Як театр починається з вішака, так компанія — з HR-служби. Це обличчя будь-якої організації: вона підбирає персонал, адаптує новачків, дбає про співробітників та задає потрібний вектор розвитку команди. Незамінні люди! Але все ж таки трапляються ситуації, де необхідно сказати «прощай» тому чи іншому фахівцю.

Чому варто задуматися про звільнення вашого HR-а, розповідає Work.ua.

1. Він псує репутацію компанії

Репутація організації багато в чому залежить від того, як рекрутер спілкується телефоном, коли намагається схантити підхожих кандидатів, як поводиться на співбесіді тощо. Адже це перша людина, з якою розмовляють шукачі, і від неї залежить, що буде далі — компанія отримає лояльного співробітника чи наживе ворога.

Негативно впливати на імідж ейчар може по-різному. Наприклад:

  • він не дає зворотний зв’язок щодо результатів співбесіди;
  • вказує некоректну інформацію у вакансії, прикрашає, згладжує гострі кути. Загалом намагається ще на старті побудувати відносини з претендентами на посаду з брехні;
  • не розуміє специфіки сфери, куди потрібно підібрати співробітника тощо.

Такі ситуації дратують шукачів і змушують обговорювати непотрібність «дівчаток-ейчарів», їхню непрофесійність та очорняти самого роботодавця в соцмережах або на спеціалізованих форумах. Не дозволяйте так просто псувати репутацію вашої компанії.

2. У нього не вибудована система підбору та адаптації персоналу

Припустимо, ви стали помічати, що від вас занадто часто йдуть співробітники, яких ось-ось найняли, — попрацюють тиждень-два і звільняються. Ейчар сумно зітхає, мовляв, знову людей шукати, а ви виділяєте бюджет на підбір та зарплату працівникам, які не принесли результату.

У такому разі настав час поставити кілька запитань спеціалісту:

  • Як побудовані процеси підбору, адаптації, навчання, мотивації персоналу?
  • Де аналітика та показники?
  • Чому працівники йдуть?
  • Хто, зрештою, працюватиме?

Якщо немає ані показників, ані аналітики щодо кожного етапу, ані адекватного пояснення, то, ймовірно, єдиного бізнес-процесу у вашій HR-службі не існує. Впевнені, що вас така ситуація влаштовує?

3. Він дискримінує шукачів

В Україні на рівні законодавства заборонена дискримінація за статтю, віком, расою, мовними та іншими ознаками. Та й зараз ця тема стоїть у суспільстві досить гостро, забувається поняття «робоча сила» і на перше місце виходить людина, фахівець.

Якщо ваш ейчар додає у вакансії інформацію, яка дискримінує кандидатів, все ще шукає чоловіка до 25 років або незаміжню жінку без дітей, подумайте, чи правильним шляхом йде ваша HR-служба.

Крім того, що зазначення подібних вимог може влетіти роботодавцю в копієчку, так ще й добряче зіпсує його бренд.

4. Не дбає про співробітників

Зараз власники бізнесів почали розуміти, що вже недостатньо просто платити зарплату, щоб персонал працював ефективно. Для розвитку та реалізації свого потенціалу будь-якій людині необхідне відповідне середовище, в якому він добре почуватиметься на фізичному, ментальному, фінансовому рівнях.

Завдання HR-фахівців — створювати таке середовище. А ще дбати про співробітників, слухати та чути їх, допомагати роботодавцю будувати корпоративний добробут. Якщо ваш ейчар ігнорує цей тренд, можливо, варто пошукати йому заміну.

5. Створює видимість діяльності

«Я розмістив вакансії на трьох сайтах пошуку роботи, але ніхто не відгукнувся — кандидатів просто немає». Якщо саме так HR намагається пояснити ситуацію з незакритими кілька місяців вакансіями, то, може, вам потрібно обговорити його звільнення.

Це все імітація діяльності, від якої компанія отримує одні збитки: брак персоналу, злив бюджету, нерелевантних кандидатів. Попросіть ейчара надати результат у цифрах та фактах, нехай він покаже, наскільки ефективний на своєму місці. Доказів немає — ви знаєте, як вчинити.


Звичайно, не варто розкидатися хорошими ейчарами — вони на вагу золота. Зважте всі за і проти, оцініть, що хорошого та корисного зробив фахівець для компанії, а вже потім ухвалюйте рішення.


Отримуйте більше корисної інформації у нашій групі «Поворкуємо?» у Facebook.


Читайте також