Стиль роботи кожного менеджера з найму так чи інакше впливає на швидкість закриття вакансій, якість кандидатів, а також особистий бренд.

Якщо ви знаєте свої сильні сторони, то зможете ефективніше вибирати інструменти пошуку, формувати правильні очікування у роботодавця або клієнта й уникати професійного вигорання. Один знайде нестандартне рішення, інший вибудує чіткий процес, а хтось скористається силою особистих зв’язків. А тепер з’ясуймо, який стиль рекрутингу притаманний вам.

Дайте відповіді на запитання, а в кінці підрахуйте, чого вийшло більше А, Б чи В.

Що, окрім відповідності вакансії, для вас головне під час пошуку кандидата?

A: Потенціал, оригінальність, винахідливість.

Б: Досвід, навички, досягнення.

В: Як він «впишеться» в команду й атмосферу компанії.

Як ви шукаєте кандидатів на складну вакансію?

A: Вигадую цікаві тексти, використовую нестандартні канали й підходи.

Б: Створюю чіткий профіль, системно переглядаю резюме й бази даних.

В: Пишу знайомим і прошу рекомендації — це завжди спрацьовує.

Як ви ставитеся до соцмереж у рекрутингу?

A: Обожнюю! Це поле для креативних постів і вірусних ідей.

Б: Використовую LinkedIn і профільні групи для пошуку.

В: Це більше інструмент для знайомств і спілкування на професійні теми.

Уявіть, ви отримали 100 відгуків на вакансію. Що будете робити далі?

A: Кличу на допомогу штучний інтелект — він швидко опрацює таку кількість резюме.

Б: Ретельно фільтрую за чіткими критеріями.

В: Дивлюся, чи є серед кандидатів ті, з ким уже є спільні контакти, щоб попросити зворотний звʼязок.

Як ви зазвичай відчуваєте, що кандидат підходить?

A: Інтуїція + іскра під час співбесіди = ідеальний метч.

Б: Це приходить само, коли шукач чітко відповідає на запитання та підтверджує навички.

В: Рекомендації та відгуки від спільних знайомих ніколи не підводять.

Що найприємніше у вашій роботі?

A: Можливість вигадувати нові підходи, формати, шукати й знаходити.

Б: Коли найм працює як годинник: процес під контролем і все йде за планом.

В: Можливість спілкуватися та розширювати коло знайомств.

Результати

Більшість A: Креативний мисливець за талантами

Ви — генератор нестандартних рішень! Ви вмієте помічати потенціал у шукачах, яких інші можуть проігнорувати, й можете знайти зірку навіть серед тих, хто не шукає роботу. Для залучення кандидатів поряд зі стандартними методами охоче тестуєте нові інструменти: цікаві тексти вакансій, штучний інтелект, гейміфікацію тощо, і це дає потрібний результат. 

Сильні сторони: гнучкість, вміння швидко адаптуватися, нестандартне мислення.

Більшість Б: Методичний аналітик

Ви — стратег і системник. Працюєте чітко за планом, дотримуєтесь алгоритмів, ваші рішення базуються на перевірених даних. Для вас на першому місці — конкретні навички кандидатів, їхній досвід, результати на минулих роботах. Ви знаєте, як оптимізувати лійку рекрутингу, вмієте і любите працювати з аналітикою.

Сильні сторони: надійність, системність, орієнтованість на результат, висока якість підбору.

Більшість В: Невтомний нетворкер

Ви — людина, яка «знає всіх». Основний ваш інструмент — коло контактів і вміння налагоджувати взаємини. До вас часто приходять шукачі за рекомендацією або через особисте знайомство. Ви майстер у створенні довіри та швидкого «з’єднання» потрібних людей.

Сильні сторони: вміння знаходити «своїх» кандидатів, довіра, швидкість у закритті вакансій завдяки зв’язкам.


У реальному житті рекрутер рідко буває «чистим» типом. Найчастіше він поєднує риси всіх трьох характеристик і використовує їх залежно від ситуації. Ваш стиль — це гнучка комбінація сильних сторін, яку можна розвивати й адаптувати під потреби вакансії, команди, ринку.

Поділіться у коментарях, який результат ви отримали, і чи впізнали себе.