Щоби заробити очки в очах кандидатів, компанії розвивають власні бренди роботодавців. Як і в разі продуктового бренду, прокачаний HR-бренд привертає увагу людей, формує довіру і є рекламним майданчиком. Work.ua розповідає про основні етапи створення бренду роботодавця.

Дослідження

Те, як ви сприймаєте себе й те, як інші — не завжди збігається. Тож вам потрібно дослідити те, як вас бачать потенційні кандидати, щоби зрозуміти сильні й слабкі сторони вашого бренду роботодавця. У цьому допоможе спілкування з керівниками, співробітниками й кандидатами про те, що вони шукають у потенційних роботодавців.

Головне завдання — знайти вузькі місця, які ускладнюють підбір і адаптацію.

Визначте вашу цільову аудиторію, хто ваші потенційні кандидати:

  • чого вони очікують;
  • що цінують найбільше;
  • що шукають у майбутньому роботодавцеві;
  • які інструменти вони використовують, щоби знайти роботу.

Вивчіть і проаналізуйте причини, через які люди можуть захотіти приєднатися до вашої команди. Будьте об’єктивні. Які у вас переваги:

  • корпоративна культура;
  • висока заробітна платня;
  • зручний графік роботи;
  • медична страховка для співробітників;
  • оплачувані лікарняні та відпустки;
  • внутрішнє навчання.

Критично проаналізуйте процес найму у вашій організації. Потенційні кандидати можуть не розглядати ваші вакансії з багатьох причин, наприклад, через непривабливий опис вакансії. Подивіться на процес прийому на роботу з погляду кандидата.

Позиціювання

Визначте позицію бренду, образ у свідомості цільової аудиторії. Основою успішного брендингу роботодавця є місія, заради якої ви працюєте, те, чим ви можете пишатися і про що готові повідомити іншим, що близько вашому серцю й що важливо для потенційних кандидатів.

Стратегія позиціювання включає створення плану роботи з цільовою аудиторією упродовж певного часу в різних регіонах і каналах комунікації. Під час підготовки стратегії позиціювання виявляються інсайти, формулюється єдина ціннісна пропозиція для цільової аудиторії, описується план розвитку бренду.

Розробка креативної концепції

Креативна концепція — ціннісна пропозиція роботодавця, втілена в текстових і візуальних образах. Це оригінальна, приваблива і близька цільовій аудиторії творча ідея, яка виступить основою для діалогу бренду з шукачами. Презентація креативної концепції включає слогани, зразки тексту для різних каналів комунікації, опис тональностей спілкування й айдентики бренду.

Продакшн

Після затвердження креативної концепції починається робота дизайнерів і маркетологів. Їхнє завдання втілити образ бренду в життя: фото/відеозйомки, створення текстів і матеріалів.

Наступний етап — доведення інформації до цільової аудиторії. Головне завдання зробити так, щоби потенційні й чинні співробітники знали про основні переваги компанії як роботодавця.

Усередині компанії можна використовувати корпоративну газету, корпоративний портал, де постійно анонсувати проєкти HR-служби в царині навчання й розвитку персоналу, компенсацій і пільг тощо. На зовнішньому ринку бренд формується через статті, інтернет-форуми, розділ «Кар’єра» зовнішнього сайту компанії, відгуки колишніх співробітників і кандидатів.

Поширені помилки під час «прокачки» бренду роботодавця

  1. Не розуміти, що й навіщо ви робите. Не починайте кампанію з розвитку бренду роботодавця, не беручи до уваги те, що ви насправді пропонуєте, що потрібно поліпшити й чого хочуть кандидати.
  2. Невміння оцінити поточний стан. Для створення сильного бренду роботодавця необхідно мати точне бачення поточного становища. Не закривайте очі на свої недоліки, долайте їх.
  3. Відсутність реальних змін. У вас є відмінний контент, який усіма можливими способами доноситься до аудиторії, але це марно, якщо ніяких реальних змін не відбувається. Ви повинні працювати над тим, що пообіцяли.
  4. Не думати про досвід кандидата. Важливо забезпечити позитивний досвід для кандидатів у всьому: від запрошення на співбесіду, до прийняття на роботу або відмови.

Правильне позиціювання і просування бренду роботодавця залучає до компанії потрібних людей. Кандидати бачать зрозумілий і відкритий опис можливостей, перспектив і вимог. Вони довіряють компанії й не потребують додаткової мотивації. Бренд роботодавця — платформа, завдяки якій претенденти дізнаються про вас, в них формується бажання прийти на співбесіду, працювати з вами в одній команді.


Читайте також