Як прокачати ваш бренд роботодавця
Сильний імідж компанії як роботодавця в очах співробітників і потенційних кандидатів допомагає закривати вакансії в кілька разів швидше, впливає на скорочення витрат на мотивацію й утримання співробітників.
Щоби заробити очки в очах кандидатів, компанії розвивають власні бренди роботодавців. Як і в разі продуктового бренду, прокачаний HR-бренд привертає увагу людей, формує довіру і є рекламним майданчиком. Work.ua розповідає про основні етапи створення бренду роботодавця.
Дослідження
Те, як ви сприймаєте себе й те, як інші — не завжди збігається. Тож вам потрібно дослідити те, як вас бачать потенційні кандидати, щоби зрозуміти сильні й слабкі сторони вашого бренду роботодавця. У цьому допоможе спілкування з керівниками, співробітниками й кандидатами про те, що вони шукають у потенційних роботодавців.
Головне завдання — знайти вузькі місця, які ускладнюють підбір і адаптацію.
Визначте вашу цільову аудиторію, хто ваші потенційні кандидати:
- чого вони очікують;
- що цінують найбільше;
- що шукають у майбутньому роботодавцеві;
- які інструменти вони використовують, щоби знайти роботу.
Вивчіть і проаналізуйте причини, через які люди можуть захотіти приєднатися до вашої команди. Будьте об’єктивні. Які у вас переваги:
- корпоративна культура;
- висока заробітна платня;
- зручний графік роботи;
- медична страховка для співробітників;
- оплачувані лікарняні та відпустки;
- внутрішнє навчання.
Критично проаналізуйте процес найму у вашій організації. Потенційні кандидати можуть не розглядати ваші вакансії з багатьох причин, наприклад, через непривабливий опис вакансії. Подивіться на процес прийому на роботу з погляду кандидата.
Позиціювання
Визначте позицію бренду, образ у свідомості цільової аудиторії. Основою успішного брендингу роботодавця є місія, заради якої ви працюєте, те, чим ви можете пишатися і про що готові повідомити іншим, що близько вашому серцю й що важливо для потенційних кандидатів.
Стратегія позиціювання включає створення плану роботи з цільовою аудиторією упродовж певного часу в різних регіонах і каналах комунікації. Під час підготовки стратегії позиціювання виявляються інсайти, формулюється єдина ціннісна пропозиція для цільової аудиторії, описується план розвитку бренду.
Розробка креативної концепції
Креативна концепція — ціннісна пропозиція роботодавця, втілена в текстових і візуальних образах. Це оригінальна, приваблива і близька цільовій аудиторії творча ідея, яка виступить основою для діалогу бренду з шукачами. Презентація креативної концепції включає слогани, зразки тексту для різних каналів комунікації, опис тональностей спілкування й айдентики бренду.
Продакшн
Після затвердження креативної концепції починається робота дизайнерів і маркетологів. Їхнє завдання втілити образ бренду в життя: фото/відеозйомки, створення текстів і матеріалів.
Наступний етап — доведення інформації до цільової аудиторії. Головне завдання зробити так, щоби потенційні й чинні співробітники знали про основні переваги компанії як роботодавця.
Усередині компанії можна використовувати корпоративну газету, корпоративний портал, де постійно анонсувати проєкти HR-служби в царині навчання й розвитку персоналу, компенсацій і пільг тощо. На зовнішньому ринку бренд формується через статті, інтернет-форуми, розділ «Кар’єра» зовнішнього сайту компанії, відгуки колишніх співробітників і кандидатів.
Поширені помилки під час «прокачки» бренду роботодавця
- Не розуміти, що й навіщо ви робите. Не починайте кампанію з розвитку бренду роботодавця, не беручи до уваги те, що ви насправді пропонуєте, що потрібно поліпшити й чого хочуть кандидати.
- Невміння оцінити поточний стан. Для створення сильного бренду роботодавця необхідно мати точне бачення поточного становища. Не закривайте очі на свої недоліки, долайте їх.
- Відсутність реальних змін. У вас є відмінний контент, який усіма можливими способами доноситься до аудиторії, але це марно, якщо ніяких реальних змін не відбувається. Ви повинні працювати над тим, що пообіцяли.
- Не думати про досвід кандидата. Важливо забезпечити позитивний досвід для кандидатів у всьому: від запрошення на співбесіду, до прийняття на роботу або відмови.
Правильне позиціювання і просування бренду роботодавця залучає до компанії потрібних людей. Кандидати бачать зрозумілий і відкритий опис можливостей, перспектив і вимог. Вони довіряють компанії й не потребують додаткової мотивації. Бренд роботодавця — платформа, завдяки якій претенденти дізнаються про вас, в них формується бажання прийти на співбесіду, працювати з вами в одній команді.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.