- 1 хв читання
- 325
Малий і середній бізнес — лідери громадської довіри під час війни
Українці більше довіряють підприємцям, які «поруч», а великі гравці залишаються під підозрою. Work.ua пояснює, чому так.
Ставлення суспільства до підприємців змінюється на краще. Під час повномасштабної війни бізнес проявляє себе союзником, опорою війська та суспільства.
Проте розмір бізнесу має значення. За даними Gradus Research, більше довіри викликають ті, хто ближчий до людей — представники малого й середнього бізнесу. Їх сприймають як звичайних людей поруч: сусідів, родичів чи друзів. Середній бізнес — це ті, хто встиг вирости з малого.
Натомість великі компанії часто викликають більш суперечливе ставлення. Вони перебувають під постійною увагою й нерідко асоціюються з політикою або олігархією. У результаті — істотно нижчий баланс довіри.
Попри це, навіть у таких умовах показники довіри до великого бізнесу не є найгіршими — особливо порівнюючи з політичною спільнотою, де баланс довіри ще нижчий. Одним з пояснень є активність великих компаній під час війни: надання допомоги, підтримка ЗСУ, гуманітарні ініціативи. Таку діяльність люди сприймають як вагомий внесок, а не винятково як елемент публічності.
«Громадяни помічають конкретні справи — допомогу громадам, відбудову, підтримку тих, хто постраждав. Але йдеться не лише про декларативні заяви, а й про вимірювані приклади участі у відновленні країни: підтримку ветеранів, переселенців, відбудову інфраструктури, прозору сплату податків, інвестиції в розвиток громад», — коментує Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research.
Дослідження проводилося в серпні 2023, лютому та червні 2025 року методом анкетування в мобільному застосунку Gradus. У вибірці — мешканці міст від 50 000 людей, за виключенням тимчасово окупованих територій та зони ведення активних бойових дій.
Раніше Work.ua розповідав, що 40% компаній у світі скоротили штат заради ШІ.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.