- 5 хв читання
- 741
Працівники бояться піти в туалет: як виглядає тотальний контроль в компаніях
Деякі роботодавці можуть зловживати програмами для відстеження робочого часу. Спершу їх запроваджували як інструменти для підвищення продуктивності, але для працівників це обернулося пасткою.


У спробах виявити працівників, які лише імітують роботу, керівники вдаються до різних методів контролю, які іноді переходять межу й стають абсурдним або принизливим. Work.ua дослідив, як виглядає контроль у компаніях, де кожна хвилина на вагу золота.
Allina Health
Хоспісна служба
Некомерційна організація охорони здоров’я Allina Health у Міннесоті запровадила систему накопичення так званих «балів продуктивності» для капеланів хоспісу. За відвідування пацієнта при смерті представник духовенства отримує 1 бал, за участь у похоронах — 1,75 бала, телефонний дзвінок родині померлого — 0,25 бала.
За тиждень треба набрати певну кількість балів, що, за словами самих священників, спричиняло моральну дилему: приділити час тим, хто цього найбільше потребує, чи тим, за кого більше нарахують балів. Також деякі зізнавалися, що робили «візити на швидку руку» — побіжно заходили до кількох пацієнтів, щоб формально зарахувався бал.
Amazon
Складські працівники
Видання Vice отримало доступ до внутрішніх документів Amazon, з яких стало відомо, що компанія на своїх складах використовує систему Time Off Task (ТОТ), яка відстежує активність працівників.
Кожен співробітник має ручний сканер. Коли апарат не зчитує посилки, система фіксує це як «простій». У компанії передбачені дисциплінарні заходи за невиконання показників продуктивності: якщо у працівника загально за день назбирається 30 хвилин простою і така ситуація повториться протягом року, ТОТ автоматично сформує і надішле йому попередження. Зрештою працівника звільнять, якщо сканер буде неактивним 120 хвилин за один день або ж по 30 хвилин упродовж трьох різних днів.
Менеджери складів під час кожної зміни мають визначати «найбільшого порушника» за даними системи та вимагати від нього пояснень. Працівник повинен відзвітувати за всі хвилини простою, які зареєстровані: скільки часу провів у туалеті, коли спілкувався з колегою, у випадку поломки обладнання чи навіть тоді, коли просто не пам’ятає, чим був зайнятий. Далі менеджери підтверджують «алібі» працівника за допомогою перегляду записів із камер відеоспостереження.
У Vice та The Guardian писали, що через запровадження Time Off Task, працівники перебувають під тиском. Вони бояться зайвий раз відійти, щоб випити води або сходити в туалет, щоб не накопичити зайвих хвилин простою у програмі. До того ж самі працівники не мають доступу до системи, щоб перевірити, скільки хвилин поза роботою за ними зареєстровано.
Amazon є лідером за кількістю складських працівників, які травмуються під час роботи. Колишні співробітники, представники профспілок та деякі посадовці Адміністрації з охорони праці та здоров’я США звинувачують у цьому нереалістичні показники продуктивності, які компанія ставить перед людьми.
Водії доставки
Як пише The Guardian, водії Amazon потерпають від таких же незручностей через тайм-трекери. Для відстеження дій на маршруті компанія використовує:
- спеціальний застосунок Mentor на смартфонах, який щодня генерує оцінку ефективності співробітників;
- камери з елементами штучного інтелекту у фургонах, які фіксують поведінку водіїв.
Amazon позиціює ці інструменти як засоби контролю за безпекою працівників і вантажу, щоб уникати аварій.
Застосунок разом із камерами з ШІ відстежує швидкість руху, різкі маневри, використання ременя безпеки та телефона, й навіть фіксує позіхання чи відволікання. Якщо алгоритм помічає відставання від графіка або задовгу зупинку (а саме — не більш як три хвилини), менеджери Amazon телефонують водію чи надсилають повідомлення з вимогою прискоритися.
Водночас працівники висловили занепокоєння щодо помилок у роботі застосунку, які вже призводили до несправедливих дисциплінарних заходів. Колишній водій доставки розповів, коли йому телефонували в дорозі, він проігнорував дзвінок, а система розцінила це як порушення правил безпеки.
Tesla
Офісні працівники
За ініціативою Ілона Маска Tesla ввела контроль відвідування офісу. Система відстежує вхід за бейджами й автоматично рахує дні відсутності. Ті, хто проводив в офісі менш як 40 годин на тиждень, отримують електронні листи з попередженням та вимогою пояснень керівнику та відділу HR. Анонімно обговорюючи це, працівники називали таку перевірку надмірною й принизливою, додаючи, що компанія ставиться до них як до дітей, не довіряє навіть у виборі місця роботи.
Загалом такий формат контролю відвідуваності набув популярності серед багатьох компаній. Наприклад, JPMorgan Chase і Goldman Sachs, два найбільші банки США, відстежують використання ідентифікаційних карт і контролюють, як часто співробітники приходять в офіс, повідомляє Business Insider.
ESW Capital
Офісні працівники
Техаський холдинг ESW Capital використовує програму для моніторингу активності, яка кожні 10 хвилин робить скриншоти робочого екрану і фотографує обличчя працівників, після чого знімки автоматично формуються в електронний звіт. Але якщо у кадрі співробітника не видно (наприклад, відійшов у туалет або зробив паузу на каву) — програма не зараховує ці 10 хвилин як робочий час, від чого заробітна плата зменшується.
Через це працівники змушені працювати від 55 до 60 годин на тиждень, щоб отримати оплату за 40, оскільки будь-яка «непродуктивна» офлайн-активність (спілкування з колегами, опрацювання ідей на папері тощо) система не враховує.
UnitedHealth Group
Соціальні працівники
Страхова компанія UnitedHealth є одним із найбільших роботодавців США, де працює понад 350 000 співробітників, зробила ключовим показником продуктивності «натискання клавіш на комп’ютері». Програмне забезпечення вважає працівника «неактивним», якщо він кілька хвилин не друкує, навіть коли в цей час спілкується з пацієнтами офлайн, що також є частиною його роботи. Унаслідок чого лікарі й терапевти отримували зауваження та вирахування із зарплати, хоча в цей час виконували свої прямі обов’язки.
Жодна система не здатна виміряти продуктивність людини з математичною точністю. Вона може рахувати кліки мишки, натискання клавіш чи хвилини «активності», але це ще не означає, що співробітник справді працює якісно й ефективно. Бо людина — не машина, яка безперервно видає результат вісім годин поспіль.
Постає питання: чи не втрачаються у гонитві за стовідсотковою ефективністю людяність і здоровий глузд в управлінні людьми?
4 коментарі
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.
чи перемога чи зрада
чи світле майбутнє чи темненька каторга.
---
поза увагою залишились відчайдушні працівніки
які НЕ бояться іти в туалет - бо його просто немає
завбачливо мають з собою пластикову пляшку
та інші замінники
такі обставини є не лише в Україні, але і в Європі
________
після подібного якісь дивні диваки дивуються
чому в Європі та інших місцях
великий вплив соціалістичних ідей
згадайте Лесю, 130 років тому
"В пана хата на помості ..."
Кроме того, издание The Intercept сообщило, что практика использования бутылок вместо туалета настолько распространена среди водителей Amazon,
что упоминания об этом даже фигурируют во внутренних документах компании.
сайт наш Київ
08 квітня 2021