- 6 min reading
- 1476
Як покращити вакансію та приваблювати найкращих кандидатів: 12 порад + приклади
Чим особливі вакансії мережі кінотеатрів «Планета кіно», благодійного фонду «Повернись живим» чи технологічної компанії Ajax Systems? Уже з перших рядків їхніх пропозицій роботи виникає бажання відгукнутися! Дізнайтеся, як їм це вдається.


Закривати вакансії стало як ніколи важко, і все через дефіцит кадрів, який вирує на ринку праці. Однак не завжди саме він є ключовим чинником, через який пропозицію саме вашої компанії ігнорують. Адже шукачі переглядають десятки вакансій на Work.ua, порівнюють і вибирають те, що їм більше припадає до душі.
То як зробити так, щоб саме ваша вакансія викликала нестримне бажання натиснути на кнопку «Відгукнутися»? Що потрібно додати, а що — скоріше прибрати з опису?
1. Зрозуміла назва посади
Правильно вказана назва посади — це вже велика частина успіху в закритті вакансії. Адже саме вона (і рівень зарплати) визначає, чи захоче шукач докладніше ознайомитися з пропозицією роботи.
Коректна назва посади також допоможе одразу відсіяти нерелевантних кандидатів. Останнім часом роботодавці виносять в заголовок найважливіші вимоги до шукачів. Наприклад, володіння певною мовою, наявність водійського посвідчення, спеціалізація на певному напрямі знань. Таке бачимо, зокрема, і в пропозиціях від GigaTrans і Global HR Solutions.
Натомість шукачів відлякують (і ще гірше — мотивують на створення гнівних дописів у соціальних мережах) назви посад, де поєднані декілька професій з геть різних сфер. Для кандидата вакансія в дусі «і швець, і жнець, і на дуді грець» — це червоний прапорець.
2. Tone of Voice, що передає дух бренду
Уявіть: уже з перших рядків вакансії людина починає закохуватися у ваш бренд і думати «здається, тут дійсно може бути круто». І справа навіть не в зарплатні чи бенефітах. Просто те, як рекрутер описав роботу в компанії показує, що тут люди щиро люблять те, що роблять.
Наприклад, одна з вакансій від «Планета кіно» змусила наші міленіальські серденька розтанути.
3. На початку — знайомство, а не вимоги
Нерідко пропозиції роботи починаються з вимог до майбутнього співробітника. Але по своїй суті вакансія — це реклама вашої компанії (до речі, навіть з погляду законодавства це так). Її завдання — «продати» роботу у вас. Зробити так, щоб людина захотіла відгукнутися.
Тож краще почати текст зі знайомства. Щирого, людяного і водночас інформативного. Чудовий приклад знайшли у вакансії благодійного фонду «Повернись живим».
Зверніть увагу, як, наче між рядків, кандидат дізнається про важливе. Майбутня керівниця — фахівчиня зі значним досвідом, а судячи з розмірів команди, обовʼязки рівномірно розподілені між колегами. Це чудова альтернатива абстрактній фразі «команда професіоналів», яку так люблять роботодавці.
4. Докладно описані завдання на посаді
Кандидати хочуть знати, чим конкретно займатимуться 8 годин на добу 5 днів на тиждень. Але часто роботодавці думають, що все і так зрозуміло. Що може робити маляр, окрім як фарбувати стіни? Хіба не очевидно, що копірайтер мусить писати тексти?
У результаті конверсія з відкриття вакансії у відгук падає, бо незрозуміла пропозиція роботи може видаватися підозрілою. А тим кандидатам, що все ж відгукнулися, доводиться під час співбесіди розповідати все те, що можна було написати в вакансії й заощадити час.
Ідеальний варіант — описати типовий робочий день на посаді, як це зробила юридична компанія «Наказ».
Також кандидатам буде простіше визначитися, чи хочуть вони відгукуватися, якщо зможуть одразу ознайомитися з прикладами результатів, яких від них очікують. Такий підхід ми знайшли у вакансії Ajax.
5. Релевантні до посади бенефіти
Бенефіти — це додаткові переваги, які отримує працівник від компанії. Однак у великій кількості вакансій у цьому розділі пишуть про:
- офіційне працевлаштування, лікарняні, дні відпустки — те, що й так передбачено законом;
- чай і каву в офісі — мінімум, що вже викликає сміх.
Ані перше, ані друге, не є додатковою перевагою. Це, як-то кажуть, база, ґрунт і фундамент. Звісно, це можна вказати у вакансії, але в розділі «умови роботи», а не «бенефіти».
Якщо ваша компанія надає вагомі бенефіти, релевантні до галузі компанії, прямо вказуйте їх у пропозиціях роботи. Наприклад, в IT це можливість піти в тривалу відпустку — сабатікал (Netpeak). А роботодавці, що наймають персонал із сусідніх населених пунктів, згадують про наявність розвезення чи індивідуальний графік («Таврія-В»).
6. Відсутність явищ, що дратують й обурюють шукачів
У деяких сферах досить поширені практики, які або фактично порушують законодавство, або перебувають на межі етичності. Наприклад, штрафи як різновид дисциплінарного стягнення, заборона сидіти під час робочого дня, програми, що роблять знімки екрана на ноутбуці тощо. Люди справедливо обурюються через це в соціальних мережах.
Якщо ви знаєте, що в вашій сфері дуже поширені такі явища, але в компанії цього немає — є сенс розповісти про це у вакансії. Ці приклади знайшли в пропозиціях роботи від A-Shop і Mono.
7. Прямі згадки про політики інклюзії та недискримінації
На жаль, чимало шукачів мають негативний досвід дискримінації під час працевлаштування: жінки з маленькими дітьми, люди з інвалідністю, ветерани російсько-української війни, представники ЛГБТІК+ спільноти, літні люди тощо.
Якщо ви прямо говорите, що компанія прагне рівності та інклюзії — завойовуєте прихильність кандидатів. А ще — відсіюєте тих, хто не розділятиме ваших цінностей.
Фешн-ритейлер «Індітекс Україна» в усіх вакансіях зазначає таке:
8. Фемінітиви, особливо в «чоловічих» професіях
Ні в кого не викликає подиву використання таких фемінітивів, як-от вчителька чи прибиральниця, натомість директорка чи водійка для багатьох усе ще звучить дивно. Але використовувати жіночі форми професій важливо. Особливо там, де раніше на жінок не чекали.
Від початку дефіциту кадрів роботодавці все частіше прямо пишуть у вакансіях «приймає на роботу чоловіків і жінок», щоб підкреслити рівність можливостей для всіх. А деякі використовують дві форми одразу в назвах вакансій, як-от FOZZY чи Deloitte.
9. Інформація про волонтерство — новий must have
Під час пошуку роботи кандидати звертають увагу на позицію компанії: чи не співпрацює вона, бува, з російським ринком чи софтом, чи має ветеранську політику, чи підтримує Сили оборони.
Прямі згадки про це у вакансії дають шукачеві розуміння, що ваші цінності збігаються. Крім того, волонтерство — це ще й сигнал фінансової стабільності компанії, що також має значення в часи турбулентності.
Один з численних прикладів серед роботодавців, які говорять про підтримку ЗСУ — компанія Trionika.
10. Дієва ветеранська політика
Не менш вагомими нині є ветеранські політики в компаніях. За прогнозом Мінветеранів, щонайменше 10% населення України будуть дотичними до ветеранських послуг після завершення російсько-української війни. Важливо говорити, що компанія пропонує цим людям. Наприклад, як це робить ювелірний дім SOVA.
11. Попередження про відсутність зворотного звʼязку
Одна з найболючіших тем у рекрутингу — зворотний звʼязок кандидатам. Менеджери з найму кажуть, що не мають часу давати фідбек кожному кандидатові, що надіслав резюме. Шукачі ж вважають це неповагою, особливо якщо їх ігнорують після тестового завдання чи співбесіди.
Ба більше, кандидати, що не отримали відповіді на своє резюме, можуть надсилати його знову. Так чи інакше, роботодавець змарнує на це час.
Компромісний варіант — ще у вакансії попередити, чи варто очікувати на зворотний звʼязок, і який час вам знадобиться на опрацювання резюме. Це чесно і людяно. Подібну практику ми побачили у вакансіях «Ідея Банк».
12. Прозора інформація про етапи найму
Рекрутери нерідко скаржаться, що шукачі зникають із радарів у процесі найму, і то без жодного попередження. Одна з причин такої поведінки полягає в тому, що певні етапи рекрутингу стають для них неприємним сюрпризом. Наприклад, обʼємне тестове завдання чи необхідність пройти психологічний тест на кілька сотень запитань.
Щоб такого не траплялося, чимало компаній прямо у вакансії описують процес найму. Виходячи з цього кандидати вирішують, чи готові відгукуватися на вакансію. Як наслідок — рекрутери не витрачають час на обробку нерелевантних резюме.
Ось як це робить у своїх вакансіях Zagoriy Foundation.
Якщо ця стаття була для вас корисною, напишіть у коментарях, яку ідею ви інтегруєте у вакансії вашої компанії.
9 comments
To leave a comment, you need to sign in.
Багато вакансій складно описато покроково ще і з прикладами( декі посадові у мене по 40 листів - і ніякої води)! Якщо людина має досвід в цій професії - вона і так знає, що потрібно буде робити - а деталі доведеться поточнити на співбесіді!
І головне - 90% кандидатів читають тільки назву вакансії, зарплату і назву компанії