Топменеджерами не народжуються, ними стають. Work.ua розмірковував про те, як же слід вчиняти та які рішення ухвалювати, щоб стати керівником вищої ланки у 30 років, а можливо, і раніше.

Чесно відповісти на одне питання

Дайте собі відповідь — чи хочу/можу я бути керівником? Вирішіть, чого ви прагнете. Можливо, вам просто хочеться надбавки до зарплати. Або ж ви дійсно мрієте про кар’єрне зростання та чітко розумієте, що воно завжди тягне за собою додаткову відповідальність, збільшення завдань, стрес тощо. Якщо ви правда цього хочете і готові долати труднощі — вперед!

Ставити кар’єрні цілі

Починати будувати кар’єру краще змолоду, щоб було більше часу і можливостей втілити задумане. Хоча у 20, а іноді й в 30 років, не завжди знаєш, ким хочеш бути, коли виростеш :) Тому і трудовий шлях часто вибудовується за принципом «як піде». Але все у ваших руках.

Просто зараз складіть кар’єрний план на рік:

  • пропишіть, в яких компаніях хотіли б працювати, перегляньте вакансії, щоб дізнатися, кого шукають роботодавці. Чи, можливо, вас влаштовує нинішнє місце роботи й саме тут ви плануєте зайняти крісло керівника одного з відділів;
  • складіть особистий SWOT-аналіз;
  • створіть список людей, з якими потрібно налагодити контакти;
  • отримуйте знання.

І пам’ятайте, що великі плани без маленьких дій, не працюють.

Інвестувати в себе

Після того як ви зрозумієте, чого хочете, поставите цілі, може виявитися, що до бажаної посади потрібно ще дорости, наприклад, підвищити кваліфікацію, отримати додаткові знання. Не потрібно гаяти час — що швидше ви станете інвестувати у себе, то швидше досягнете мети.

«У мене немає часу і грошей, щоб це робити!» — можете заперечити ви. Але зрозумійте, що сьогодні ви витрачаєте фінанси, час та зусилля, а завтра отримуєте кар’єрні досягнення.

Не працювати добре, працювати круто

Компетентність і здатність справлятися з щоденними завданнями — не означає, що фахівець гідний керівної посади. Потенційний топменеджер — проактивний, не просто виконує свою роботу, він аналізує процеси й розуміє, як їх потрібно вдосконалити, щоб система функціонувала ефективніше, пропонує нові методи, інструменти та підходи. Крім того, такий співробітник здатний ще і згуртувати колег, спонукати їх до роботи на результат.

Мотивувати себе

Роботодавець може, але не зобов’язаний мотивувати вас до просування по службі та створювати якісь особливі умови або кар’єрні можливості. Ви повинні робити це самі. Якщо вам постійно потрібні вказівки від начальства, ви не пропонуєте ідеї та рішення, не берете на себе відповідальність за їхнє втілення, то поверніться до п. 1 і дайте відповідь ще раз — чи можете ви бути керівником?

Постійно запитуйте себе — яку користь я приношу компанії? Це найцінніша валюта на ринку праці.

Бути помітним

І мова зараз не про зовнішній вигляд, хоча охайна зовнішність теж важлива. Людину з потенціалом керівника складно не помітити: вона яскрава, завжди на видноті. Зазвичай усі співробітники компанії в курсі, над чим зараз працює фахівець і яких успіхів досяг, він ділиться досвідом з колегами, тому що відчуває відповідальність за спільну справу.

Встановлювати корисні зв’язки

Будуйте довірливі стосунки з колегами та клієнтами, усвідомлено вибирайте своє оточення. Заводьте корисні знайомства з фахівцями з вашої галузі, які зможуть вас підтримати у майбутньому, принести нові ідеї. Нетворкінг творить дива, якщо правильно його використовувати. Адже це один з каналів, за яким можна не тільки шукати й успішно знаходити роботу, але і просуватися по службі.

Прокачати емоційний інтелект та усвідомленість

Запорука успішності криється не лише у професійних якостях, а й в умінні витримати емоційне напруження в стресових ситуаціях, адекватно реагувати на них, приділяти увагу й надавати підтримку тим, хто вас оточує, позитивно ставитися до життя.

Навіть якщо ви намагаєтеся ігнорувати почуття, особливо в діловому житті, вони все одно будуть непомітно керувати вами. Тому важливо розуміти свої емоції та навчитися використовувати їх у власних цілях.

Бути у курсі подій

Потенційний керівник завжди в курсі подій, які відбуваються у його професійній сфері: швидко відповість, на скільки позицій упав долар, який закон затвердив парламент, як пишеться те чи інше слово за новим правописом, кому зателефонувати для інтерв’ю або розв’язати нагальну проблему з постачанням метизів. Він завжди обізнаний, озброєний і навіть трішечки більше.

Цікавтеся не лише тим, що відбувається в галузі, в якій ви працюєте, а і як справи у суміжних сферах, у вашому місті, країні, світі. По-перше, це корисно для загального розвитку. По-друге, ніколи не знаєш, яка інформація стане у пригоді для роботи.

Зображення з х/ф «Великий», 1988 р.


Читайте також