Творча команда проєкту «Люди ідей» розповіла Work.ua, як ініціативу сприйняли співробітники Групи 1+1, чому вона стала показовою для багатьох компаній України та яких трансформацій зазнала під час карантину.

Передумови старту проєкту

Необхідність масштабного проєкту, який буде працювати на мотивацію колективу, виникла у компанії ще у 2017 році — після опрацювання результатів дослідження залученості співробітників 1+1 медіа. Попри високий рівень залученості персоналу (78%), співробітники продемонстрували низький рівень задоволеності за певними факторами, наприклад: відчуття визнання досягнень, нематеріальна мотивація, цінність співробітників та ін.

Крім цього, ситуація стосувалася не лише внутрішньої аудиторії, а й зовнішньої. Зокрема, за 2017 рік кількість відгуків на вакансію знизилася на 35%, середній час на закриття вакансії зріс на 10%.

Тож керівництво компанії опитало колег, яких змін вони потребують, як бачать компанію й що потрібно зробити, аби їхнє перебування в ній було максимально комфортним.

«Відповіді нас дуже надихнули. Виявилося, що для більшості співробітників „плюси“ — це місце, куди ти можеш прийти з маленькою ідеєю, без значного багажу досвіду, однак якщо твоя ідея справді вартісна — тебе „підтягнуть“ до її рівня та допоможуть наростити „професійні м’язи“», — діляться в 1+1 медіа.

Це було основним, і респонденти акцентували увагу саме на ідеях та на необхідності масштабування ініціатив, що з ними пов’язані. Тож в компанії вирішили зупинитися на головній темі «Людей з ідеями» як центральній для іміджу роботодавця, об’єднавши навколо цього дві комунікації — лояльну (внутрішню) та рекрутингову (зовнішню).

На хвилі decline медіаіндустрії та ринку праці в цілому, група 1+1 медіа вирішила не змагатися з іншими компаніями бюджетами, а показати унікальність та цінність колективу. Звідси народилася візія проєкту: «Ми віримо в людей настільки, наскільки вони вірять у свої ідеї».

Перші кроки

Концепція проєкту Люди Ідей передбачала повне оновлення як усіх віжуалів компанії (логотип, обкладинки соціальних мереж, внутрішні документи тощо), так і нових текстових рішень (опис вакансій, інфо про компанію, копірайти внутрішнього та зовнішнього корпоративних сайтів тощо).

Після цього розпочали підготовку до реалізації творчої частини проєкту — розробки концепту інтерв’ю, фотосесій, внутрішніх заходів, створення брендбуку, сувенірної продукції та тематичних подарунків.

Наразі проєкт «Люди Ідей» — це кілька важливих складових, що доповнюють одна одну та комплексна кампанія 360°‎.

  • Добір героїв проєкту відбувається за рекомендаціями колег, які вони можуть залишити в спеціальній скриньці, або ж відправити електронного листа на пошту проєкту.
  • Професія кожного героя літературно обігрується, їй надається унікальний неймінг. Наприклад, PR-менеджер — це Той, хто бачить майбутнє, завідувач господарства — Господар затишку, кореспондент — Документаліст правди, принт-дизайнерка — Художниця мрій.
  • Усі герої отримують персональні подяки від генерального директора та унікальний мерч від проєкту.
  • Щомісяця в інтрнеті відбувається голосування за дві найцікавіші історії. Переможці, чиї світлини та інтерв’ю сподобалися іншим колегам найбільше, розміщуються на бордах у метрополітені Києва. Це додаткова мотивація колег та стимул підтримати своїх фаворитів.
  • На внутрішніх заходах компанії (святкування дня народження, нового року тощо) публічно вручають подяки та подарунки Людям Ідей.
  • Уже два роки поспіль уся сувенірна продукція 1+1 медіа виготовляється в стилістиці Людей Ідей, а традиційні щоденники, які дарують співробітникам і партнерам, теж присвячені проєкту.
  • Напередодні нового 2020 року започаткували ще одну традицію: вітати співробітників, що працюють у компанії понад 5 років, унікальними прикрасами, розробленими ювелірним брендом Guzema Fine Jewelry спеціально на замовлення холдингу. Колекція прикрас складається з браслетів на червоній ниточці, ланцюжків і шкіряних браслетів, доповнених гравіюванням «Людина Ідей». Усі вироби виконані в сріблі та золоті.
  • На каналах медіахолдингу транслюється спеціальна рекламна кампанія для шукачів, а поняття «Люди Ідей» введене в комунікацію керівництва компанії, публічних виступів тощо.

