Чи не кожен із нас стикався з труднощами під час проходження співбесіди. І попри те, що періодично з’являються матеріали з детальним розбором того, чого категорично не можна робити, шукачі продовжують наступати на ті самі граблі. Тож сьогодні розглянемо основні помилки та спробуємо розібратись, як їх можна уникнути.

1. Запізнення

Будь-який роботодавець звертає увагу на пунктуальність, навіть потенційних працівників. Адже варто цінувати як власний робочий час, так і час інших. Щоб уникнути запізнень, робіть собі нагадування, користуйтесь онлайн-календарями або просто перевірте сповіщення з нагадуванням про співбесіду на Work.ua.

Водночас рекрутери не радять приходити на співбесіду занадто рано. Оптимальним варіантом є поява за 5-10 хвилин до початку зустрічі.

Якщо ж із певних причин ви не можете з’явитися на призначену ейчаром співбесіду, обов’язково попередьте його заздалегідь. Ці навички будуть корисними не лише під час співбесід, а й у подальшій роботі.

2. Недбалий зовнішній вигляд

Те, який ви маєте вигляд на співбесіді, може показати, наскільки важливим для вас є потенційне місце роботи. Власний комфорт — це пріоритет, але не варто забувати й про охайність. Одягайтеся так, як ви плануєте вдягатися на цю роботу в майбутньому.

Фахівці радять уникати яскравих кольорів або одягу зі складними малюнками, які можуть відволікти увагу від вашого обличчя та спілкування. Крім того, не зайвим буде поцікавитися, чи діє в компанії дрескод.

3. Відсутність запитань

Уточнювальні та доповнювальні запитання є одним і чинників успішного проходження інтерв’ю. Якщо кандидат не ставить запитань про діяльність компанії, умови роботи чи основні обов’язки, у роботодавця може скластися негативне враження.

Уважно слухайте, не перебивайте співрозмовника, поставте запитання наприкінці співбесіди. Це покаже вашу зацікавленість і бажання отримати посаду.

4. Відсутність знань про компанію та непідготовленість

Підготовка до співбесіди — важливий етап у пошуку роботи мрії. Напередодні зустрічі з рекрутером чи керівником варто витратити трохи часу на ознайомлення із сайтом компанії та її діяльністю. Негативні приклади: «Ой, та я не встиг подивитися, чим займається компанія, краще дізнаюсь у процесі», «А це у вас хіба не айтішка? Шкода».

Проявляйте зацікавленість, щоб роботодавець своєю чергою зацікавився у вас. До кандидата, який прийшов непідготовленим, швидко втрачають інтерес.

5. Скарги на попереднього роботодавця

Іноді кандидати так захоплюються описом свого досвіду роботи, що починають виставляти попереднього роботодавця в негативному світлі. Негативні приклади: «У нас там відбувався такий безлад, директор узагалі керувати не вмів!», «Мені так мало платили, що я ледь не вмер з голоду!».

Попри всі можливі попередні негаразди, не треба згадувати про минулий досвід у негативному ключі. Спробуйте зосередитися на власних досягненнях упродовж кар’єри, розповісти, з якими викликами та труднощами стикалися та як долали їх.


Сподіваємося, що наші практичні поради допоможуть вам із пошуками роботи. І пам’ятайте: не помиляється той, хто нічого не робить!