- 2780
5 рівнів розвитку, які має пройти дистанційна команда, а ваша, швидше за все, тільки на другому
Культ швидких відповідей і постійні відеодзвінки — не найкращий варіант.

Деяким компаніям перехід на віддалену роботу дався просто, деяким — не дуже. Смішні скріншоти відеозустрічей команди в Zoom — це кумедно, але важливо пам’ятати, що дистанційка буває різною.
Якщо ви завантажили Slack і додаток для відеоконференцій, це ще не означає, що процес ідеально налаштований і його неможливо поліпшити. Підприємець Стів Главескі ділиться характеристиками п’яти рівнів віддаленої роботи, щоб ваша компанія змогла зрозуміти, куди варто рухатися далі.
Рівень 1: Відсутність продуманості
Компанія не робить нічого навмисного для того, щоб підтримати та розвивати віддалений формат. Однак якщо працівнику треба пару днів попрацювати з дому, він не зазнає великого дискомфорту і зможе виконувати свої завдання приблизно у звичайному темпі. Водночас важливі завдання все ж відкладаються до моменту повернення в офіс.
Саме на цьому рівні існувало більшість традиційних організацій перед пандемією.
Рівень 2: Імітація офісу
У співробітників є доступ до потрібних програм, але робота не перебудовується і не змінюється під новий формат. По суті, йде онлайн-імітація всього, що відбувається в офісі. Наприклад, відеозустрічі з усією командою, хоча для нормального обговорення вистачило б двох людей. Крім цього, дистанційка нібито вимагає від усіх співробітників моментальних відповідей.
На цьому етапі від людей все ще потрібна присутність на робочому місці з дев’яти до шести. Керівники виступають в ролі Великого брата, який завжди за всіма стежить — через мікроменеджмент або програмне забезпечення, що відстежує активність співробітників.
Якщо ваша компанія на цьому рівні, попереду — великий шлях.
Рівень 3: Адаптація
Тут організації вже починають краще звикати до можливостей нового середовища. Під час зустрічей може бути загальний гугл-документ, який виправляється і доповнюється в режимі реального часу. Це дозволить фіксувати дискусію і не упускати важливі моменти.
На цьому етапі компанія починає інвестувати в найкраще обладнання і програмні продукти для співробітників. Також важливим стає, як працівники викладають свої думки на письмі — це скорочує кількість непотрібних відеозустрічей. Необхідно пам’ятати наступне:
- Проводьте зустрічі, тільки якщо це дійсно потрібно. Подумайте, чи не можна отримати відповідь або рішення в месенджері.
- Створюйте п’ятнадцятихвилинні зустрічі — збільшуйте час тільки якщо це необхідно.
- Готуйте чіткий план і бажані результати зустрічі.
- Кличте на зустріч тільки тих, хто дійсно потрібен.
- Домовтеся з учасниками зустрічі про наступні кроки та поставте дедлайни.
- Ніколи не використовуйте зустріч для того, щоб просто передати інформацію — з цим завданням впорається пошта або месенджер.
Рівень 4: Асинхронна комунікація
Девіз цього етапу: «Я займуся цим, коли мені буде зручно». Практично будь-яка робоча задача не вимагає моментальної відповіді або рішення. Асинхронне спілкування в компанії дозволяє співробітникам самим виділяти час на те, щоб подумати, а іноді навіть допомагає увійти їм в стан потоку (психологічний стан, в якому людина повністю залучена в те, чим вона займається).
Коли в компанії є культ швидких відповідей, у працівників немає можливості подумати та усвідомлено підійти до вирішення завдань — простіше написати те, що першим спаде. Щоб не обмінюватися короткими репліками в спробах узгодити завдання:
- надішліть всі вихідні дані — де потрібно, докладно опишіть необхідні дії та їхні результати;
- встановіть дедлайн;
- запропонуйте варіанти того, як до вас звернутися, якщо щось буде не виходити.
Компанії, які по-справжньому практикують асинхронний зв’язок, вийшли з промислової революції й нарешті перестають прирівнювати присутність на роботі до продуктивності, як на заводі.
Крім цього, вони не прив’язані до традиційного робочого дня і дають гнучкі можливості «совам», використовують їхній пізніший початок і кінець робочого дня максимально ефективно.
Рівень 5: Нірвана
Тут ваша команда працює краще за будь-який офлайн-офіс. На цьому етапі компанія концентрується на розвитку дизайну робочого середовища і культури. Комунікація між співробітниками досягає максимальної асинхронности та ефективності.
Джерело: Мedium
1 comment
To leave a comment, you need to sign in.