- PRO
Віталій
Вчитель літератури (театральний підхід), 14 000 грн
- Вид зайнятості:
- повна, неповна
- Вік:
- 44 роки
- Місто проживання:
- Київ
- Готовий працювати:
- Дніпро, Київ
Контактна інформація
Шукач вказав телефон та ел. пошту.
Прізвище, контакти та світлина доступні тільки для зареєстрованих роботодавців. Щоб отримати доступ до особистих даних кандидатів, увійдіть як роботодавець або зареєструйтеся.
Отримати контакти цього кандидата можна на сторінці https://www.work.ua/resumes/8050058/
Досвід роботи
Вчитель української літератури й мови
з 08.2020 по 06.2024
(3 роки 10 місяців)
Приватна школа. Олени Вєдєрнікової, Київ (Освіта, наука)
Здебільшого працював у приватних школах – це невеликі групи, індивідуальний підхід. З останнього місця роботи звільнився через обставини, пов’язані з родиною і війною.
Крім вчителювання займався наукою – зокрема закінчив аспірантуру, здобув науковий ступінь кандидата наук.
А також літературою – зокрема написав кілька книжок.
Мій підхід до вивчення літератури:
1. Твори читаються не лише вчителем, а й учнями.
2. Вчимось читати твір якісно, а не кількісно-поверхово.
3. Читанню передує палка розповідь про автора твору і його основні теми, проблеми, питання (вчитель не дає готових відповідей, але …).
4. ...
але це все не працює.
Бо більшість сучасних школярів НЕ ЧИТАЄ...
Як же вивчати літературу!?
На мій погляд, потрібен інтерактивний підхід. Бути учнями - бути активними. Коли вчитель активний, а учню доводиться лише сприймати готовий матеріал - це не цікаво.
Література - витвір дорослих для дорослих. Молодь може збагнути це лише поступово. Елементи твору і біографії автора потрібно використати як символи чогось близького дітям. Зі змістом твору треба пов’язати щось цікаве дітям. Вчитель літератури, на мій погляд, повинен перекладати «нецікаве» доросле на цікаве дітям.
В своїй роботі я використовую, зокрема, театральний підхід: ми робимо з твору мінісценарій, ділимось на акторів і глядачів, а потім репетируємо і дивимось виставу, розгадуємо емоції, вчинки, думки. Оце учням цікаво. Тут вони активні. Стають на місце персонажів – стають цими людьми, живуть ними, переживають те, що й персонажі.
«ВИХОВУЮТЬ не програми, не підручник, НЕ МЕТОДИ, А ОСОБИСТІСТЬ ВЧИТЕЛЯ.
Без ВИХОВАННЯ У УЧНІВ БАЖАННЯ ЗНАТИ, без палкого прагнення кожного з них стати по-справжньому освіченою людиною, без переживання честі й гідності людини, володаря інтелектуальних багатств, БУДЬ-ЯКА МЕТОДИКА навчання стає мертвою схемою.
Жодними словами, повчаннями не пробудиш у вихованців спраги до знань, якщо цієї спраги нема у вчителя» (Сухомлинський).
«У своєму вихователі діти повинні бачити безмежну відданість розумовому життю, науці. ДІТЕЙ ПІДКОРЮЄ ЗАКОХАНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ У ЗНАННЯ. Якщо ви хочете бути шановним, будьте провідником дітей на стежці подиву, захоплення перед істиною, яку ви відкриваєте СПІЛЬНО з дітьми, а дітям здається, що відкривачі – вони, а ви лише їхній помічник.
Педагог виховує передусім своєю думкою, своїм мисленням. І педагогічна діяльність – це в першу чергу праця думки, спрямована до того, щоб одухотворити вихованців бажанням знати, думати. Справжній вихователь той, хто йде до вихованців зі своїми ЯСКРАВИМИ ДУМКАМИ, ІДЕЯМИ, ПЕРЕКОНАННЯМИ. Мова йде про духовну потребу вчителя виражати себе як особистість, розкривати свій внутрішній світ перед людьми. Ваші зустрічі з учнями – не переказ прочитаних книжок. Ви приходите до підлітків з власними роздумами, звертаючись до них як до однодумців, як рівних собі» (Сухомлинський).
Освіта
Київський національний університет Т. Шевченка
Філософський, ВИКЛАДАЧ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН, Київ
Вища, з 1999 по 2004 (5 років)
«Літературна наука в жодному разі не може володіти ‶останнім словом″ про літературу.
Завдання філології полягає у встановленні буквального сенсу висловлювання, але їй абсолютно непідвладні його рухливі й плинні вторинні (справжні) сенси.
Світ літературного твору всеосяжний та охоплює всі види знання (соціальне, психологічне, історичне). Відтак література виявляє нам ту велику єдність світобудови, насолодитись якою вміли древні греки та в чому відмовлено нам через роздробленість нашого знання на окремі науки. Література містить всі знання; вона є Матесис. У будь-якому літературному творі є всі науки разом. У романі «Робінзон Крузо» міститься знання історичне, географічне, соціальне (колоніальне), технічне, ботанічне, антропологічне» (Барт).
«Література – це ЛЮДИНО-знавство, а також найтонший засіб само-пізнання, само-виховання, само-ствердження» (Сухомлинський).
«Але що таке безграмотність орфографічна порівняно з душевною безграмотністю! Не відчути чудового гумору! Не відгукнутись душею на красу! Всі словесні феєрверки автора виявились марними. Вона навіть не помітила їх. Дівчина здалась мені монстром, і я згадав, що саме так – тупо, без жодної усмішки – читав того ж Гоголя один пацієнт Харківської психіатричної клініки.
Дівчина закінчила школу та УСПІШНО НАВЧАЛАСЬ У ПЕДАГОГІЧНОМУ ВИШІ.
Ніхто не навчив її ЗАХОПЛЮВАТИСЬ мистецтвом…
Я знаю десятки школярів, для яких література – найнудніший, найненависніший предмет.
Школярів примушують любити тих письменників, до яких вони байдужі, привчають лукавити і фальшивити, приховувати свої справжні думки про авторів, нав'язаних шкільною програмою…
Вся справа у відсутності любові, у байдужості, у внутрішньому опорі школярів тим примусовим методам, за допомогою яких їх хочуть долучити до творчості письменників.
БЕЗ ЕНТУЗІАЗМУ, БЕЗ ПАЛКОЇ ЛЮБОВІ ВСІ ТАКІ СПРОБИ ПРИРЕЧЕНІ НА НЕВДАЧУ.
Орфографію неможливо покращити у відриві від загальної культури. Орфографія зазвичай кульгає у тих, хто духовно безграмотний, у кого недорозвинена й мізерна психіка. Ліквідуйте цю безграмотність, і все інше додасться» (Чуковський).
Додаткова освіта та сертифікати
Педагогіка вищої школи. КНУ Т. Шевченка
2004, 1 рік
Західноєвропейська література ХІХ-ХХ ст. Курс лекцій к.філол.н. Оксани Товстенко. КНУ Т. Шевченка
2003, 1 рік
Дія. Цифрова освіта
1 день
Сертифікат
НУШ: базова середня освіта. Сертифікат № О-101388
6 місяців
Знання і навички
- Ведучий літературного гуртка
Додаткова інформація
«В основі авторитету педагога лежить його діяльність, яка стає прикладом для вихованців.
Учні не можуть сказати, люблять чи не люблять вчителя: він приходить на урок лише щоб ПЕРЕКАЗАТИ розділ підручника, запитати, поставити оцінки. Він не розкривається перед ними як живе ВТІЛЕННЯ людської КУЛЬТУРИ.
Це одне з найприкріших явищ, на яке можна ще, на жаль, натрапити в наших школах. Такий педагог приносить зло своєю безликістю і знеособленням, тим, що в душах своїх вихованців сіє порожнечу.
Звернення такого вчителя до учнів завжди полягає в ПЕРЕКАЗУВАННІ ЧУЖИХ думок, а учні ніколи б ні слова не говорили до свого вихователя, якби не треба було отримати оцінку.
Щоб любити своїх вихованців, треба ТВОРИТИ в них культуру МИСЛЕННЯ, пробуджувати живу, власну думку.
Щоб вихованці любили вчителя, вони мусять бачити в ньому живе втілення культури людської ДУМКИ.
Передусім потрібно, щоб у тих думках, які доносить вчитель до свідомості школярів, він виражав САМОГО СЕБЕ, щоб до серця дитячого доторкались не холодні істини, а жива, пристрасна ОСОБИСТІСТЬ педагога.
Це залежить від того, наскільки знання, які викладає вчитель учням, стали ЙОГО особистими переконаннями, ввійшли в ЙОГО душу.
Важко все це передбачити й заздалегідь визначити. Це не якісь консультації чи додаткові заняття, а передача від серця до серця тих жаринок, з яких розгорається багаття думки вихованця.
Навчіть свого вихованця ДУМАТИ, і він все життя згадуватиме й шануватиме вас як наставника розуму і моральності» (Сухомлинський).
ВІДГУКИ:
«Дуже Вам вдячна за теплі слова! Моя матуся каже, що у Вас чиста душа, добре серце та чутливий розум! Школа та наш клас втратили, що Ви пішли. Чи Ви повернулися б якщо б була така можливість? Це моя Мама запитує».
+
«Добрый день! Это мама А., спасибо большое. Его вчера не было в школе, но мы узнали, что вы у нас больше не преподаете, очень жаль, расстроились оба. Успехов вам!».
+
Вчора попрощався зі мною 5А, а сьодні підходять до мене у вчительській кілька юних учениць з 6А - Надія, Ванда й Марина, усміхаються та кажуть:
В.М. - ви найкращий вчитель. Ви навчали нас тому, як розуміти. Як глибоко бачити речі. І як жити. Дякуємо вам. Шкода, що ви залишаєте нас.
Здивовано дивлюсь на сповнені щастя обличчя і ясні, сяючі розумом очі та кажу: І мені шкода...
+
"Я зустрічала лише одного такого цікавого викладача в житті. Ще на першому курсі в Києві, понад 10 років тому. Тоді я відкрила світ літератури і письма. Я ніколи до того не писала (я не рахую шкільні твори, може вони і були гарними, але я не відчувала їх), але його літературні гуртки були настільки цікавими, що це дало натхнення перетворювати світ в слова і я пам'ятаю як я тоді захопилась поезією і з яким задоволенням та смаком я читала й писала. Зараз я відчула те саме. Можливо не лише винятково до філософії, але загалом в житті з'явилось багато цікавої інформації, роздумів, якоїсь тверезості, інакшості, що це не можна не врахувати. Ви чудова людина та дуже хороший вчитель. Дякую щиро".
+
"Чудовий викладач! Уроки цікаві, гарно продумані, щоразу є чіткий план роботи та запитання для обговорення, викладач дуже уважний та приємний. Подобається, що після кожного заняття є можливість висловити власну думку, прокоментувати, отримати відповіді на запитання. Уроки проходять в комфортній атмосфері, лекції надзвичайно цікаві, після занять виникає бажання читати книги, зароджуються нові запитання та ідеї. Загалом ще кілька днів опісля залишаюсь під глибоким враженням. Щиро рекомендую Віталія"
ПЕРША СПІВБЕСІДА - ОНЛАЙН
Дивіться відео моїх уроків на ютуб: Тім Віт
Інші резюме цього кандидата
- PRO
16 000 грн
Дніпро, Київ
Вища освіта · Повна зайнятість, неповна зайнятість
- Тьютор, Монтесорі-Кідз, 5 місяців
- Тьютор, Think Global, 11 місяців
- PRO
Розглядає посади: Репетитор з філософії, Репетитор з психології, Репетитор з музики
Київ
Вища освіта · Повна зайнятість, неповна зайнятість
- Репетитор з філософії, www.superprof.com.ua, 1 рік 3 місяці
- PRO
Дніпро, Київ
Вища освіта · Повна зайнятість, неповна зайнятість
- Вчитель початкових класів, Приватна школа, 5 місяців
- PRO
12 000 грн
Дніпро, Київ
Вища освіта · Повна зайнятість, неповна зайнятість
- Вчитель зарубіжної літератури, Київська середня загальноосвітня школа, 5 років 10 місяців