Genesis розвиває напрям внутрішнього навчання близько семи років, і нині в компанії налаштована розгалужена система різних форматів і підходів до освіти співробітників. З початком повномасштабної війни вона зазнала змін, проте команда Internal Education продовжує створювати нові освітні активності та залучати все більше співробітників до них.

Як організована система корпоративного навчання в компанії Genesis, чому навчатися на роботі досі дуже важливо, які формати освітніх клубів можна запропонувати до впровадження своєму керівнику, Work.ua розповіла Education Project Manager Вікторія Прищепа.

Вікторія Прищепа
Вікторія Прищепа
Education Project Manager у Genesis

Learning & Development — це всесвітня тенденція

За статистикою, половина світових корпорацій у 2022 році збільшили свої бюджети на внутрішнє навчання на 10-20%, і ця тенденція буде зберігатися. Майбутнє роботи — за навичками, тому інвестувати у знання і вміння своїх співробітників — найкраще, що власники можуть зробити для своєї компанії.

Напрям Learning & Development (L&D) наразі визнається одним з ключових для росту бізнесу — у 63% американських компаній керівник напрямку корпоративного навчання входить до ради директорів.

Технологічні корпорації використовують внутрішнє навчання співробітників для різних цілей — від утримання найкращих фахівців до налагодження взаємодії менеджерів з їхніми командами.

До прикладу:

  • У Meta розробили свої принципи корпоративного навчання, щоб залучити до компанії саме міленіалів, які прагнуть працювати автономно, цінують зворотний зв’язок та персональний розвиток.
  • А от Adobe фокусуються на вихованні лідерів. Їхня L&D-команда розробила інноваційну навчальну програму Adobe Leading для понад 14 000 співробітників у 40 країнах. Вони вчаться управляти, шукати таланти, масштабувати бізнес та впроваджувати інновації.
  • Ще один техгігант, Salesforce, кастомізує всі освітні активності під кожного співробітника, щоб підвищити мотивацію і залученість. Для цього компанія адаптує інтерактивну платформу навчання клієнтів Trailhead для внутрішнього навчання співробітників.

Безперервне навчання в дії

Швидкість, з якою відбуваються зміни в IT-індустрії, зростає з кожним роком. Ми в Genesis зрозуміли: якщо ми хочемо залишатися в першому ряду технологічних компаній, продовжувати запускати продукти-лідери, ми не маємо права відставати. Тому даємо співробітникам усі інструменти й можливості для постійного вдосконалення своїх hard і soft skills.

Філософія, на яку ми спираємось, — lifelong learning, процес навчання, який ніколи не припиняється. А завдання команди Internal Education — створити навчальне середовище, яке буде органічним продовженням цієї філософії, тобто в якому наші співробітники матимуть змогу навчатись і розвиватись протягом усього періоду роботи в компанії. Як результат — постійне підвищення бізнес-цінності окремої команди та екосистеми Genesis загалом.

Три базові цінності, на яких побудована наша система внутрішнього навчання — доступність, якість та актуальність:

💡 По-перше, для нас важливо, щоби всі генезійці мали доступ до джерел актуальної інформації й без перешкод використовували можливості особистісного та професійного розвитку на кожному етапі роботи в компанії. Для цього ми розміщуємо матеріали на загально доступній навчальній платформі, організовуємо освітні проєкти для співробітників різних грейдів та спеціалізацій, а також обираємо найзручніші канали комунікації.

💡 По-друге, контент та канали комунікації мають бути якісними. Ми приділяємо багато часу для повноцінної реалізації кожної освітньої ініціативи: від визначення теми до комунікації з лекторами та створення потрібної атмосфери в рамках проєктів. Всі матеріали, які ми надаємо співробітникам, проходять перевірку щодо рівня їхнього наповнення.

💡 По-третє, ми працюємо лише з актуальним контентом: слідкуємо за трендами, аналізуємо фідбеки, постійно оновлюємо критерії та вимоги до наших продуктів. Тримаємо руку на пульсі із новими форматами в освіті та пропонуємо їх в рамках нашого навчання.

Система внутрішньої освіти в Genesis

Три основні складові корпоративного навчання в Genesis:

1. Теоретична база. Опанування теорії дає можливість дізнаватися корисну та актуальну інформацію з книг, лекцій та інших джерел, що поширюються в компанії.

2. Нетворкінг. Це чудовий інструмент для обміну актуальними знаннями між фахівцями. Часто відповідь на певне робоче запитання ближча, ніж здається — у колеги з іншого проєкту або відділу. А ще в обговореннях народжуються круті ідеї.

3. Практика. Велика частина навчання відбувається на практиці — у розвʼязанні кейсів, створенні реального продукту або управлінні справжньою командою.

Нині система Internal Education в компанії складається з низки навчальних форматів, які можна умовно поділити на дві категорії — доступні для співробітників за умови реєстрації та доступні для всіх без винятків:

  • У першій категорії — школи та онлайн-курси, які допомагають систематизувати знання та вдосконалити навички.
  • У другій — профільні ком’юніті, де можна зустріти колег та однодумців, поділитися експертизою тощо, а також освітня платформа, що містить понад 200 корисних записів виступів, книг, статей та посилань за 14 напрямами, та інші освітньо-розважальні заходи та доступна 24/7.

