«Багато бебі-бумерів кажуть мені, що їм дуже складно писати резюме. Я переглядала свій канал LinkedIn і знайшла цікаве опитування про те, яка частина написання резюме є найскладнішою», — розповідає Робін Райан, кар’єрний консультант, яка спеціалізується на працевлаштуванні та кар’єрному зростанні представників покоління бебі-бумерів (людей, народжених з 1943 по 1960 роки).

Опитування виявило 3 головні складності в написанні резюме, з якими стикаються американські шукачі:

  • Додавання правильних ключових слів — для 30% учасників.
  • Розповідь про досягнення на попередніх місцях роботи — для 29%.
  • Турбота про те, щоб резюме було в ATS (Applicant Tracking Systems — це комп’ютерні програми для відстеження кандидатів, якими користуються рекрутери) — 25% опитаних.
  • Спроби витримати певний обсяг тексту резюме — 15%.

Надихнувшись досвідом Робін Райан, Work.ua вирішив також опитати користувачів сайту, дізнатися, які етапи створення резюме даються їм найважче і допомогти подолати труднощі. (Опитування проводилося 17 липня 2020 року, в ньому взяли участь 987 осіб.)

Далі наводимо етапи створення резюме, на яких у шукача можуть виникнути складнощі, результати опитування Work.ua, а також поради, які допоможуть впоратися.

Опис попереднього досвіду і досягнень

На цьому етапі складнощі виникають у 26% шукачів.

Спростити опис досвіду роботи допоможе простий підхід до цього процесу — йдіть за хронологією, але у зворотний бік: від попереднього місця роботи до найпершого. При такому описі рекрутер бачить найактуальнішу для себе інформацію (ваше попереднє місце роботи) в першу чергу.

Актуальна порада про опис досягнень — використовувати цифри. Згадайте, на скільки відсотків підвищився прибуток компанії завдяки вашій роботі, скільки важливих проєктів вам довелося успішно завершити, скільки прекрасних статей вийшли з-під вашого пера :)

Також в описі досвіду працює принцип «стислість — сестра таланту».

Говоріть про досвід і навички коротко, чітко і просто, водночас намагайтеся зберігати доброзичливий тон розповіді й не передати куті меду з числами — дайте роботодавцю побачити вашу особистість.

Опис навичок

Розповісти, про те, які у них є корисні навички буває складно 15% опитаних.

Це може бути пов’язано з тим, що в частині резюме про навички потрібно трохи себе нахвалювати й через це шукач відчуває себе ніяково. Уникнути відчуття, що ви оцінюєте самі себе, і водночас додати важливу інформацію про ваш характер в резюме допоможе оригінальний підхід до опису навичок.

Пропонуємо відкинути всі ці застарілі «комунікабельність, стресостійкість, мультизадачність» і написати простими словами, зосередившись на фактах. Наприклад:

«Знаю 5 мов програмування».

«Працював/ла у великих командах, вмію спілкуватися з різними людьми».

«Вмію налаштовувати 7 видів токарських верстатів» тощо.

Коротка розповідь про себе

Коротко розповісти про себе в резюме важко 28,5% шукачів.

І це не дивно, адже резюме краще почати саме з короткого опису фахівця і якщо шукач не знає, як в декількох словах описати себе, весь процес створення резюме може загальмувати.

Про те, яку інформацію включити в коротку розповідь про себе або саммарі, Work.ua розповідав у статті «Саммарі — що за звір такий і як допоможе працевлаштуванню». Якщо коротко: знайдіть кілька цікавих фактів про себе, як фахівця, і опишіть їх, не забуваючи й про інтереси роботодавця.

Скорочення резюме і структурування інформації в ньому

Структурування інформації та скорочення тексту резюме приносить незручності 10% учасників опитування.

«Багато людей стурбовані довжиною резюме. Це неправильний фокус. [...] Головне — це якість контенту», — каже Робін Райан. Для комп’ютерних програм з підбору персоналу довжина документа не має значення — вони не стануть розподіляти резюме від коротких до довгих або навпаки — ділиться вона.

При цьому подумати про зручність читача, тобто рекрутера, під час створення резюме все ж варто. Структуруйте текст — в розумних кількостях використовуйте списки та підзаголовки (почитайте про правильне оформлення різних видів списків, щоб уникнути помилок).

Що до довжини: резюме фахівців з досвідом зазвичай займає 2 сторінки, а без досвіду або з мінімальним — одну. Чому — дізнайтеся зі статті Work.ua «5 дієвих прийомів, які привернуть увагу роботодавців до вашого резюме».

Додавання ключових слів, інформації, яка допоможе знайти резюме в HR-програмах

Спроби зробити документ більш привабливим для софту рекрутера, а також ключові слова в резюме — біль 21,5% опитаних.

«Дізнайтеся, що таке ATS і як вони працюють», — радить Робін Райан.

І додає: «Ви маєте використовувати ключові слова що відповідають вашій меті пошуку роботи. Уникайте колонтитулів, текстових полів і таблиць, адже більшість програм ATS не можуть їх „бачити“ і тому вони не відображаються на комп’ютері менеджера з набору персоналу».

З ключовими словами можуть виникнути 2 складності:

  • перша — визначити, які ключові слова мають бути саме у вашому резюме;
  • друга — органічно вписати їх туди.

Визначаючи «ключові слова» слід думати не про сферу роботи, а про конкретну посаду. Почитайте вакансії з бажаної посади та відзначте, які в них є вимоги (володіння певними програмами, знання іноземної мови й так далі). Так ви знайдете потрібні вам слова і фрази.

Щоб ключові слова запрацювали в резюме, недостатньо просто перерахувати їх. Вам потрібно написати текст резюме так, щоб «ключовики» були його органічною частиною, а не просто припискою в дужках.

Використовуйте їх в описі досвіду, навичок, досягнень. Уникайте довгих списків основних компетенцій, що складаються лише з ключових слів: більше — не завжди краще.

Складнощі на різних етапах створення резюме подолати ще легше, якщо створювати резюме на сайті Work.ua або в нашому зручному мобільному додатку ;)

За матеріалами: Forbes


Читайте також