PR-менеджер

PR-менеджер займається налагодженням комунікацій між компанією та аудиторією. Формує її імідж в медіа, працює з громадською думкою. Загалом, робить все, щоб про компанію відгукувалися тільки в позитивному ключі.

172
вакансії
32 500
середня зарплата

Що робить PR-менеджер

У PR-менеджера досить багато обов’язків, але цих спеціалістів часто називають рупором компанії. Вони поширюють інформацію про свого клієнта і вигадують креативи для того, щоб створити виключно позитивну думку в аудиторії. Чим краще працює піарник, тим більше людей знають про добрі справи їхніх роботодавців.

Основні завдання піарника:

  • Розробка PR-стратегії компанії.
  • Складання плану активностей, створення інфо-приводів для просування товарів або послуг на ринку.
  • Організація заходів, формування їхнього бюджету.
  • Написання прес-релізів, новин, статей, промо-матеріалів.
  • Моніторинг згадок в ЗМІ та соціальних мережах.
  • Аналіз ефективності минулих заходів і PR-кампаній.

Обов’язки відповідальні, але водночас час творчі. Можна сказати, що завдання PR-фахівця — постійно креативити.

Скільки заробляє PR-менеджер

Зарплата PR-фахівця залежить від компанії, в якій він працює, і від досвіду. Що більше обов’язків, тим вище рівень винагороди. Також у деяких компаній можливі бонуси за успішно виконану роботу.

32 500 грн

на вересень 2025

*за даними 229 вакансій

Розподіл зарплат

17 000 грн
65 000 грн

Зміна середньої зарплати

«PR-менеджер» по Україні

В середньому «PR-менеджер» в Україні заробляє 32500 грн. Це на 18% більше, якщо порівнювати з вереснем минулого року. Медіана заробітних плат розрахована за даними з 229 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «PR-менеджер» і за схожими запитами-синонімами «PR manager», «Піар-менеджер», «Менеджер з комунікацій» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.

За даними Work.ua — work.ua/stat

Які навички потрібні PR-менеджеру

Тверді

  • Основи комунікацій та маркетингу.
  • Навички копірайтингу (прес-релізи мають бути написані так, щоб цією інформацією хотіли ділитися).
  • Робота з медіа.
  • Робота з репутаційними ризиками, навички кризової комунікації.
  • Розробка PR-стратегій.
  • Володіння соцмережами.
  • Вміння визначати цільову аудиторію.
  • Навички бюджетування.

Мʼякі

  • Комунікабельність.
  • Нетворкінг (PR-менеджеру потрібно встановлювати хороші звʼязки із журналістами, інфлюєнсерами та аудиторією).
  • Організаційні навички (щоб запланувати та проводити події).
  • Відмінні ораторські навички.
  • Здатність працювати в команді.
  • Тактовність.
  • Креативність.
  • Аналітичне мислення.

Переваги і недоліки в роботі PR-менеджера

    • Творча, креативна спеціальність.
    • Мультизадачність. Нудно точно не буде.
    • Попит на ринку праці.
    • Розширення кола знайомств.
    • Активна робота.
    • Високий рівень стресу.
    • Ненормований робочий день.
    • Велика відповідальність і залежність результату від підрядників.

Наскільки затребувані PR-менеджери

Ті спеціалісти, які знають всі інструменти впливу та вже мають напрацьовану базу контактів медіа залишаються затребуваними на ринку. Здібних початківців у цій професії роботодавці також наймають.

172
вакансії на сайті

Кількість вакансій

«PR-менеджер» по Україні

За даними Work.ua — work.ua/stat

Де вчитися на PR-менеджера

Щоб отримати професію піарника, необхідно закінчити профільний факультет в університеті. Але щоб залишатися затребуваним фахівцем, обовʼязково потрібно регулярно підвищувати кваліфікацію і проходити курси, тренінги та воркшопи.


Ще більше інформації про навчальні заклади.

Поділіться цим матеріалом з друзями та знайомими, запостіть його у себе в соціальних мережах, розкажіть про нього родичам, які не можуть визначитися з майбутньою професією. Адже кожен гідний отримати роботу своєї мрії!

Інші професії

Тракторист-машиніст

Тракторист-машиніст

Тракторист-машиніст — це фахівець, який керує сільськогосподарською або будівельною технікою: тракторами, комбайнами, екскаваторами, навантажувачами тощо.

Логопед

Логопед

Логопед — це фахівець, який діагностує, попереджує та коригує порушення мовлення у дітей, рідше — у дорослих. Його мета — сформувати або відновити мовленнєву функцію людини.