Центр автомобільної освіти «Автошкола» працює з однією великою та глобальною метою — безпечне керування в Україні. Повномасштабне вторгнення росії змусило компанію переформатувати свою роботу, відмовитися від змішаного формату навчання і перейти лише в онлайн.

Хоча це не стало недоліком, навпаки, для компанії це був буст почати діяти по-новому, масштабувати проєкт за межі країни й наймати більше працівників. Про те, з яким досвідом і результатом пройшов Учбовий центр цей непростий рік, Work.ua поговорив із CEO Микитою Нем’ятим.

Микита Нем’ятий
Микита Нем’ятий
засновник і CEO Учбового центру «Автошкола»

«Ми не мали права зупинятися»

24 лютого 2022 року я як власник компанії зібрав всю команду та роздав зарплатню співробітникам. Після цього декілька днів ми всі сиділи вдома, стежили за новинами, спілкувалися і підтримували одне одного в чаті. Але з 26 лютого почали щось робити.

Саме так — «щось робити». Об’їхали волонтерські центри, запитали, яка там потрібна допомога, кинули клич серед клієнтів, щоби привезти потрібні речі з-за кордону. Хотілося бути корисними. Тож я запропонував інструкторам ще й розповідати людям, як поводитися в тій чи іншій ситуації, під час обстрілів, наприклад.

Хотілося бути корисними, тож розповідали людям, як поводитися в тій чи іншій ситуації

Хотілося бути корисними, тож розповідали людям, як поводитися в тій чи іншій ситуації

За тиждень ми почали збирати групи серед учнів, які вже навчалися в нас, дізнаватися, хто лишився в місті, а хто виїхав, і стартували онлайн-навчання.

За 1,5 місяця почався бум на отримання водійських посвідчень, бо люди зрозуміли, що водіння — це життєво необхідна навичка, яка реально рятує життя.

Багато хто почав виїжджати за кордон, на захід України. Водії з маленьким стажем боялися далекої дороги, тож інструктори «Автошколи» прийшли на допомогу. Вони супроводжували власників автівок, просто сиділи поруч або за кермом, переганяли покинуті тут автомобілі до власників в інші країни, перевозили речі та тварин. Так у нас з’явився додатковий проєкт на пів року, з якого ми й заробляли гроші.

Далі «Автошкола» вибрала свій напрям у волонтерстві. Ми безкоштовно навчали водіння жінок, вимушених переселенок. Влітку запустили цей проєкт, попросили охочих заповнити спеціальну форму й розказати свою історію та мотивацію, для чого потрібне водійське посвідчення. Далі навчали волонтерів, а зараз — жінок-військових.

Ми не мали права зупинятися, не зупиняємося і зараз — я хочу платити податки, хочу, щоби працівники заробляли гроші, а Україна перемогла.

«Автошкола» вибрала свій напрям у волонтерстві: безкоштовно навчає жінок-військових

«Автошкола» вибрала свій напрям у волонтерстві: безкоштовно навчає жінок-військових

Вплив війни на рекрутингові процес

В Учбовому центрі «Автошкола» немає фахівця по роботі з персоналом. Усі функції, пов’язані з наймом і адаптацією співробітників, виконую я — засновник і CEO.

Тому можу присвятити лише невелику частину робочого часу пошуку співробітників, тож у наймі дію рішуче — побачив підхожого кандидата, провожу його воронкою найму і відразу телефоную та домовляюся про подальші дії. Робити все це самому важко, якби в нас був ейчар, можливо, штат був уже укомплектований.

Окрім цього, відчуваються складнощі й із наймом — війна та вимкнення електроенергії наклала свій відбиток.

Бачу, що почався кадровий голод на хороших спеціалістів. Спостерігаю брак відгуків, а ті, що є, не завжди якісні. Наприклад, ми шукаємо маркетолога, а відгукується людина, яка працювала баристою.

Взагалі, мінус цього часу з погляду роботодавця — люди зрозуміли, що можна мігрувати та працювати на два міста чи навіть на дві країни, почали з більшою легкістю зважуватися на звільнення. А роботодавцю важко, бо він виростив працівника, тепер же треба знову шукати підхожого кандидата, інтегрувати в колектив, закрити вакансію. Це додаткові витрати.

Хоча в нас інтенсивність найму зросла. Якщо до повномасштабного вторгнення в команді було 15-20 людей, то зараз майже 80. Ми почали працювати лише в онлайн-форматі й більшість співробітників наймаємо на аутсорс.

Сьогодні в компанії відкрито 5 вакансій, але зараз потрібно витратити набагато більше зусиль та коштів на розкрутку вакансії, щоб знайти одного співробітника. Це пов’язано, зокрема, і з тим, що через брак світла та зв’язку шукачі не можуть приділяти стільки часу пошуку роботи, як це було раніше.

До повномасштабного вторгнення в команді було 15-20 людей, а зараз майже 80

До повномасштабного вторгнення в команді було 15-20 людей, а зараз майже 80

Вихід є: СУН допомагає налагодити процес рекрутингу

Ми не маємо жодних HRM-систем, чатботів, не ведемо базу кандидатів в Excel-таблиці. Шукаємо «своїх» людей лише на Work.ua, бо тут дійсно є вибір кваліфікованих співробітників, сайт дає фідбек.

Система управління наймом (СУН) додає зручності, бо тут усе просто, оперативно та безкоштовно.
  • Те, що вже є певна система, багато чого коштує. Це суттєво економить час і нерви. Тепер я не втрачаю жодного кандидата:
  • Швидко ознайомився з резюме, провів кандидата воронкою найму і вже телефоную. За два місяці через воронку пройшло майже 600 кандидатів.
  • Зручно, що є віддалений доступ для ще одного користувача. Якщо дві людини шукають співробітника, то можна уникнути дублювання роботи чи різних непорозумінь.

СУН підходить для малого й середнього бізнесу, для тих компаній, які не мають рекрутера в штаті. Розробники Work.ua зробили велику роботу, щоб усе працювало чітко, не зупинялося. Тож раджу.


Work.ua створив анімаційний ролик, щоб у форматі історії розказати вам про систему управління наймом (СУН): як це працює, коли допомагає та як спрощує життя рекрутеру. Дивіться, користуйтеся та наймайте найкращих!


Читайте також