Що робить бізнес-тренер
Бізнес-тренер, як можна зрозуміти з назви професії, — це тренер з роботи і ведення бізнесу. Ця людина навчає тих, хто вже займається будь-якою бізнес-діяльністю, або тих, хто тільки планує до неї звернутися, різним прийомам, методам і алгоритмам дій.
Бізнес-тренери проводять спеціальні заняття, на яких допомагають розв’язувати найрізноманітніші проблеми. Вони навчають бізнес-стратегіям, управлінням персоналом, тайм-менеджменту, ораторському мистецтву, мотивації персоналу, роботі з проблемними (і не дуже) клієнтами, допомагають оптимізувати роботу клієнта і надають йому вектор, у якому потрібно розвиватися. Інколи цих спеціалістів називають ще менеджерами з навчання персоналу, бо у своїх навчаннях вони не оминають теми команди.
Завдання коучів зазвичай полягає в тому, щоб не просто розповісти учасникам тренінгу корисну теоретичну інформацію, а й закріпити знання на практиці. Під час заняття тренер керує виконанням ряду вправ, які допомагають учасникам:
- краще запам’ятати і засвоїти інформацію;
 - позбутися від помилкових психологічних установок, неправильних переконань і звичок, які заважають їм досягти успіху;
 - виробити і закріпити правильні алгоритми дій.
 
До завдань, які виконує фахівець, входить попереднє тестування й оцінка знань майбутніх учасників, підготовка навчальних планів, посібників і сценаріїв заходів, саме проведення тренінгів, атестація учасників, збір фідбека від них, ведення звітності про виконану роботу.
Скільки заробляє бізнес-тренер
На розмір зарплати коуча впливає кілька чинників:
- Ступінь затребуваності фахівця;
 - Місто та місце роботи (можна бути фрилансером, працювати в тренінговій компанії або бути співробітником HR-відділу підприємства);
 - Досвід і досягнення.
 
на листопад 2025
*за даними 64 вакансій
Розподіл зарплат
Зміна середньої зарплати
«Бізнес-тренер» по Україні
В середньому «Бізнес-тренер» в Україні заробляє 30000 грн. Медіана заробітних плат розрахована за даними з 64 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «Бізнес-тренер» і за схожими запитами-синонімами «Спеціаліст з навчання персоналу», «Менеджер з навчання персоналу», «Спеціаліст з навчання» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.
Які навички потрібні бізнес-тренеру
Тверді
- Знання з менеджменту, економіки, торгівлі, маркетингу, психології.
 - Вміння ефективно застосовувати різні методології навчання.
 - Розвинені ораторські здібності.
 - Робота з графіками, презентаціями та методичними файлами.
 - Ведення документації (звіти, навчальні плани, матеріали для учнів).
 - Знання бізнес-професів і корпоративної культури.
 - Вміння правильно оцінити роботи учнів.
 
Мʼякі
- Комунікабельність.
 - Емоційний інтелект.
 - Вміння мотивувати.
 - Активне слухання.
 - Гнучкість і креативність у викладенні матеріалу.
 - Критичне мислення.
 
Переваги та недоліки в роботі бізнес-тренера
- Престижна і перспективна, молода професія.
 - Гідний рівень заробітної плати.
 - Невисока конкуренція.
 - Динамічна діяльність з творчою складовою.
 - Можливість отримати вільний графік роботи.
 - Багато цікавих знайомств.
 - Можливість мотивувати і скеровувати людей, вдячність клієнтів.
 
- Постійне психологічне напруження.
 - Часті відрядження.
 - Складний старт кар’єри.
 
Наскільки затребувані бізнес-тренери
Оскільки бізнес-тренінги сьогодні виступають і в якості мотивації, потрібні й для навчання персоналу, і для розвитку HR-бренду компанії, (а ще є індивідуальні тренінги), роботодавці регулярно звертаються до цих фахівців. Деякі компанії навіть наймають корпоративних бізнес-тренерів, посада називається тренінг-менеджер або менеджер з розвитку персоналу.
Кількість вакансій
«Бізнес-тренер» по Україні
Де вчитися на бізнес-тренера
Професія коуча досить нова, тому отримати її у виші або училищі поки що неможливо. Вивчитися на бізнес-тренера можна або самостійно, або на професійних курсах. При цьому отримати вищу освіту в галузі економіки, менеджменту або управління персоналом і, можливо, психології необхідно, бо таким чином можна довести свою експертність.
Поділіться цим матеріалом з друзями та знайомими, запостіть його у себе в соціальних мережах, розкажіть про нього родичам, які не можуть визначитися з майбутньою професією. Адже кожен гідний отримати роботу своєї мрії!
Інші професії
            Машиніст крана
Машиніст крана — це той, хто керує різними видами кранів для підняття та переміщення вантажів.
            Кризовий менеджер
Кризовий менеджер — людина, яка приходить в компанію в моменти кризи, щоб врятувати її від банкрутства, що майоріє на горизонті.