- 4053
Корпоративні сувеніри: що, як, коли і навіщо дарувати співробітникам
Про роль Welcome і Thank You Box в корпоративній культурі, формуванні HR-бренду і вирощуванні його амбасадорів.
Сучасна розвинена корпоративна культура обов’язково передбачає вражаючу зустріч новачків брендованими подарунками, які покликані вже з перших днів роботи залучати до духу компанії. Welcome Pack або Welcome Box активно використовуються IT-компаніями, креативними фірмами й рідше організаціями з інших сфер.
Подібний елемент корпоративного вітання допомагає новачкам ще ближче познайомитися з традиціями, цінностями, культурою компанії та відчути себе причетними до команди. Зазвичай предмети Welcome Pack брендовані: з логотипом, слоганом компанії або важливим корпоративним посиланням.
HR Generalist компанії LOOQME Тетяна Красуленко поділилася з Work.ua ідеями, як підготувати та використовувати сувенірну продукцію в компанії на прикладі їхньої Thank You Box.
HRу насамперед потрібно дивитися очима нового співробітника на власні ідеї. Я не прихильник того, щоби завалювати всіх стажистів подарунками в перший день роботи. Але якщо ви це робите — подумайте над наступними питаннями.
Що відчуває ваш новий співробітник, отримуючи ті чи інші подарунки?
Я знаю випадки, коли системи адаптації в компанії просто немає, і на цей хаос накладається вирваний із контексту корпоративної культури шматок у вигляді величезного Welcome Box. Тобто, людина в перший день роботи отримує класний подарунок, але при цьому кілька днів чекає, коли їй видадуть ноутбук, потім ще пару днів — коли розкажуть про продукт і взагалі вирішать, хто введе її у курс справ.
Чи буде вітальний подарунок ефективний, якщо відчуття на новій роботі загалом «не дуже»? Наскільки він буде доречний, якщо ймовірність звільнення новачка в перші 2 тижні роботи не зменшується, залишається питанням.
Які асоціації вони викликають?
Теж важливий момент, який розглядається з боку різних сфер діяльності компаній по-різному. Якщо у вашій компанії дрес-код, вручити брендований реглан або худі буде не кращим варіантом, так асоціації з місцем роботи буде викликати лише логотип, а не сам подарунок.
На наших футболках, наприклад, не просто стоїть перемикач на «позитив». У стрічці новин системи LOOQME є такий самий фільтр «позитив», «негатив» і «нейтрал». І звісно, наші клієнти радіють більше кількості згадок про їхній бренд по фільтру «позитив».
«Позитив» для нас — це не тільки наш настрій, це настрій безлічі наших клієнтів, коли вони працюють із нашою системою.
Яка роль у вашої сувенірної продукції?
Якщо роль вашої сувенірної продукції — виконати функцію подарунка, тобто, викликати емоції, ефект несподіванки, то в наш час брендованою чашкою або ручкою вже нікого не здивувати. Для цього потрібно подумати над чимось цікавішим.
5 принципів у формуванні ролі сувенірки
- Має бути доречною. Під час карантину, наприклад, доречними були забрендовані захисні маски, які доставлялися співробітникам додому. Інший приклад, якщо ви «за» екологію, сортуєте сміття і влаштовуєте суботники, пластикова ручка не буде доречною, а ось пляшка для води, стакан для кави або екосумки — навіть дуже. У цьому випадку варто звернути увагу навіть на екопакування подарунків.
- Має посилити корпоративну культуру. Наприклад, одна з цінностей нашої компанії — клієнтоорієнтованість, тому ми намагалися наші меседжі максимально пов’язати з цим поняттям. Ми часто вибираємося на природу й любимо проводити час разом тому продукцію вибираємо відповідного стилю і функціональності. Також не забувайте про корпоративний шрифт і кольори.
- Мусить підкреслити конкурентні переваги. Оскільки LOOQME збирає в єдину систему новини з усіх типів ЗМІ й саме це є нашою конкурентною перевагою, на рюкзаках ми зробили напис «Твої новини у мене». У такий спосіб ми формуємо в співробітника відчуття його причетності до успіхів клієнтів.
- Не має бути чужою копією. Надихайтеся, але не копіюйте досвід інших, придумайте своє, враховуючи власні цінності. Якщо ви виховуєте творчу сторону співробітників, залиште їм місце для самореалізації. Ми, наприклад, часто використовуємо стікери, якими співробітники обклеюють свої ноутбуки та блокноти.
- Має нести в собі певний меседж. Ми завжди всім колективом вітаємо нового співробітника з успішним закінченням випробувального терміну й даруємо power bank з побажанням тримати заряд. У такий спосіб ми показуємо, що ми знаємо, як буває складно в перші 2 місяці роботи й правда цінуємо внесок нового співробітника. Саме завдяки його ентузіазму та зацікавленості в результаті роботи, він впорався. У цьому випадку наш меседж — «Тримай цей заряд якомога довше».
У чому хоче бути впевнений новий співробітник у перший робочий день?
Що його тут чекали. Ми з майбутнім керівником і колегами новачка підписуємо для нього листівку, щоби він був певен: йому тут раді.
У чому хоче бути впевнений співробітник, який із нами рік і більше
Що він цінний і його роль важлива. Ось якраз подарунковий набір Thank You Box закриває весь цикл значень, який ми намагалися вкласти за цей період: «Ти "в темі", ти не сам по собі, ти частина команди, завдяки твоєму вкладу наші клієнти стали більш ефективними й більш успішними. Результати твоєї роботи помітні, твоя робота важлива».
Який сенс Thank You Box під час оффбордингу співробітників
Доповніть ним outplacement, збережіть лояльність до вашого бренду і скоротіть можливість появи негативних відгуків.
Хочу зробити акцент на тому, що брендована продукція покликана доповнювати, а не замінювати систему мотивації. Зворотний зв’язок, програми адаптації та усунення плинності кадрів, наприклад, при цьому не скасовуються!
Будьте впевнені, системність і продуманість — це величезний плюс у розробці такого елемента просування бренду роботодавця. Такі прості речі, як брендована продукція, можуть стати як вишенькою на торті, так і ящиком вишні на неохайному прилавку. Будьте пильні й нехай ваша компанія стане прикладом для наслідування для багатьох інших.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.