Попросіть поради про те, які книги краще прочитати, яке навчання варто пройти.

Що більше у вашій скарбничці вдалих кейсів із розв’язання непростих ситуацій, складних задач, а також прочитаних книг та пройдених курсів, то більше переваг отримаєте при обговоренні свого кар’єрного росту.

5. Присвячуйте час своєму розвитку. Складіть список професійної літератури для прочитання на найближчий період, вивчайте усі матеріали, які є у відкритому доступі (професійні спільноти в соціальних мережах та месенджерах, відеоуроки, вебінари тощо), візьміть консультацію з кар’єрного планування.

6. Регулярно просіть зворотний зв’язок про якість своєї роботи у колег, керівника. Просіть надати критику (що я зробив класно, а що мені варто виправити). І обов’язково проводьте роботу над помилками.

Використовуйте зворотний зв’язок і критику як паливо для процесу самовдосконалення.

7. Працюйте над розвитком не лише своїх хардів, а й софтів (комунікабельність, проактивність, вміння працювати в команді тощо). За останніми тенденціями ринку, при пошуку кандидатів рекрутери все частіше надають перевагу шукачам, які поділяють цінності компанії та мають відповідні софти. Роботодавці визнають, що простіше навчити хардам, ніж софтам.

8. Не забувайте про нетворкінг. Відвідуючи професійні заходи, не соромтеся знайомитися з колегами з інших компаній, підписуйтеся на них у соцмережах. Таким чином ви завжди будете в курсі тенденцій та трендів індустрії. А також будете мати коло корисних знайомств.

9. Навчіться презентувати свої результати. Як мінімум своєму безпосередньому керівнику.

10. Коли відчули, що готові — йдіть на переговори щодо свого підвищення з керівником. Раджу починати із того, яку користь ви принесли компанії, яких результатів досягли та які конкретні ідеї й бачення у вас є для роботи на новій посаді.

Чого робити не раджу

1. 🙅‍♂️ Жалітися, бути тим самим вічно невдоволеним працівником.

2. 🙅‍♂️ Чекати, що прийде хтось і надасть вам можливості для розвитку та відчинить усі кар’єрні двері.

3. 🙅‍♂️ Чекати на ідеальні умови.

4. 🙅‍♂️ На додаткові прохання, задачі відповідати «мені за це не доплачують».

5. 🙅‍♂️ Братися за все без розбору і не доводити до кінця.

6. 🙅‍♂️ При виборі роботи, посади орієнтуватися винятково на розмір зарплати.

7. 🙅‍♂️ У переговорах із роботодавцем з приводу перегляду зарплати або зміни посади ставити ультиматуми.

Як бачите, чарівної пілюлі немає. Усе залежить від вас: у вашому професійному розвитку насамперед маєте бути зацікавленими ви самі. Це досить складний шлях. Але дуже цікавий, якщо ви любите свою роботу.

Тому кожному бажаю щиро любити свою професію та компанію. З рештою розберемося 💙


Читайте також

3 причины начать карьеру еще во время учебы


6 comments

Анна Ціра 11.01.2022, 19:12
А також можна дозволити себе поховати відразу з першого місця роботи за відсутності вибору та часу. А потім після здобутого стажу отримати реальність непотрібності його на ринку праці та ще багато чого не привабливого, проте дуже-дуже життєвого. А ще немає нікому діла, що ви не розумієте українського пропису фонетики іноземної мови, тому яке значення чого?
Юлия Мороз 12.01.2022, 00:35
как мило .только что делать тем кому немного за 40 и дети маленькие..Почему нас просто вычеркивают из жизни с нормальной зарплатой.
Любовь Болотина 12.01.2022, 23:09
Вот мне интересно. Вы когда эти советы пишете, думаете, что это работает? Или вы видели хоть одного который поступал так как написано и сделал карьеру? Для того, чтобы сделать карьеру в нашей стране нужно стучать на коллег,
всячески угождать ачальству.подставлять коллег, бытт кем угодно угодно, но только не отличным специалистом и нормальным человеком..
Лена Кирильчук 13.01.2022, 21:02
з того списку "що робити нераджу" якраз багато людей і так роблять
Любовь Болотина 14.01.2022, 10:29
Ну да. Начальство наваливая обязанности на сотрудников, как то не считает нужным оговаривать оплатурабочего времени, зачастую сверхурочного. И все это подтягивают под просьбы. А потом это есть твоя святая обязанность за бесплатно. Все правильно люди делают, говоря что им за это не платят. Кто везет на тех и едут и делают карьеру вовсе не те, кто везут
Наталія Пилипчук 24.01.2022, 22:51
Можна мене взяти на роботу для співпраці?

To leave a comment, you need to sign in.