- 1475
Чому розміщувати «вакансії-примари» — it's а bad idea
Що таке «вакансії-примари», для чого їх вигадали та як вони шкодять репутації компанії — у статті.
За даними Work.ua, 52% шукачів* стикалися з «вакансіями-примарами». Це такі вакансії, за якими роботодавці начебто пропонують роботу, але насправді не шукають працівників і не відповідають на відгуки чи різко переривають процес найму.
Така ситуація надзвичайно дратує, адже кандидати, відгукуючись на вакансії, яких не існує, витрачають свій час і ресурси. Таке ставлення до потенційних працівників може негативно відбиватися на репутації компанії.
Ми вирішили розібратися, для чого ж деякі роботодавці публікують «вакансії-примари», чому це погано й що робити.
Навіщо публікують «вакансії-примари»
Такі пропозиції можуть розміщуватися на сайті пошуку роботи досить довгий час, періодично оновлюючись і не зникаючи. У шукача виникають закономірні запитання: «Чому роботодавець не може закрити вакансію так довго? Чи варто відгукуватися на таку пропозицію, чи за нею не стоїть нічого доброго?».
Варто зазначити, що на Work.ua лише 7% компаній** розміщують «вакансії-примари», за якими не наймає персонал. Це не обман, не шахрайство (хоча в деяких випадках це може бути фальшива вакансія, пов’язана з шахрайством), цьому є цілком обґрунтоване пояснення. Так рекрутери:
- накопичують базу кандидатів і резюме для майбутніх вакансій;
- відстежують ситуацію на ринку праці;
- за потреби коригують стратегії найму;
- збирають пул кандидатів на той випадок, якщо хтось із працівників звільниться;
- створюють враження, що компанія розвивається та стабільна в невизначені економічні часи.
Також інколи одну й ту саму вакансію використовують для масового найму.
Чому це не дуже добре
На перший погляд, публікація «примар» може здатися нешкідливою, а навпаки, корисною практикою. Але варто подивитися на ситуацію очима шукачів, і стане зрозуміло, чому це помилкова думка.
Люди витрачають час, енергію, зусилля на відгук, тішать себе надіями, що от-от отримають роботу мрії. Коли ж у відповідь — тиша, а вакансія продовжує «висіти» на сайті, це викликає додаткові запитання. Може й дійти до співбесіди, після якої рекрутер оголошує, що знайшов іншого кандидата чи бюджет на найм заморожено. У такому разі шукачі почуваються розчарованими та ошуканими.
А розчаровані, сердиті кандидати здатні завдати шкоди бренду роботодавця. Вони можуть лишати відгуки про свій негативний досвід на спеціалізованих сайтах, у соціальних мережах, критикувати вашу компанію та її процес рекрутингу, що ускладнить пошук і найм працівників, коли ви справді їх потребуватимете.
«Вакансії-примари» можуть призвести до того, що роботодавці втратять релевантних кандидатів у довгостроковій перспективі — вони просто не надсилатимуть резюме.
Що робити, щоб ваша вакансія не скидалася на примару
Є кілька способів залучати кандидатів без публікації вакансій, яких не існує, або щоб вас не звинуватили в цьому.
Чіткий опис вакансії
«Вакансії-примари» зазвичай мають загальні описи посад. Іноді вони здаються занадто ідеальними, щоб бути правдою — великі зарплати за невеликий перелік обов’язків або нечувана гнучкість робочого графіку.
Підкреслити справжність пропозиції допоможуть вакансії з чітким переліком обов’язків, умовами роботи, пільг, ключових переваг, діапазоном зарплат тощо.
Можна додати пояснення про процес співбесіди, певні деталі, наприклад, кількість етапів, часові рамки для кожного з них. Добре вказувати дату, щоб кандидати знали, що пропозицію опублікували нещодавно.
Розширення охоплення
Охопити більший пул кандидатів допоможе прохання до наявних співробітників поділитися вакансіями компанії у своїх соціальних мережах — від LinkedIn до TikTok.
Потенційні працівники побачать, що це справжня вакансія, враховуючи, що її порекомендував хтось із друзів чи знайомих, тобто ваші співробітники діють як рекомендації для нових кандидатів.
Спілкування і зворотний зв’язок
Погана комунікація на будь-якому етапі процесу підбору персоналу є «червоним прапорцем» для кандидатів. Якщо шукач надіслав вам своє резюме, а у відповідь не отримав жодного слова, навіть «ви нам не підходите», це формує негативне враження про роботодавця. Мовчазна відмова шкодить репутації компанії та іміджу рекрутера.
В ідеалі у менеджера з найму мають бути автоматичні відповіді, які повідомлять кандидатам про процес найму: чого очікувати, коли наступний крок або ж повідомлення з відмовою.
Синхронізація
Якщо ви знайшли того самого працівника й закрили вакансію, не забувайте вимкнути її на сайті, прибрати чи змінити. Також потрібно стежити, щоб ваші оголошення про роботу на всіх рекрутингових платформах узгоджувалися з відкритими позиціями на вебсайті вашої компанії (якщо маєте такий розділ).
Чи використовували ви у своїй роботі «вакансії-примари»?
* Опитування проводилося в жовтні 2023 року. У ньому взяли участь 564 особи.
** Опитування проводилося в жовтні 2023 року. У ньому взяли участь 699 осіб.
To leave a comment, you need to sign in.