Нещодавно Work.ua провів онлайн-захід, зʼясовували, яких заходів вжити компанії, щоб покращити найм зараз і успішніше пережити нестачу кадрів, що може загрожувати нам у майбутньому. Одна зі спікерок, Юлія Федотовських, Employer Brand Manager Genesis, поділилася, як ефективно побудована стратегія з розвитку бренду роботодавця допомагає наймати найкращих фахівців на ринку та впливає на ефективність команд.

Work.ua публікує головні тези виступу Юлії та запрошує вас переглянути повний запис мініконференції «Кадровий голод близько: кого наймати, коли на ринку меншає кваліфікованих спеціалістів».

Юлія Федотовських
Юлія Федотовських
Employer Brand Manager у Genesis

Навіщо роботодавцеві будувати свій бренд

Успішний бренд роботодавця має багато переваг для бізнесу. Серед них і лояльність аудиторії, вигідні партнерства, результативний найм, а також вмотивована та ефективна команда.

Цікавий факт: 60% кандидатів вибирають роботодавця з огляду на свої погляди та цінності. Тобто якщо ті цінності, які компанія пропонує кандидату, в нього відгукуються, то на нас чекає ідеальний метч.

Як впливає на найм та роботу з персоналом розвинутий бренд роботодавця:

  • Збільшення кількості поданих резюме. Вам стане легше знаходити кандидатів.
  • Збільшення позитивних відгуків про бренд роботодавця. Не тільки на спеціальних ресурсах, а й в особистому спілкуванні наявних співробітників зі своїми друзями та знайомими — це теж покращуватиме репутацію.
  • Лояльність колег також вплине на retention rate. Тобто люди, які вже працюють у компанії, залишатимуться в ній довше, будуватимуть карʼєру.
  • Менше часу витрачається на закриття вакансії.
  • Легше знаходити потенційних партнерів.
  • Збільшення продуктивності команди через роботу з вмотивованістю.

Що треба врахувати при розвитку бренду роботодавця

Деякі тренди ринку праці, актуальні у 2023 році:

  1. Ринок праці став ринком роботодавця. Сьогодні конкурс на 1 вакансію значно більший, ніж це було півтора роки тому. На це вплинули і війна, і глобальна економічна рецесія, і масові скорочення і ще безліч факторів.
  2. Брендинг роботодавця не в пріоритеті — про це говорить статистика. Деякі бізнеси мусили оптимізувати витрати, на жаль, часто під статтю скорочень потрапляли бюджети на комунікаційні проєкти, зокрема й з розвитку бренду.
  3. В Україні ключовими каналами для побудови бренду роботодавця лишаються кар’єрні сайти та соціальні мережі.
  4. Репутація бренду є важливою як ніколи. Кандидату важливо знати позицію компанію в умовах повномасштабної війни, про її корпоративні соціальні проєкти чи інші ініціативи, які допомагають наближати перемогу.
  5. Перегляд EVP — ціннісної пропозиції роботодавця. Це є трендом та потребою для роботодавця, адже змінились потреби пошукача. Кандидати хочуть знати, чи стабільний бізнес, чи не буде скорочень, наскільки безпечно він може почуватися та розвивати карʼєру тут і тепер.

Як розвивати свій бренд роботодавця з мінімальними вкладеннями

Кроки побудови бренду роботодавця:

1. Визначаємо бізнес-цілі. Що буде актуально для бізнеса / проєкта найближчим часом, чи будемо ми наймати людей, кого саме тощо.

2. Проводимо дослідження. Визначаємо точку «А», в якій знаходиться наш бренд роботодавця. Це можуть бути опитування колег, кандидатів, визначення внутрішнього і зовнішнього NPS, комунікаційний аудит тощо.

3. Будуємо стратегію. Визначаємо нашу мету, шляхи та інструменти, які допоможуть в її досягненні. Створюємо EVP, портрет нашого кандидата, меседжі та комунікаційні канали для їх донесення.

4. Реалізуємо нашу стратегію та коригуємо в процесі за потреби.

Щоб розвивати бренд роботодавця вам знадобиться мінімальна команда:

  • Employer brand manager / піарник / комунікаційник. Це та людина, яка працюватиме зі стратегією, аналізуватиме потреби шукача і розроблятиме ту пропозицію роботодавця, яка може задовольнити кандидатів.
  • Дизайнер — для візуальної реалізації.
  • SMM-спеціаліст — вірогідно на підтримку бренда роботодавця треба буде реалізувати промокампанії в соцмережах, працювати з таргетингом і промоцією контенту.

Ця команда тісно співпрацює з командою рекрутерів, адже важливо розуміти потреби кандидатів та мати фідбек. Аналізуємо, що кандидат знає про наш бренд, де він знайшов інформацію про нього, що його зацікавило в вакансії і які його очікування. Фіксуємо кількість поданих резюме, терміни закриття вакансій, аналізуємо канали комунікації. 

Саме разом з рекрутером команда ставить цілі, розробляє KPI, щоб згодом оцінити, чи було їх досягнуто.

Чим конкретно займається команда, яка працює з брендом роботодавця:

  • Розробляє стратегію: проводить внутрішні та зовнішні опитування, досліджує потреби кандидатів, робить комунікаційний аудит, вимірює NPS та формулює EVP.
  • Працює з кар’єрними сторінками. А саме над описом вакансій та позиціюванням бізнесу, формулюванням бенефітів тощо.
  • Веде соціальні мережі.
  • Організовує участь компанії в подіях, які допомагають наймати кандидатів.
  • Займається внутрішніми комунікаціями (не завжди, але така опція теж може бути).
  • Співпрацює з медіа.

Детальніше про те, як оцінити, чи результативним є розвиток бренду роботодавця (чекліст), як створити комунікаційний гайд та перевірити, чи працює бренд-стратегія, дивіться у записі виступу Юлії на YouTube.


Читайте також