Внутрішні школи та курси

З 2020 року і донині більш ніж 700 наших співробітників пройшли навчання у внутрішніх школах Genesis у трьох напрямках: софт-скіли, менеджмент і розвиток IT-продуктів.

Програма і формат кожної школи варіюються залежно від теми. Наразі маємо статистику, що кожен четвертий співробітник повторно подавав заявки на участь у внутрішніх школах, що свідчить про високий інтерес до подібних активностей.

Soft Skills School

Ця школа корисна тим, хто хоче поліпшити «м’які» навички: управління собою і своїм мисленням, комунікація в команді й лідерські якості, публічні виступи та вміння вирішувати конфлікти.

Лекції від експертів чергуються із зустрічами для обговорень і нетворкінгу, а наприкінці навчання кожен студент повинен реалізувати персональний мініпроєкт. Наприклад, скласти індивідуальний план розвитку: сформувати карту бажань і відповідно до неї розробити особисту «дорожню карту». Пріоритезація та вміння фокусуватися на головному допомагають і в роботі, і в житті, говорять випускники.

Management School

Для участі у внутрішній школі, де навчають управлінню командами, співробітники мають отримати рекомендацію від проєкту, в якому вони працюють. 11 тижнів інтенсивного занурення в теорію і практику менеджменту будуть корисні тим, хто бере на себе відповідальність за команду та її результати.

Тут навчають супроводжувати проєкт на всіх етапах: від постановки цілей і хайрингу до створення стратегії розвитку команди. Усі учасники мають виконувати «домашку»: підготувати онбординг-чеклист, план для співробітників своєї команди, провести опитування залученості членів команди та інше. Усі напрацювання учасники відразу застосовують на практиці — кожен у своєму проєкті.

Ще один варіант «прокачатись» у теорії менеджменту — авторський онлайн-курс Leadership Online Course. У ньому зібрані лекції від фахівців компанії із різних аспектів управління, які можна переглянути в будь-який час, а також пройти онлайн-тести для перевірки засвоєного матеріалу. Крім цього, учасники отримують всі презентації, записи та чеклісти з ключовими діями, які треба застосовувати в рамках окремих тем.

Product School

Школа, корисна продуктовим менеджерам або людям, які мають намір зростати у професії та обійняти посаду продуктового менеджера. Задача школи — систематизувати всі знання за цією спеціалізацією та дати учасникам цілісне бачення того, як функціонує продуктовий менеджмент.

Окрім цього, програма школи побудована таким чином, щоби проілюструвати теорію кейсами з практики учасників. Наприклад, учасники діляться своїм досвідом із відстеження продуктових метрик, і в межах школи порівнюють процеси та підходи на різних проєктах всередині екосистеми. Це поєднує власне навчання і шеринг знань.

Genesis Communities

Постійно розширюється напрям ком’юніті: наразі функціонують 12 профільних спільнот спеціалістів компанії для обміну досвідом та експертизою. Вони об’єднують понад 1500 технічних та нетехнічних фахівців, що працюють у сферах Back-end, Front-end, GameDev, DevOps, QA, Analytics, Marketing, Recruiting, Product, PR, Content, Design.

У межах ком’юніті ми організовуємо заходи, де фахівці можуть поділитися знаннями, обговорити актуальні кейси, звернутися до більш досвідчених колег за професійною порадою.

Корпоративне навчання в умовах війни

За час повномасштабної війни ми напрацювали нові підходи та формати, адже в нових обставинах дещо стає нерелевантним, змінюються фокуси, зрештою, змінюється формат життя і роботи:

  1. Очікувано, ще більше освітніх активностей перемістили в онлайн, адже багато колег знаходяться у різних містах і країнах. Також ми адаптували до онлайну нетворкінги та івенти-знайомства: влаштовуємо спільні перегляди фільмів, ігри, челенджі, розіграші тощо. Окрім того, започатковуємо роботу з онлайн-курсами для самонавчання. Так співробітники у будь-який день та час можуть переглядати матеріали, проходити онлайн-тести, а на завершення навчання — складати фінальний іспит.
  2. Ми більше уваги приділили окресленню чіткого плану освітнього процесу для кожного співробітника. Створюємо та шеримо роадмапи навчання, постійно комунікуємо із командами про апдейти тощо. Це дає людям повноцінне розуміння того, що буде далі, можливість планувати свій час і дії. Додаємо трохи визначеності у загальній невизначеності наших часів.
  3. Ми переглянули тривалість занять у внутрішніх школах. Замість двох годин, наші учасники займаються годину-півтори. Нині ми всі живемо у величезному потоці інформації та в стані стресу, тому і загальна втомлюваність більша, і концентрація уваги дещо нижча. Це треба враховувати, що навчання має бути на користь.

Досить непросто пристосовуватись до змін, коли вони спричинені такими важкими подіями, проте обставини змусили нас шукати нові підходи до навчання, аби не зупиняти цей процес.

Окрім досягнення професійних цілей, навчання допомагає багатьом перемикатися та стабілізувати свій емоційний стан.

До того ж українська економіка як ніколи потребує, щоб український бізнес був успішним. А в технологічному секторі найактуальніші знання і навички — те, без чого успіх неможливий.


Читайте також