Нещодавно на Work.ua вийшла стаття з рекомендаціями шукачам щодо проходження співбесіди. Стаття зі слушними порадами, далеко не перша така. Але вона викликала цілий шквал коментарів. Люди ділилися своїм гірким досвідом спілкування з непрофесійними, на їхній погляд, рекрутерами.

Ми виділили найконструктивніші з коментарів і зробили добірку моментів, які псують імідж роботодавця під час пошуку персоналу. Адже в умовах дефіциту кваліфікованих та досвідчених фахівців на ринку праці під час співбесіди не тільки компанія обирає майбутнього співробітника, а й співробітник — компанію.

Помилки у тексті вакансії

Перший контакт шукача з роботодавцем у більшості випадків трапляється в момент ознайомлення з вакансією. Відмінний текст — початковий фільтр, який вам слід пройти. Звичайно ж, він повинен бути написаний без помилок. Якщо сумніваєтесь у своїх мовних знаннях — скористайтеся онлайн-сервісами перевірки правопису.

Загальні фрази в описі компанії

Перед співбесідою ви зазвичай хочете мати якусь первинну інформацію про шукача. Так само і він хоче знати про компанію щось більше, ніж назва та загальні фрази, які зустрічаються у багатьох вакансіях. Типу «Ми — цілеспрямована команда перспективних молодих людей, які люблять свою справу». Краще напишіть трішки про специфіку діяльності та те, що дійсно відрізняє вашу організацію від інших.

Віковий бар’єр

Багато шукачів із категорії «ті, кому за... » втрачають мотивацію при пошуці роботи, бачачи у вимогах вакансії вікові обмеження. Так, іноді без них дійсно не обійтися з об’єктивних причин. Але варто замислитись, чи стосується це саме вашої вакансії. Серед людей поважного віку багато позитивних, відкритих, здатних вчитися новому фахівців, які до того ж мають досвід роботи й просто життєвий досвід. Можливо, ви даремно самі обмежуєте коло пошуку?

Завищені вимоги навіть для робочих

Представники робочих професій здебільшого хочуть бачити у вакансії зрозумілі вимоги, наприклад, щодо освіти та досвіду. Фрази на кшталт «нам потрібен амбітний стресостійкий кандидат» можуть скептично налаштувати таку людину щодо роботи у вас.

Тому під час складання вакансії не вносьте у неї шаблонні вимоги. Порадьтеся щодо вимог з безпосереднім керівником, для якого будете шукати співробітника.

Непідготовленість рекрутера до співбесіди

До співбесіди необхідно готуватися не тільки шукачу, а й рекрутеру.

Уважно вивчіть резюме кандидата, запам’ятайте його ім’я. Приходьте на співбесіду своєчасно. На зустріч, де ви будете обговорювати професійні навички та досвід людини, запросіть майбутнього керівника кандидата. Адже рекрутер навряд чи може знати нюанси роботи всіх працівників компанії. І не повинен цього знати.

Шаблонні тести під час співбесіди

Колись різноманітні тести під час співбесіди увійшли в моду і стали дуже популярними. Рекрутери тут і там користувалися ними для визначення психологічних особливостей, рівня IQ та здібностей кандидатів. І це не завжди було доцільно. А згодом ще й шукачі навчилися проходити тести «як треба», що значно знизило інформативність результатів. Тому перш ніж вручити кандидату листок на півста шаблонних запитань, подумайте, чи дійсно відповіді на них дадуть вам більше уявлення про людину, ніж живе спілкування?

Шаблонні запитання рекрутерів

Мабуть, кожен, хто хоча б кілька разів проходив співбесіди, назве їх вам:

  • Де/ким ви бачите себе за п’ять років?
  • Чому ви хочете працювати у нашій компанії?
  • Які ваші сильні та слабкі сторони?
  • Чому ви пішли з попереднього місця роботи?

І так само кожен розкаже, як потрібно відповісти. Шаблонні питання породжують шаблонні відповіді.

Якщо ви дійсно хочете запитати у кандидата щось з вищесказаного, то поясніть, з якою метою ви ставите ці запитання. Або перефразируйте їх.

Не обмежуйтеся тільки цим переліком, тому що це наштовхує претендентів на думку, що ви просто взяли їх з книжки, а своїх власних питань у вас немає. Хоч насправді це і не так. Щоб уникнути помилкового враження про відсутність у вас досвіду роботи з людьми, проявіть щирий інтерес до людини, яка вибрала вас для співбесіди й витратила на неї свій час.

Відсутність розширеного зворотного зв’язку

Бувають випадки, коли почувши відмову, кандидат не готовий нічого більше слухати. Але так далеко не завжди. Багато хто з кандидатів хоче дізнатися справжню причину відмови, яку буде добре роз’яснено. Це допоможе людині зрозуміти свої зони розвитку і попрацювати над собою за необхідності.

Отже, під час перемовин з кандидатом пам’ятайте, що ви — лице компанії та головний амбасадор її HR-бренду. Готуйтеся до співбесід і не втрачайте цінних кандидатів через помилки, яких можна було б легко уникнути.


Читайте також