Що робить PR-менеджер
У PR-менеджера досить багато обов’язків, але цих спеціалістів часто називають рупором компанії. Вони поширюють інформацію про свого клієнта і вигадують креативи для того, щоб створити виключно позитивну думку в аудиторії. Чим краще працює піарник, тим більше людей знають про добрі справи їхніх роботодавців.
Основні завдання піарника:
- Розробка PR-стратегії компанії.
- Складання плану активностей, створення інфо-приводів для просування товарів або послуг на ринку.
- Організація заходів, формування їхнього бюджету.
- Написання прес-релізів, новин, статей, промо-матеріалів.
- Моніторинг згадок в ЗМІ та соціальних мережах.
- Аналіз ефективності минулих заходів і PR-кампаній.
Обов’язки відповідальні, але водночас час творчі. Можна сказати, що завдання PR-фахівця — постійно креативити.
Скільки заробляє PR-менеджер
Зарплата PR-фахівця залежить від компанії, в якій він працює, і від досвіду. Що більше обов’язків, тим вище рівень винагороди. Також у деяких компаній можливі бонуси за успішно виконану роботу.
на вересень 2025
*за даними 229 вакансій
Розподіл зарплат
Зміна середньої зарплати
«PR-менеджер» по Україні
В середньому «PR-менеджер» в Україні заробляє 32500 грн. Це на 18% більше, якщо порівнювати з вереснем минулого року. Медіана заробітних плат розрахована за даними з 229 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «PR-менеджер» і за схожими запитами-синонімами «PR manager», «Піар-менеджер», «Менеджер з комунікацій» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.
Які навички потрібні PR-менеджеру
Тверді
- Основи комунікацій та маркетингу.
- Навички копірайтингу (прес-релізи мають бути написані так, щоб цією інформацією хотіли ділитися).
- Робота з медіа.
- Робота з репутаційними ризиками, навички кризової комунікації.
- Розробка PR-стратегій.
- Володіння соцмережами.
- Вміння визначати цільову аудиторію.
- Навички бюджетування.
Мʼякі
- Комунікабельність.
- Нетворкінг (PR-менеджеру потрібно встановлювати хороші звʼязки із журналістами, інфлюєнсерами та аудиторією).
- Організаційні навички (щоб запланувати та проводити події).
- Відмінні ораторські навички.
- Здатність працювати в команді.
- Тактовність.
- Креативність.
- Аналітичне мислення.
Переваги і недоліки в роботі PR-менеджера
- Творча, креативна спеціальність.
- Мультизадачність. Нудно точно не буде.
- Попит на ринку праці.
- Розширення кола знайомств.
- Активна робота.
- Високий рівень стресу.
- Ненормований робочий день.
- Велика відповідальність і залежність результату від підрядників.
Наскільки затребувані PR-менеджери
Ті спеціалісти, які знають всі інструменти впливу та вже мають напрацьовану базу контактів медіа залишаються затребуваними на ринку. Здібних початківців у цій професії роботодавці також наймають.
Кількість вакансій
«PR-менеджер» по Україні
Де вчитися на PR-менеджера
Щоб отримати професію піарника, необхідно закінчити профільний факультет в університеті. Але щоб залишатися затребуваним фахівцем, обовʼязково потрібно регулярно підвищувати кваліфікацію і проходити курси, тренінги та воркшопи.
Поділіться цим матеріалом з друзями та знайомими, запостіть його у себе в соціальних мережах, розкажіть про нього родичам, які не можуть визначитися з майбутньою професією. Адже кожен гідний отримати роботу своєї мрії!
Інші професії

Тракторист-машиніст
Тракторист-машиніст — це фахівець, який керує сільськогосподарською або будівельною технікою: тракторами, комбайнами, екскаваторами, навантажувачами тощо.

Логопед
Логопед — це фахівець, який діагностує, попереджує та коригує порушення мовлення у дітей, рідше — у дорослих. Його мета — сформувати або відновити мовленнєву функцію людини.