Партнер Work.ua, українська LMS AcademyOcean, ще влітку започаткувала крутий проєкт «Coaching for Ukraine». Це безкоштовні вебінари, на яких відомі експерти зі всього світу розповідають про свій досвід і діляться знаннями, зі спеціалістами в Україні, що мають справу з управлінням командою, навчанням працівників та створенням навчального контенту.

Work.ua як медіапартнер проєкту публікуватиме статті за мотивами цих вебінарів. Цього разу пропонуємо зануритися в американський досвід. Дін Каррел розповів, на які 20 навичок кандидатів на посаду варто звертати увагу під час співбесіди.

Про експерта: Дін Каррел, автор книги Mastering the Basics. Має більш ніж 30-річний стаж роботи у топменеджменті низки великих світових компаній. Нині займається індивідуальним коучингом. Проводить тренінги з продажу та працює інструктором у LinkedIn. За свою кар'єру провів інтерв'ю із сотнями людей, найняв та навчив сотні спеціалістів із продажу.

Дін Каррел
Дін Каррел
тренер із розвитку кар’єри, тренер із продажів і викладач

Це не лекція з Гарвардської школи бізнесу, але це те, що добре спрацювало для мене. Вам не обов'язково погоджуватися з усім. Але я говорю про те, у що вірю сам. За роки найму, коучингу та навчання я визначив для себе ці 20 найважливіших навичок для кандидата. Сподіваюся, що деякі з цих ідей допоможуть по-іншому подивитися на важливі для вас речі, коли ви проводите співбесіду.

1. Емоційний інтелект

Займається людина продажами чи маркетингом, кадровою роботою чи ще чимось, здатність до емпатії дуже важлива. Це найпотрібніша навичка незалежно від професії. Під час співбесіди потрібно спробувати побачити, чи дійсно людина, яка сидить навпроти, намагається зрозуміти вас, а ви її.

2. Цікавість, вміння ставити запитання та слухати

Ця навичка тісно пов'язана з емоційним інтелектом. Це викликає у людей повагу.

3.Віра у свої здібності, впевненість у собі

Шукайте це в людях, яких наймаєте. Звичайно, вам можуть траплятися кандидати, які надто самовпевнені. Які думають, що вони чудові, але насправді виявляється, що це не так. Потрібен баланс. Людина має бути впевненою в собі, але не надто.

4. Етичність і чесність

Це знову про емоційний інтелект.

5. Прагнення до постійного навчання

Якби я займався тим, що робив на початку своєї кар'єри, я б застарів. Тому я постійно навчаюсь, покращую свої навички та опановую нові. Я пішов з компанії, коли мені було за 50. І я повернувся до навчання, вступивши в Нью-Йоркському університеті на курси з людських ресурсів, менеджменту, лідерства, навчання та коучінгу. Я навчався зі студентами, які були набагато молодшими й розумнішими за мене, і це заряджало мене енергією та ентузіазмом.

Треба пам'ятати, що не всі люди здатні до навчання. Так, деякі можуть бути просто впертими та не хотіти навчатися. Але є й ті, хто не спроможний до вивчення нового, і треба допомогти таким людям знайти інші можливості в іншому місці.

6. Позитив, мотивованість, оптимізм

У всіх нас бувають різні обставини. У деякі дні дуже важко бути сповненим надій оптимістом. Але це тимчасово. Однак ніхто не захоче мати справу з вічно песимістичною, нудною, токсичною людиною.

7. Вияв справжнього характеру

Це про перше враження. Але як спеціалісти з найму ви знаєте, що потрібно бути дуже обережним з формуванням першого враження про людей!

8. Справжність і щирість

Це була моя проблема. Коли я вперше зайнявся бізнесом, я не був самим собою.

9. Усвідомлення людиною своїх хороших та поганих якостей

Мені подобається, коли я беру інтерв'ю у людей і мені не потрібно намагатися вгадувати. Я можу відразу зрозуміти, які вони. І чи чесні вони зі мною, говорячи про свої недоліки й про ті речі, над якими їм потрібно працювати.

10. Виконання зобов'язань

Якщо людина каже, що зробить щось і не робить, то це невиконання зобов'язань.

Інколи я прошу когось ще до співбесіди зробити якийсь проєкт або допомогти з чимось. Якщо людина не робить цього або робить не так, як має бути, то це дзвіночок для мене. Я дуже вірю у дотримання зобов'язань.

