Стиліст

Стиліст — це людина, яка допомагає всім бажаючим знайти себе. Він як хрещена фея з Попелюшки виявляє яскраві риси зовнішності та характеру людини і підкреслює їх найкращим чином. З-під рук стиліста з'являються як найкомфортніші повсякденні, так і епатажні сценічні образи.

165
вакансій
25 000
середня зарплата

Що робить стиліст

Стиліст-іміджмейкер — це персональний помічник, який спрямовує й підтримує людину у вирішенні безлічі проблем, пов’язаних зі стилем і самовираженням. Існує безліч спеціалізацій стиліста, стиліст-перукар, стиліст-візажист, фотограф-стиліст і так далі. Стиліст-іміджмейкер тією чи іншою мірою об’єднує особливості всіх цих спеціалізацій.

Серед послуг, які надає стиліст-іміджмейкер:

  • Шопінг, коли стиліст ходить магазинами разом із клієнтом і пропонує йому найкращі образи та поєднання, а також навчає самостійно вибирати речі в майбутньому.
  • Розбір гардеробу. Коли стиліст приходить додому до клієнта і разом з ним сортує весь одяг на підхожі і непідхожі людині речі. При цьому стиліст коментує кожне рішення (предмет одягу або взуття підходить до стилю клієнта, або він застарів, не за розміром, має непрезентабельний вигляд і від нього варто позбутися). Іще під час розбору гардероба стиліст допомагає клієнтові «збирати луки» — комбінувати речі, щоб отримати найкращий результат.
  • Створення нового стилю. Крім перегляду існуючого гардеробу стилістам також довіряють створення абсолютно нового — зміну іміджу. Щоб допомогти в цьому людині стиліст знайомитися з нею, дізнається про особливості її характеру, соціальний статус, ритм життя та смаки і, виходячи з цього, створює клієнту більш комфортний і гармонійний образ.
  • Допомагає впоратися з недоліками. Стиліст може разом з клієнтом працювати не тільки над його гардеробом, зачіскою й макіяжем, але і над поставою, ходою, мімікою, умінням нести себе.
  • Створення стильних образів. Часто стилістів запрошують на зйомки фільмів, відеокліпів, фотосесії. На подібних заходах їхнє завдання — створити яскраві образи, що запам’ятовуються, допоможуть передати ідею того чи іншого твору.
  • Створення сценічного образу. Нерідко епатажне вбрання, зачіски і макіяж зірок шоу-бізнесу або костюми політиків, що викликають довіру, — це справа рук стиліста. Стиліст може як придумати всього один сценічний образ для артиста, підібрати костюм кандидату в депутати, так і співпрацювати з ними все життя.

Скільки отримує стиліст

Зарплата стиліста залежить від його рівня спеціалізації, досвіду і популярності, від місця роботи, від того, які конкретно послуги він надає тому чи іншому клієнтові.

25 000 грн

на червень 2025

*за даними 507 вакансій

Розподіл зарплат

18 000 грн
46 000 грн

Зміна середньої зарплати

«Стиліст» по Україні

В середньому «Стиліст» в Україні заробляє 25000 грн. Це на 11% більше, якщо порівнювати з червнем минулого року. Медіана заробітних плат розрахована за даними з 507 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «Стиліст» і за схожими запитами-синонімами «Stylist», «Beauty consultant», «Іміджмейкер» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.

За даними Work.ua — work.ua/stat

Які навички потрібні стилісту

  • Творчий підхід, креативність.
  • Почуття гармонії.
  • Розвинуте образне мислення й образна пам’ять.
  • Знання історії моди та історії мистецтв.
  • Розуміння й уміння застосовувати на практиці різні теорії, пов’язані із зовнішністю, поєднаннями кольорів, форм і так далі.
  • Розуміння психології, вміння завоювати прихильність людини.
  • Організаторські здібності.
  • Терплячість, ввічливість і тактовність.

Переваги та недоліки в роботі стиліста

    • Стиліст завжди оточений гарними речами.
    • Можливість швидко побачити результат своєї роботи.
    • Гідна оплата праці.
    • Різнопланові завдання.
    • Зустрічі з цікавими людьми, можливість напрацювати базу постійних клієнтів.
    • Підвищення кваліфікації стиліста — це найчастіше відвідування цікавих заходів, подорожі до інших країн, знайомство з дизайнерами та інше.
    • Можливість поєднати професію стиліста з блогерством, коучинговими практиками.
    • Модна сьогодні професія.
    • Необхідність завжди виглядати відмінно, навіть коли не хочеться або захворів. Вона також вимагає значних фінансових вкладень.
    • Фінансові затрати та витрати часу на підвищення кваліфікації (щоб бути на коні, стиліст повинен постійно відвідувати модні покази, які проходять за кордоном. Часті подорожі коштують йому чимало грошей і часу).
    • Складнощі, пов’язані з роботою з людьми — необхідність знайти взаєморозуміння з клієнтом, навіть якщо його смак вам не імпонує.
    • Високий рівень конкуренції.

Наскільки затребувані стилісти

Сьогодні професія стиліста дуже популярна, оскільки у вік соцмереж зовнішності надають особливого значення. Щоправда, багато інстаграм-дів, які становлять для стилістів найбільший сектор споживачів їхніх послуг, звикли самі займатися створенням власного стилю.

Попит на послуги стилістів не падає в світі шоу-бізнесу, моделингу та кінематографа.

165
вакансій на сайті

Кількість вакансій

«Стиліст» по Україні

За даними Work.ua — work.ua/stat

Де вчитися на стиліста

На сьогоднішній день вищі навчальні заклади не можуть запропонувати профільної освіти за спеціальністю «Стиліст». Однак на стиліста-іміджмейкера можна перекваліфікуватися, отримавши професію, пов’язану з дизайном одягу, красою, мистецтвом, психологією.

У перекваліфікації допоможуть спеціальні курси. Сьогодні в Україні дуже багато авторських програм.

Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.


Ще більше інформації про навчальні заклади.

Поділіться цим матеріалом з друзями та знайомими, запостіть його у себе в соціальних мережах, розкажіть про нього родичам, які не можуть визначитися з майбутньою професією. Адже кожен гідний отримати роботу своєї мрії!

Інші професії

PPC-спеціаліст

PPC-спеціаліст

PPC-фахівець, Pay Per Click фахівець — це фахівець із контекстної реклами, він привертає на сайт користувачів, які з великою ймовірністю щось на ньому замовлять.

3D-дизайнер

3D-дизайнер

3D-дизайнер — це фахівець, хто вміє зобразити неіснуючий обʼєкт так, що ніхто не засумнівається у його реальності за допомогою 3D-графіки.