Успіхи проєкту

За 2 роки існування проєкту «Люди Ідей» показали результати, що надихають.

  • Охоплення інформаційної кампанії «Люди Ідей» на ТБ склало 7 млн. Цієї цифри вдалося досягти завдяки відео, яке передає ключові тези проєкту та є візуально привабливим для цільової аудиторії групи 1+1 медіа.
  • Згідно з повторним опитуванням співробітників щодо бренду роботодавця 1+1 медіа, 89,6% колег готові рекомендувати 1+1 медіа як роботодавця своїм знайомим та друзям.
  • Відвідуваність розділу «Кар’єра» на зовнішньому корпоративному сайті зросла на 40% у порівнянні з 2017 роком, а загалом — на 70%.
  • Згідно з опитуванням співробітників, 94,8% працівників знайомі з проєктом «Люди Ідей» і 90% з них він подобається.
  • Показник плинності кадрів у першому півріччі 2018 року знизився на 13,34% у порівнянні з показником плинності за 2-ге півріччя 2017 року, середня кількість днів на закриття вакансії зменшилася на 5% у порівнянні з минулим роком, кількість кандидатів на вакансію збільшилася на 11%.

Крім цього:

  • Розповіли понад 200 історій про співробітників.
  • Зробили понад 25 000 світлин.
  • Вигадали 552 унікальних неймінги.
  • Виробили 9350 одиниць сувенірної продукції.
  • Отримали 1 золото найпрестижнішої премії з маркетингу Effie Awards.
  • Потрапили в шорт-лист 3 міжнародних премій: Excellence Awards, SABRE Awards та Baltic Communications Awards.
  • Розмістили 45 білбордів із переможцями голосування за кращу історію місяця.

Історії проєкту зібрали:

  • Охоплення в 1 000 000 користувачів у Facebook.
  • Понад 30 тисяч уподобань та 4000 коментарів.

Робота над проєктом — це старання 7 співробітників, 551 година на створення віжуалів і 736 годин на підготовку та проведення інтерв’ю.

Про найважливіше від команди

Яна Ляхович
Яна Ляхович
Керівниця відділу внутрішніх комунікацій, Team Lead проєкту

«Люди Ідей» — це вже парасольковий бренд, завдяки якому народилося багато інших ініціатив та проєктів. Це й подяка нашим ювілярам із нагоди святкування річниці роботи в компанії, привітання колег із днем народження, корпоративний дайджест новин, мерч, тематика корпоративів, наш антикризовий PR-кейс на час карантину тощо.

Масштабна соціальна ініціатива #забутипровік теж народилася з проєкту «Люди Ідей». Тож можу з впевненістю сказати, що це наш своєрідний знак якості. Бо понад два роки ми працюємо саме на це ім’я й маємо результати, які дуже надихають.

На період карантину, коли фізично ми не можемо збирати людей, спілкуватися з ними, проводити фотосесії чи зйомки відео, ми вирішили переформатувати концепцію. Так з’явились «Люди Ідей на карантині» — комплекс наших антикризових розважальних заходів. Сюди входять і відеовлоги колег про реалії роботи медійників під час пандемії, і навчальні заходи, конкурси, розіграші тощо.

Цей проєкт — наша спільна радість, тож нам у кайф підкорювати нові вершини та відкривати його інші грані.