11. Нетворкінг

Створення мереж і підтримка зв'язку — це важлива навичка, над якою всім потрібно працювати протягом кар'єри. Це не 10 тисяч осіб, а 20-30 людей, з якими людині подобається працювати, отримувати поради й рекомендації.

12. Спілкування та готовність до співпраці

Деякі люди бояться виступати на публіці й уникають цього. Це те, чого я не розумію. Мій шлунок скручується перед тим, як я починаю говорити. І мені подобається це визнавати, бо це показує, що я дбаю про те, чого хочу.

Потрібно зробити свій виступ і спілкування з людьми ефективним. Ми всі нервуємо, коли спілкуємося, але це та навичка, яку треба практикувати. Зараз я говорю краще, ніж 20 років тому, бо продовжую практикуватися.

13. Розуміння основи чисел

Не потрібно бути фінансовим директором компанії, але ми повинні розуміти, як робити електронні таблиці, як працює баланс, рентабельність всередині компанії. Це стосується тренерів, маркетологів, HR-фахівців. Адже в будь-якій компанії все зводиться до того, скільки грошей вона заробляє, чи досягне успіху, чи зможе виплачувати зарплати співробітникам?

14. Готовність вивчати нові технології

Щодня технології змінюються та удосконалюються. Потрібно не тільки вміти вивчати нові технології, а й позбуватися старих методів. Скільки у вас є програм, якими ви не користуєтесь? Скільки речей просто тягнуть вас назад? Коли ви проводите співбесіду, просто запитайте, що кандидати думають про нові технології. Деякі почнуть стогнати, інші скажуть, що приймають це.

15. Вміння займатися плануванням та підготовкою

Під час інтерв'ю ви можете легко дізнатися, чи проводив кандидат дослідження, чи ознайомився він з тим, що робить компанія, чи відвідав сайт, що він знає про ваші товари та послуги, чи знає про ваше минуле тощо. Вся ця інформація доступна. Зробити все це — означає бути обізнаним, піклуватися і розуміти, витрачати час на те, щоб дізнатися про когось ще до першої зустрічі.

16. Відповідальне ставлення до своїх обов'язків

Є стара школа мислення, коли людина не виконує всіх своїх обов'язків. Тобто сказано, що він повинен робити А, Б і В, а він робить тільки Б і В. У США є фраза, яка звучить як «тихе звільнення». Коли люди працюють не на тому рівні, що раніше. І їм байдуже, адже вони продовжують отримувати свою зарплату.

Я не хочу, щоб люди працювали у свої вихідні чи вночі. Але коли йдеться про робочий час в офісі або онлайн, то вони повинні брати на себе зобов'язання, старанно працювати та виконувати всі пункти, які мають бути зроблені.

17. Розуміння того, що відбувається у світі

20 років тому ми були зосереджені на нашому близькому оточенні, наших містах та країнах, і мало цікавилися іншими культурами та людьми. Так, мови можуть бути різними, культури можуть бути різними, політика може бути іншою. Навіть в одній країні можуть бути кілька різних культур. Наприклад, США дуже різноманітна країна. Частина її дуже ліберальна і товариська, інша частина — консервативна і замкнута. Але між нами набагато більше спільного, ніж ми можемо подумати.

18. Вміння розв'язувати проблеми та добре справлятися з тиском у бізнес-середовищі

Це про те, як люди можуть працювати в умовах стресу і як вони справляються з цим. Деякі підходять для цього, дехто ні.

19. Вміння просити про допомогу

Люди думають, що повинні розв'язувати проблеми самостійно, і не звертаються до свого менеджера чи інших досвідчених співробітників.

Якщо людина припустилася помилки, якщо проєкт не вдався, то краще звернутися за допомогою раніше, ніж пізніше. Не треба чекати, поки все стане ще гірше і буде вже надто пізно щось виправляти. Віцепрезиденти, генеральні директори, президенти, менеджери не люблять сюрпризів.

20. Остання важлива навичка — вміти бути стійким і приймати зміни, що відбуваються

Отже, всі ці 20 рис та якостей ведуть до того, що я називаю основами репутації, авторитету, чесності та характеру. Це чотири стовпи, які допоможуть вам найняти хорошу людину. Їй необов'язково бути доктором наук, мати ступінь МВА чи бути найрозумнішою у світі.

Якщо у людини хороша репутація, вона викликає довіру, у неї хороший характер і вона чесна з вами, то я думаю, що в 9 випадках із 10 це людина, яку ви захочете найняти.

Отримуйте більше корисної інформації в нашій групі «Поворкуємо?» в Telegram.


Читайте також