Ринок вакансій після 20 місяців повномасштабного вторгнення рф в Україну повернувся на довоєнний рівень. Звучить добре, але у цього факту є, на жаль, й інша сторона медалі.

Міграція всередині країни та за її межами негативно вплинула на ринок кандидатів. Попри дефіцит персоналу, роботодавці шукають ідеальних і надійних співробітників, стресостійких експертів із готовністю до змін. Вибирають довго і ретельно, зважаючи на усі за та проти й повертаються до тих, кому вдалось себе проявити на всі 100%.

Як це зробити? Work.ua публікує 5 простих порад, які допоможуть вам виділитися на співбесіді та отримати роботу мрії, від HRD Yasno Віри Проценко.

Віра Проценко
Віра Проценко
HRD бренду Yasno

Дізнайтеся більше про компанію, на вакансію якої подаєтеся

LinkedIn зазначає, що понад 70% людей перед інтерв’ю шукають інформацію про компанію: офіційний сайт, соцмережі, статті у ЗМІ тощо. Також можна поспілкуватися з тими, хто має чи мав стосунок до цього підприємства.

Не зайвим буде пошукати в соціальних мережах інформацію про людей, які проводитимуть співбесіду. Так ви будете краще розуміти, з ким матимете справу, «познайомитесь» заочно та, можливо, підготуєте вже теми на співбесіду для small talks.

Підготуйте промову переможця

Згідно з дослідженням коледжу Everest, 92% опитаних дуже хвилюються перед співбесідами й не дивно, що цей настрій негативно впливає на результат самої зустрічі. Здебільшого через нервування люди не можуть відповісти належним чином навіть на просте класичне запитання будь-якої співбесіди: «Розкажіть про себе».

Моя рекомендація — зробити домашні заготовки:

  • Підготувати розповідь про себе заздалегідь та не ризикувати з імпровізацією. Важливо пам’ятати, що elevator pitch займає від 1 до 3 хвилин, включає досягнення та цифри й заохочує дізнатись про вас ще більше. Більшість кандидатів провалюють цей іспит, відповідаючи на запитання довгим монологом, який не має нічого спільного з відкритою вакансією.
  • Пригадати та систематизувати приклади з вашого досвіду, які підтверджують ваші навички та вміння.

Налаштуйтесь на вайб співбесіди

Співбесіда — це робота, де треба бути кращою версією себе. Заздалегідь сплануйте маршрут, перевірте час у дорозі, якщо співбесіда планується офлайн. Протестуйте зв’язок та онлайн-платформу для спілкування, якщо домовились під’єднатися онлайн.

Продумайте свій зовнішній вигляд, який має відповідати посаді та корпоративній культурі компанії, де відкрита вакансія. Діловий костюм, футболка з джинсами чи сукня — вирішувати вам. Та пам’ятайте: диявол криється в деталях, тож все має значення.

Особисто я нормально ставлюсь до того, що кандидати під час спілкування палять електронні сигарети, кальян чи снідають у кафе. Але є й такі рекрутери, які під час дзвінка таку екстравагантність можуть не оцінити. Працювати віддалено на дивані — це одна історія, а проходити співбесіду лежачи — інша.

Довіртесь професіоналам

Перед співбесідою на роботу мрії частенько залишаються запитання без відповідей, сумніви та страхи. Тут вам у пригоді стане професійний погляд психологів, коучів, кар’єрних консультантів. Саме вони допоможуть впоратись зі стресом, набути впевненості й знайти відповіді на непрості запитання. З ними ви можете пройти демоверсію співбесіди й зрозуміти свої сильні сторони та зони розвитку.

Напишіть follow-up лист після співбесіди

Якщо після співбесіди ви розумієте, що це «та сама вакансія мрії», не варто пасивно очікувати зворотного зв’язку від рекрутера. Будьте активними та подякуйте за співбесіду. Краще не затягувати з листом і точно не потрібно дублювати його декілька разів. Коротко поділіться своїми враженнями, підсумуйте, чому компанії потрібні саме ви, та уточніть терміни отримання фідбеку. Це підтвердить вашу зацікавленість та може стати бонусом при ухваленні рішення щодо працевлаштування.


Читайте також