Публікуємо цінні тези про роботу з невідповідними кандидатами від експертів із холдингу охоронних систем «Шериф» Олександри Пилипчук і Дарини Ковбасенко. Ними HR-фахівці поділилися на безплатному вебінарі Work.ua «Найми мене, якщо зможеш».

Непідхожих шукачів умовно можна розділити на такі типи:

⛔️ Кандидат «не на своєму місці».

⛔️ Кандидат-самозванець.

⛔️ Нерелевантний кандидат.

Далі інформація про те, як виявити, хто саме перед вами, та як працювати із шукачем далі.

Кандидат «не на своєму місці»

Бувають випадки, коли при отриманні відгуку рекрутер не зовсім розуміє, чому кандидат вибрав для себе саме цю вакансію. Наприклад: здавалося б, й освіта й навички більш творчі, відповідного досвіду немає, а шукач подається на технічну позицію.

У такому разі задача рекрутера — розібратися, чому кандидат вибрав незвичайну для себе позицію. (Особливо в умовах кадрового голоду, коли ідеально підхожих відгуків не так багато або й зовсім немає.)

Ви можете провести із шукачем телефонну розмову або запросити на співбесіду і провести його такими етапами:

  • Проговорити з кандидатом особливості роботи саме на цій позиції: навести приклад стресових ситуацій, які виникають під час роботи. Чи кандидат готовий до них?
  • Обговорити наявні навички кандидата.
  • Запитати співрозмовника про його бачення ідеальної роботи.
  • Підняти тему можливого розвитку на цій посаді.

Після такої розмови треба взяти час «на подумати». Причому це час не тільки для роботодавця, а й для самого кандидата, який міг поспішно відгукнутися на вакансію, недостатньо розібравшись у специфіці роботи чи не розуміючись на сфері діяльності компанії.

Кандидат-самозванець

Іноді рекрутеру трапляються не кандидати, а мрія — чудова самопрезентація, ідеальне резюме. Та водночас досить універсальне — кандидат, здається, підходить чи не на всі вакансії, відкриті в компанії. Ще підозріліше стає, коли такий шукач відгукується відразу на декілька ваших вакансій у різних відділах. То, може, це самозванець?

Щоб розібратися, хто перед вами, «універсальний солдат» чи «блефун», експертки з компанії «Шериф» радять запросити людину на співбесіду та скористатися методом CARE:

  • Content — дізнатися, що людина говорить про себе, якими «декораціями» оточує свою особу.
  • Action — вивчити дії шукача, його поведінку.
  • Role — поставити запитання, що стосуються бажаної для шукача ролі, посади, на яку він претендує, специфіки роботи.
  • Effect — дізнатися, яких результатів кандидат сподівається досягти для компанії чи які здатний прогнозувати, спитати про кейси з попереднього місця роботи.

Під час такої розмови стане зрозуміло, фахівець перед вами чи самозванець. Додатково можна запропонувати таким кандидатам тестові завдання, просити контакти з попереднього місця роботи, щоб отримати рекомендації.

Просто нерелевантний кандидат

Нерелевантний кандидат — це той, хто наче б то підходить, але в рекрутера виникає передчуття, що щось може піти не так. Передчуттям керуватися не варто, його потрібно перевіряти.

Способи, які пропонують Олександра Пилипчук і Дарина Ковбасенко — це:

1. Запит рекомендацій від попереднього роботодавця. А також уважне їх опрацювання, перевірка наданих контактів.

2. Перегляд соціальних мереж. Це може допомогти в перевірці софт-скілів кандидата, наприклад, його життєвої позиції, поглядів, які можуть не відповідати вашій корпоративній культурі.


Також експертки на вебінарі навели декілька прикладів із власної практики — як самі виявляли непідхожих кандидатів. І розповіли, що рекрутер може робити далі, як правильно відмовити, якщо шукач не підійшов. Work.ua запрошує вас подивитися відеозапис цієї та інших доповідей в YouTube.

Чекайте на запрошення на наступні корисні заходи від Work.ua. Підпишіться на сповіщення на ел. пошту та/або в Telegram, щоб не пропустити важливі новини й анонси.


Читайте також