Репутація компанії залежить, зокрема від того, що робить і говорить рекрутер на всіх етапах підбору персоналу. Тому що це перша і, можливо, єдина людина, після спілкування з якою у шукача складається враження про роботодавця та виникає бажання продовжити співпрацю. Чи не продовжити й очорнити імідж компанії.

Що це за помилки та як їх виправити, розповідає Work.ua.

Помилка №1: Відсутність зворотного зв'язку

Підтримка зв'язку з кандидатом на посаду — прописна істина. Але часто трапляється так, що рекрутер забуває попередити шукача, якщо він не підійшов, вакансія закрита або пошук поставлений на паузу. «Ми не даємо зворотного зв'язку кандидатам, адже вони й самі здогадаються, що вакансія закрита, — вона ж стала неактивною», «Який зворотний зв'язок? Нехай радіє, що взагалі на його резюме звернули увагу». Такий підхід — токсичний.

Чому це погано: якщо шукач не отримав відповідь на вислане резюме або фідбек за підсумками співбесіди, він візьме камінець за пазуху. Негатив рідко залишається невисловленим, він може передаватися від шукача до шукача в професійних колах, трансформуватися в гнівні відгуки на спеціалізованих сайтах.

Що потрібно зробити: Уважне, небайдуже ставлення формує лояльність до фахівця з підбору персоналу та компанії в цілому. Тому завжди повідомляйте про своє рішення:

  • після співбесіди вкажіть терміни, коли зв'яжетеся з кандидатом і озвучите результати;
  • коли ви розумієте, що це — не ваш фахівець, не давайте надії. Скажіть про це відразу чесно і максимально коректно, вказавши причину;
  • якщо ви все-таки не маєте наміру давати зворотний зв'язок, попередьте: «Якщо з вами не зв'яжуться протягом тижня, це буде означати, що ви не прийняті на посаду». Але це крайній захід.

Говоріть людям правду, працюйте з негативом і це буде великим плюсом до репутації компанії.

Помилка №2: Некоректна інформація у вакансії

Буває і таке, що рекрутери намагаються трохи прикрасити вакансію, згладити гострі кути в тексті або навіть за особистої зустрічі. Наприклад, вказують зарплату, але не уточнюють, що в оклад будуть входити бонуси, відсоток від продажів або KPI, який не виплатять, якщо працівник не досягне потрібного результату.

Чому це погано: Ці та інші неприємні моменти, що виявляються вже після того, як співробітник став до роботи, також негативно позначаються на іміджі роботодавця. Як ви розраховуєте отримати лояльного працівника, який буде приносити користь компанії, якщо від початку робочих відносин не розкриваєте всіх деталей? Ніяк. І тут є кілька варіантів розвитку подій:

  • людина розлютиться і звільниться в перший місяць роботи;
  • зіпсує наявну атмосферу в колективі;
  • піде зі скандалом і буде розносити чутки: «А компанія Х — шахраї».

Що потрібно зробити: Будьте чесними й домовляйтеся про все «на березі». Це, мабуть, найпростіше і найправильніше, що можна вдіяти. Якщо ж у роботі на тій чи іншій посаді є спірні моменти, можете не вказувати їх у самому тексті вакансії, але обов'язково проговоріть на співбесіді.

Помилка №3: ​​Незнання специфіки сфери, куди потрібно підібрати співробітника

Припустимо, рекрутеру потрібно знайти людину на технічну спеціальність, він не зовсім володіє темою, але приходить на співбесіду непідготовленим. «Якось викручусь», — думає рекрутер. І тут починається пекло: менеджер з підбору персоналу «плаває» і плутається, кілька разів ставить одне і те ж запитання, змушуючи кандидата знову і знову на нього відповідати.

Чому це погано: Такі ситуації викликають неприємні емоції в шукачів, скажімо прямо, вони їх дратують. І до такої міри, що вони не лінуються обговорювати «непотрібність рекрутерів», їхню непрофесійність, грубо висловлюватися про «дівчаток-ейчарів» і самого роботодавця в соцмережах або на форумах, мовляв, понабирають за оголошенням. Все це теж псує репутацію компанії.

Що потрібно зробити: Готуватися до співбесіди, дізнатися значення термінів, які, можливо, будуть згадуватися в розмові. Немає потреби знати предмет досконало, але постарайтеся озброїтися хоча б поверхневими знаннями. Проконсультуйтеся з майбутнім керівником потенційного співробітника або запросіть на співбесіду фахівця, який орієнтується в темі й допоможе перевірити кваліфікацію кандидата.

А на вашу думку, які ще дії рекрутера можуть псувати репутацію компанії?


Читайте також