А ще це — наше освідчення в коханні всім колегам. Тому «Люди ідей» не дарма стартували саме 14 лютого — це дуже символічно для нас :).

Ольга Мусійко
Ольга Мусійко
HR-директорка 1+1 media

Коли ми запускали проєкт «Люди Ідей», це був не лише лендинг з історіями про колег, а комплексна робота, яка охоплювала зміну позиціювання наших HR-комунікацій, новий опис компанії, вакансій, підхід до проведення співбесіди тощо.

І якщо спершу було непросто інтегрувати «Люди Ідей» в усі наші комунікації, то зараз можемо з упевненістю сказати, що абсолютна більшість пошукачів знають та люблять проєкт. А для співробітників стати Людиною Ідей — це додаткова нематеріальна мотивація. Ви б бачили, які в нас розгортаються баталії, коли колеги голосують за найцікавішу історію місяця, бо фото двох переможців з’являться на білбордах міста.

Часто вони влаштовують цілі кампанії: друкують постери в підтримку своїх кандидатів, розсилають повідомлення з проханням проголосувати за тих чи інших людей.

Водночас, ми помітили, що багато роботодавців почали «копіювати» нас і запускати подібні кампанії. Ми від цього тільки радіємо, бо впевнені, що такий підхід повинні використовувати всі. Для нас співробітники є найбільшою цінністю, і ми хочемо, щоби так було в усіх компаніях.

Тетяна Трегобчук
Тетяна Трегобчук
Керівниця департаменту корпоративних комунікацій

Ми ставили перед собою ціль розкрити наших співробітників, показати, що навіть за маленькими проєктами, які розраховані на невеличку аудиторію, стоїть величезна команда професіоналів. І що кожен у цій команді — особливий, а його досвід та професійні якості цінні та унікальні.

Це про внутрішніх зірок 1+1 media, які заслуговують на публічне визнання та похвалу.

Тому кожного місяця, починаючи з 2018-го, ми розповідаємо історії 10 наших колег, яких делегували в проєкт керівники або ж самі співробітники. Говоримо з ними про найголовніше: мрії, цінності, плани та бачення майбутнього. Це не просто інтерв’ю-довідка, а есе, своєрідні правила життя, як це робить, скажімо, Esquire.

За час існування ініціативи ми вигадали 552 неймінги для професій колег. І в цьому теж унікальність проєкту. Бо, наприклад, десь в іншій компанії Віктор міг бути звичайним дизайнером, а в нас він — скульптор графіки, журналіст — захисник правди, PR-менеджер — той, хто бачить майбутнє, аналітик — дослідник думок і т.д.

А отримані нагороди, у тому числі міжнародні премії — це не про самоціль, а лише про публічне визнання наших старань. Проєкт для нас більше, ніж просто похвала співробітників, це той випадок, коли команда вкладає в нього всю душу й отримує крутий фідбек — тому результати дуже драйвлять.

Водночас, для 1+1 медіа як для бізнесу стратегічно важливо, аби вищезгадані показники були на найвищому рівні, адже вони сприяють збільшенню прибутку та зміцненню позицій бренда роботодавця.

Ярослав Пахольчук
Ярослав Пахольчук
Генеральний директор 1+1 медіа

«Люди Ідей» — це своєрідна подяка всім нашим співробітникам, які щоденно роблять 1+1 media кращою компанією в медіасфері. Пишаюсь, що саме ця ініціатива знайшла відгук у серцях багатьох, про що свідчать і міжнародні відзнаки проєкту, і тепле ставлення з боку самих колег.

У наших планах — нові грані та бачення розвитку ініціативи, однак я впевнений, що вона проіснує ще дуже довго. Вдячний команді, яка щоденно працює над тим, аби колеги відчували себе щасливими, і щиро дякую всьому колективу «плюсів». Для вас немає неможливого — і це дуже надихає.


Читайте також