Резюме від 15 лютого 2024 Файл

Олександр

C/C++ Software Engineer, Team Lead

Вік:
37 років
Місто проживання:
Кам'янське
Готовий працювати:
Дистанційно, Кам'янське

Контактна інформація

Шукач вказав телефон .

Прізвище, контакти та світлина доступні тільки для зареєстрованих роботодавців. Щоб отримати доступ до особистих даних кандидатів, увійдіть як роботодавець або зареєструйтеся.

Завантажений файл

Версія для швидкого перегляду

Це резюме розміщено у вигляді файлу. Ця версія для швидкого перегляду може бути гіршою за оригінал резюме.

Alexander Silokhin

Dnipro region, Ukraine [відкрити контакти](див. вище в блоці «контактна інформація») [відкрити контакти](див. вище в блоці «контактна інформація»)
[відкрити контакти](див. вище в блоці «контактна інформація»)
SKILLS—————————————————————————————————
Computer Aided Design and Modeling Programming and Technologies
● Hoops Exchange: CAD Data Import and ● C/C++: STL, Boost, Multithreading
Export ● Java: J2SE
● Polygonica: 3D Mesh Processing and ● Computer Vision: OpenCV
Analysis ● GUI: Qt, QML, ImGui
● Parasolid: 3D Modeling and Processing ● Other: Git, Jira, NVIDIA CUDA, AWS,
libcurl
EXPERIENCE——————————————————————————————
Senior Software Engineer/Team Lead - AMC Bridge LLC. 2021 - Present
● Software for simulation of sheet metal laser cutting and bending.
○ 3D model flattening, bend zones detection, processing corner reliefs, etc.
○ Bending sequence simulation using Siemens Kineo API.
○ Mentoring 4 developers, code reviews.
Senior Software Engineer - AMC Bridge LLC. 2017 - 2021
Project Names are Under NDA
● Desktop launcher for server connection setup and mapping joystick controls.
○ GUI development from scratch using Qt + QML
○ Keys mapping for Joyshock and xInput libraries with serialization
● Computer aided design software for Automotive and Industrial Design - GUI migration
○ Development of new GUI architecture approach based on migration from old legacy
UI framework to Qt Quick + QML
● Cloud software for Engineers and Designers for 3D Printing, Real-Time Generative Design
○ Post-processing generated 3D geometry, fix issues like non-manifold,
non-watertight, self-intersection, etc.
○ Prepare geometry for 3D-printing.
○ Took part in approximation of tessellated geometry to B-rep.
● Add-in for CAD Software that converts raster 2D images to vectorized floor plans
○ Line segments detection in raster image
○ Post-processing of line segments to recognize straight lines, circles, arcs, ellipses.
Software Engineer - Piql AS 2016 - 2017
● Software and Hardware for long-term data storage (>500 years)
○ Development of image manipulation operations, data archiving
○ Migration to 64-bit platform
○ Auto test development and bug-fixing
Game Developer - Five-BN Games LLC. 2010 - 2016
● Multiple computer casual games development
○ Development of hidden object games for PC platform
○ MMORPG game development for PC platform
○ Migration from PC to Mobile platforms using Marmalade SDK and Cocos2d-x
○ Facebook API integration
○ Backend development for different Advertising and Marketing strategies
EDUCATION——————————————————————————————
B.S. - Software Engineering (Computer Science) 2006 - 2009
Dniprodzerzhynsk State Technical University
● Software Development for Business and Industrial area
B.S. - Electronics 2002 - 2006
Dniprodzerzhynsk Technological and Economics College

Схожі кандидати

Усі схожі кандидати


Порівняйте свої вимоги та зарплату з вакансіями інших підприємств: