Прості рекомендації, які допоможуть створити досконалий за формою та змістом текст.

«Ох, цей страшний і жахливий супровідний лист», — напевно, щоразу, сідаючи за його написання, ви думаєте про щось подібне. І ймовірно, вас часто відвідували думки: «Невже резюме недостатньо? Супровідні листи ще хтось читає?».

Ні, резюме недостатньо. Так, рекрутери справді читають супровідні листи. І це чудова можливість розповісти про себе потенційному роботодавцю і показати, чому саме вас потрібно найняти.

Щоб написати досконалий і за формою, і за змістом супровідний лист, прислухайтеся до порад від Work.ua. Вони суттєво полегшать завдання.

1. Не переповідайте своє резюме

Замість того, щоб ще раз повторювати свій досвід та досягнення на попередньому місці роботи, використовуйте супровідний лист для опису деталей, які не увійшли до резюме.

Супровідний лист надає вам свободу дій. Не проминіть добру нагоду докладно роз’яснити основні пункти вашого резюме та розповісти живу історію, чому ви ідеально підходите компанії. Використовуйте прості пропозиції, можна навіть дозволити частку гумору.

2. Думайте про те, що ви можете зробити для компанії

Загальна помилка багатьох кандидатів — говорити про те, як компанія допоможе реалізуватися спеціалісту, наскільки позиція хороша для нього. Чесно кажучи, рекрутери більше хочуть знати, що кандидат зможе зробити для компанії у разі ухвалення позитивного рішення.

3. Покажіть, на що здатні

Крім пояснень, що ви робили у минулому, покажіть ейчару, що ви можете зробити у майбутньому. Уважно прочитайте текст вакансії та визначте, що потрібно роботодавцю. Напишіть у своєму тексті, що ви знаєте, вмієте та зробите. Якщо це так і є, авжеж.

4. Опишіть свої навички

Коли ви розумієте, що у вас є потенціал для виконання роботи, але ваш минулий досвід повністю не відповідає вакансії, зосередьтеся на своїх навичках.

5. Не акцентуйте на освіті

Описувати місце навчання особливо люблять учорашні студенти, молоді спеціалісти без досвіду роботи. Але HR-менеджерів цікавить досвід таких кандидатів, наприклад, волонтерська робота чи стажування, та що вони зроблять у свій перший робочий день.

6. Не перепрошуйте за навички, яких у вас немає

Деякі кандидати, розуміючи, що їхній досвід нерелевантний вимогам вакансії, починають виправдовуватися: «Попри мій обмежений досвід роботи у маркетингу» або «Поки що у мене є тільки досвід роботи кур’єром». Не треба так. Замість того, щоб привертати увагу до ваших недоліків, зосередьтеся на сильних сторонах. Спробуйте також словами передати свій ентузіазм та зацікавленість у позиції.

7. Розкажіть історію

Чому ви хочете працювати в цій компанії? Можливо, її продукція змінила ваше життя. Або ви багато років проходили повз будівлю, в якій знаходиться її офіс, і мріяли працювати тут. Не соромтеся розповідати такі милі історії. Але вони мають бути короткими та чіткими.

8. Використовуйте цифри

Іноді цифри говорять голосніше за слова. Використовуйте статистику досягнень, щоб проілюструвати ваш професійний вплив на організацію, у якій ви працювали раніше. Роботодавці люблять бачити числа. Це показує, що ви говорите їхньою мовою.

9. Додайте відгуки

Якщо у вас чудові рекомендації від колишніх керівників, співробітників чи клієнтів, не бійтеся їх використовувати!

10. Не будьте надто формальним

Фраза «Я зацікавився вакансією і хочу працювати у вашій чудовій компанії» сповнена щирістю? Не дуже. Здається, що її написав штучний інтелект. При складанні супровідного листа будьте самим собою, виявляйте дружелюбність, пишіть доступно та просто.

11. Пишіть різні супровідні листи під різні вакансії

Якщо у вас є шаблон на кшталт «Шановний менеджер з підбору персоналу, я дуже хочу працювати у вашій компанії та сподіваюся, що зможу реалізувати свій потенціал на такій позиції», видаліть його і ніколи нікому не надсилайте. Для кожної вакансії пишіть унікальні листи, щоб рекрутерам хотілося на них відповідати.

12. Шукайте натхнення

Не знаєте з чого почати? Почитайте для натхнення статті про те, як скласти супровідний лист, подивіться приклади, які справді працюють, ознайомтеся з порадами від експертів.

13. Будьте відкриті для інших форматів

Супровідний лист не повинен бути нудним, і є багато способів пожвавити його. Плануєте працювати у стартапі? Зробіть лист творчим: пограйте з форматами, візуалізуйте дані, зніміть відеоролик, розкажіть історію у картинках. Найімовірніше, ваші шанси отримати дзвінок від рекрутера зростуть.

Зібралися відправити резюме до компанії з традиційною організаційною культурою? Використовуйте стандартний підхід. Але напишіть листа людською мовою.

14. Не заходьте надто далеко з креативом

Виділяйтесь, але знайте міру. Коли ви створили незвичайний супровідний лист, попросіть когось із близьких стати вашим рецензентом. Якщо він схвалить, то сміливо надсилайте ваше творіння.

Взагалі, попросити друга поглянути на супровідний лист — не така вже й погана ідея. Поставте йому два запитання: «Цей текст продає мене як найкращого спеціаліста для цієї роботи? Тобі подобається написане?». Якщо рецензент відповів «ні» чи навіть трохи засумнівався, продовжуйте покращувати свій лист.

15. Спробуйте додати заголовок

Додайте заголовок, що чіпляє, до вашого листа. Наприклад: «3 причини, чому я чудово підходжу на посаду менеджера з продажу».

16. Будьте справжнім

Важко сказати, скільки претендентів у супровідному листі використовують слова комунікабельний, стресостійкий, вмію працювати у команді та інше. Змініть прикметники та напишіть просто, як звичайна людина. Якщо супровідний лист написано чесно, від душі, а не за шаблоном, це відчувається відразу.

17. Вивчіть інформацію про компанію

Супровідний лист — це хороший спосіб показати, що ви розумієте корпоративні цінності компанії, і довести, що вам вони не чужі, а значить, ви той, хто треба. Інформацію можна отримати із сайту компанії. Також при написанні тексту завжди думайте про ту людину, яка його читатиме.

18. Напишіть листа собі

Якщо вам нелегко писати, то спробуйте написати листа самому собі з погляду друга, наставника або попереднього роботодавця. Або так: «Оксана чудово підходить для цієї позиції, тому що…». Тільки під час відправлення не забудьте поміняти своє ім’я на Я.

19. Пишіть короткі супровідні листи

Так, винятки з правил бувають, але в цілому не варто писати супровідний лист більше ніж на пів сторінки А4.

20. Називайте ейчара на ім’я

Намагайтеся заздалегідь дізнатися ім’я та прізвище людини, яка отримає супровідний лист. Ці дані можуть бути наведені в описі вакансії або на сайті компанії. Уникайте звернень типу «Привіт та людина, кому попався мій лист». Не знаєте імені? Обмежтеся «Вітаю» або «Добридень».

21. Редагуйте

Перевірити текст на помилки легко: у текстовому редакторі Word або за допомогою інтернет-сервісів перевірки орфографії. Після редактури та оцінки рецензента, дайте тексту час «полежати» 12 годин. При повторному прочитанні ви можете побачити помилку, яку ще вчора не помічали.


Можливо, найкорисніше, що може вам порадити Work.ua щодо супровідного листа — будьте не такими, як усі. Адже супровідні листи, що найбільше запам’ятовуються, складені людьми, які найменше піклуються про правила, а слідують за серцем і керуються здоровим глуздом.



9 комментариев

Светлана Марженцева 10.05.2021, 22:34
Информация важная. Широко освещена. Благодарю!
Вячеслав Василенко 07.05.2023, 16:58
А обмеження в 1000 символів поставили для того, щоб пункт 19 перейшов з рекомендації в розряд обов'язкових?
Дмитро (модератор Work.ua) 08.05.2023, 09:46
В'ячеславе, зазвичай роботодавці не читають великі супровідні листи, оскільки для детального ознайомлення з навичками кандидата є резюме. Обмеження символів дозволяє шукачам зрозуміти, що потрібно написати стисло найголовнішу інформацію, яка може зацікавити роботодавця.
Данило Кітура 29.02.2024, 14:42
Мені здається, якщо ви вже робите обмеження в кількості символів, то було б непогано якось про це попереджати користувача, і давати йому підказку щодо доступної кількості символів...
Скажімо зробити інтерактивний маркер в кутку, що показував би, скільки символів ти вже написав, і скільки ще можна написати. Типу "950/1000", - як у Twitter при створенні поста, ти чітко бачиш, що "ага, мені лишається 50 символів, треба завершувати". І там навіть колір маркера стає червоним, коли наближаєшся до ліміту. Це грамотно реалізовано.
А тут наразі якось не дуже юзер-френдлі...
Бо тебе
1) Ніде не попереджають під час написання супровідного листа, що він має обмеження по кількості символів
2) Немає ніякого візуального фідбеку під час його написання - ти розумієш, що є якесь обмеження лише в той момент, коли безпосередньо в нього втикаєшся, як муха в прозоре скло) Просто не можеш більше написати слів, і такий: а шо за [нецензурна лексика видалена модератором Work.ua]?)
Ніде нічого не вспливає, не ясно, чи то так має бути, чи то просто щось глючить... Добре ви тут пояснили, що це спеціально так зроблено - але поясніть це зразу користувачеві, наочно, коли він ще збирається написати супровідного листа :)
Можна банально в самому текстовому вікні, поки користувач ще не почав у ньому писати, відображати шаблонний текст, типу "Максимальна довжина відгуку - стільки-то символів". А коли користувач почав писати, цей текст зникає. Або ж просто десь збоку на видному місці розмістити word counter, як у Твіттері - щоб користувач в реальному часі розумів, скільки йому ще лишилось (двозначно прозвучало, знаю, хех). Якось так :)
Дмитро (модератор Work.ua) 29.02.2024, 15:26
Даниле, дякуємо за ваші ідеї, подумаємо і в майбутньому, можливо, реалізуємо їх.
Данило Кітура 29.02.2024, 16:30
Прошу! Буду дуже радий, якщо реалізуєте :)
Данило Кітура 29.02.2024, 14:44
Ну і так, пасувало б цю статтю також українізувати, бо в мене мова обрана українська, а стаття чомусь на російській)
Дмитро (модератор Work.ua) 29.02.2024, 15:29
Ми вже передали колегам з контенту, і найближчим часом стаття буде українською 🇺🇦
Данило Кітура 29.02.2024, 16:30
Зрозумів, чудово)

Чтобы оставить комментарий, нужно войти.