PR-фахівець

PR-фахівець займається налагодженням комунікацій між компанією та аудиторією. Формує її імідж в медіа, працює з громадською думкою. Загалом, робить все, щоб про компанію відгукувалися тільки в позитивному ключі.

169
вакансій
32 500
середня зарплата

Що робить PR-фахівець

У PR-фахівця досить багато обов’язків. Це можуть бути підготовчі, періодичні, аналітичні задачі.

Основні завдання піарника:

  • Розробка PR-стратегії компанії.
  • Складання плану активностей, створення інфо-приводів для просування товарів або послуг на ринку.
  • Організація заходів, формування їхнього бюджету.
  • Написання прес-релізів, новин, статей, промо-матеріалів.
  • Моніторинг згадок в ЗМІ та соціальних мережах.
  • Аналіз ефективності минулих заходів і PR-кампаній.

Обов’язки відповідальні, але водночас час творчі. Можна сказати, що завдання PR-фахівця — постійно креативити.

Скільки отримує PR-фахівець

Зарплата PR-фахівця залежить від компанії, в якій він працює, і від досвіду. Що більше обов’язків, тим вище рівень винагороди. Також у деяких компаній можливі бонуси за успішно виконану роботу.

32 500 грн

на червень 2025

*за даними 218 вакансій

Розподіл зарплат

17 000 грн
65 000 грн

Зміна середньої зарплати

«PR-спеціаліст» по Україні

В середньому «PR-спеціаліст» в Україні заробляє 32500 грн. Це на 18% більше, якщо порівнювати з червнем минулого року. Медіана заробітних плат розрахована за даними з 218 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «PR-спеціаліст» і за схожими запитами-синонімами «PR-менеджер», «PR manager», «Піар-менеджер» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.

За даними Work.ua — work.ua/stat

Які навички потрібні PR-фахівцю

Для того, щоб бути успішним PR-спеціалістом потрібно вміти орієнтуватися в сфері, в якій працює компанія, постійно підтримувати знання про неї.

Також фахівцю необхідно:

  • Знати інструменти PR.
  • Вміти визначати цільову аудиторію.
  • Розбиратися в типах і структурі ЗМІ.
  • Розуміти основи економіки, юриспруденції, менеджменту.
  • Вміти писати тексти різних форматів, масові розсилки, листи.
  • Мати високий рівень грамотності, поставлену дикцію.
  • Бути лідером і організовувати команду.

Це не зовсім навичка, але без цього хорошому піарнику не обійтися — потрібно мати базу контактів ЗМІ, лідерів думок і постійно її нарощувати.

Дуже бажано знати іноземні мови, особливо якщо доведеться працювати в міжнародній компанії.

Переваги і недоліки в роботі PR-фахівця

    • Творча, креативна спеціальність.
    • Мультизадачність. Нудно точно не буде.
    • Попит на ринку праці.
    • Розширення кола знайомств, нетворкінг.
    • Високий рівень стресу.
    • Ненормований робочий день.
    • Велика відповідальність і залежність результату від підрядників, які можуть бути недобросовісними.
    • Конкуренція фахівців на ринку.

Наскільки затребувані PR-фахівці

Піарникам-початківцям може бути складно знайти вакансію з гідною оплатою праці, адже професія модна, багато бажаючих спробувати свої сили. Але, набравшись досвіду, можна розраховувати на хорошу посаду з високою зарплатою.

169
вакансій на сайті

Кількість вакансій

«PR-спеціаліст» по Україні

За даними Work.ua — work.ua/stat

Де вчитися на PR-фахівця

Щоб отримати професію піарника, необхідно закінчити профільний факультет в університеті.

Але цього недостатньо, щоб залишатися затребуваним фахівцем, тому курси, тренінги та воркшопи для PR-фахівця обов’язкові.

Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.


Ще більше інформації про навчальні заклади.

Поділіться цим матеріалом з друзями та знайомими, запостіть його у себе в соціальних мережах, розкажіть про нього родичам, які не можуть визначитися з майбутньою професією. Адже кожен гідний отримати роботу своєї мрії!

Інші професії

Таргетолог

Таргетолог

Таргетолог — це той, хто займається налаштуванням і веденням реклами в соціальних мережах.

Івент-менеджер

Івент-менеджер

Івент-менеджер займається продумуванням і організацією масових заходів і свят різного рівня складності.