Який стиль керування вибирає той чи інший менеджер залежить від багатьох факторів (рис характеру, культури компанії, навіть від особистого життя). Work.ua розповість про найпоширеніші типи управління, які можуть зустрічатися. Також спробуємо допомогти краще зрозуміти керівника і підлаштуватися під його стиль роботи так, щоб вам також було комфортно співпрацювати з ним.

Мікроменеджер

Ефективні лідери зазвичай починаючи проєкт, визначають його мету, надають ресурси, повідомляють про будь-які нюанси, з якими можна стикнутися впродовж роботи. Після вони дають вам можливість самостійно виконувати завдання.

Однак мікроменеджери не навчилися делегувати повноваження, звикли зв’язувати руки підлеглим й вести їх через проєкт наосліп. Тому це і є найбільш часто обговорюваний стиль управління, оскільки особливо дратує працівників.

Мікроменеджери відомі тим, що приділяють зайву увагу виконанню завдань працівниками, уважно спостерігають і детально контролюють роботу своєї команди. Вони мають проблеми з делегуванням завдань, недостатньо довіряють команді та рідко дозволять підлеглим самостійно ухвалювати рішення.

Варто зазначити, що така поведінка може виникати у топменеджерів через постійну тривогу на робочому місці, яка призводить до гіпертрофованого відчуття контролю та відповідальності.

Як співпрацювати з мікроменеджерами

Якщо вважаєте, що мікроменеджмент керівника пов’язаний з його тривожністю та занепокоєнням, не варто сприймати таку поведінку особисто. Їхнє занепокоєння спонукає їх постійно контролювати ситуацію й бути в курсі всього, що, як і де відбувається.

А щоб спрацюватися з мікроменеджером, уточнюйте у нього загальну мету проєкту або завдання, що за результати мають бути та який термін відведено на виконання. Докладіть зусилля, щоб показати, що ви відповідальні, самостійні та можете виконувати завдання без постійного нагляду. Якщо нічого не допомагає, спробуйте особисто поговорити з керівником, навести приклади, коли він проявляє мікроменеджмент і поясніть, як це впливає на ваш робочий процес.

Менеджер, керований результатом

Ці менеджери настільки сильно зосереджені на кінцевому результаті, що забувають про благополуччя працівників, не враховують їхні інтереси та життя поза роботою. Такі керівники підтримують культуру понаднормової праці, хочуть, щоб команда робила більше, якісніше, швидше, вчасно…

У підлеглих це викликає стрес, незадоволення та недовіру до керівництва, особливо коли робота впливає на особисте життя.

Як співпрацювати з менеджером, керованим результатом

Щоб не перевантажувати вас, керівник має відчувати, що ви виконуєте завдання вчасно протягом робочого дня. Водночас не беріть на себе більше роботи, ніж можете охопити. Також корисно мати чітке розуміння, які ваші робочі цілі, встановити межі та дотримуватися їх.

Надто добрий менеджер

Емпатичний менеджер має чудовий вигляд «на папері». Всі хочуть працювати на таких керівників, бо вони завжди такі емпатичні та чуйні. Однак коли доброта заходить занадто далеко, виникають проблеми. Наприклад, є люди, які, працюючи на доброго менеджера, відчувають відповідальність за свою роботу та роблять все можливе для досягнення мети команди. Є й ті, хто розслабляється й виконує менше, ніж потрібно, але не має за це наслідків, тому що лідер надто хороший й неспроможний «дотиснути» таких працівників.

Через це продуктивні підлеглі будуть демотивовані, що матиме поганий вплив на команду.

Як співпрацювати з надто добрим менеджером

Якщо відчуваєте, що занадто розслабляєтеся поряд з добрим менеджером, ваша продуктивність падає, а дедлайни палають, бо ви знаєте, що вам за це нічого не буде, варто поговорити зі своїм керівником. Висловіть своє занепокоєння щодо ситуації й попросіть проявляти більше наполегливості стосовно вас. Зрештою, роль менеджера — забезпечити продуктивність. Це може бути важко для надто доброго керівника та йому знадобиться зворотний зв’язок від команди.

Відсутній менеджер

При гібридному або віддаленому форматі, працівники можуть рідше бачитися й спілкуватися з керівниками. Якщо з ними до того ж важко зв’язатися телефоном, через робочі месенджери або електронною поштою, швидко виникне відчуття, що ваш менеджер відсутній й не дає жодних вказівок. Працівники в такій ситуації можуть розгубитися, не розуміти, куди рухається команда, як зробити внесок у досягнення мети відділу тощо.

Як співпрацювати з відсутнім менеджером

Якщо ваші графіки просто не збігаються, тоді вам варто бути впевненішим й використовувати власні лідерські здібності, щоб ставити собі завдання та виконувати їх. Це дасть вам гарну можливість показати, що ви відповідальні, гнучкі та самостійні.

Також варто зрозуміти, чому керівник може бути відсутнім, щоб уникнути зайвих образ.

Ще варто було б обговорити з керівником, як зручніше з ним зв’язуватися, щоб отримувати швидкий зворотний зв’язок. За можливості, якщо у вас є корпоративний календар, домовившись з менеджером ви могли б призначати там з ним зустрічі, «бронюючи» вільне віконце.

Нарцисичний менеджер

Такий менеджер зазвичай вважає себе найрозумнішою та найкомпетентнішою людиною в команді, завжди впевнений у своїх висновках і не бере до уваги жодних зауважень від команди. До таких людей може бути важко «достукатися», що призведе до токсичних робочих відносин і середовища.

Як співпрацювати з нарцисичним менеджером

Коли ви працюєте з самозакоханим керівником, спробуйте спочатку підтримати його думки, але потім м’яко запропонувати подивитися на ситуацію з іншого боку й висловити вже свої сумніви. Зазвичай, якщо ви одразу сперечатиметеся з таким керівником, це змусить його стати в позицію оборони й він відсторонюватиме пропозиції інших.

У реальності всі керівники комбінують різні типи управління. Знаючи, який саме тип використовує ваш менеджер, ви можете адаптуватися до роботи з ним й разом досягати успіху. І так, працювати з іншими людьми, чи то це ваш керівник або колега, не завжди легко. Але знайшовши підхід й покращивши комунікацію з людьми, які оточують вас більшість годин на день, ви почуватиметеся комфортніше.


Читайте також