- 12177
Чи має ціна за вакансію у великих пакетах бути більшою, ніж в малих?
З 1 листопада Work.ua змінює ціни та ініціює обговорення, як має діяти ринок вакансій та шукачів у майбутньому.
Ми звикли: що більше купуєш, то меншу ціну за одиницю отримуєш. Здається, що так працює будь-який ринок. Але чи завжди це так?
Виявляється, що ні.
Про це метафорично писав ще Григорій Сковорода: «Ллються із ріжних рурок ріжні токи в ріжні посуди, що стоять навколо фонтану. Менший посуд менше має, але в тому є рівний більшому, що однаково є повний».
Найближчий для нас із вами приклад з реальності — це електроенергія. Оскільки, з одного боку, на цей ресурс є дефіцит. А з іншого, потрібно зробити так, щоб хоча б у мінімальній кількості доступ до нього був у кожного, кому він потрібен. Тому ціна на нього формується в інший спосіб.
Наприклад, у багатоквартирних будинках з електроопаленням перші 2000 кВт будь-який споживач отримує за ціною 2,64 грн/кВт. Якщо цей ліміт перебільшено, тоді починає діяти тариф 4,32 грн/кВт, причому на повний обсяг споживання. Для юридичних осіб ціна кіловата становить уже від 5,6 грн/кВт до 9 грн/кВт залежно від пікового навантаження.
За схожим принципом діє ціноутворення також і в деяких інших індустріях. Наприклад, хмарні сервіси на кшталт Amazon AWS чи навіть добре відомий усім нам Google зі своєю поштою Gmail та платформою Google Workspace.
(До речі, якщо ви все ще у ваших компаніях користуєтеся просто окремою особистою поштою і не використовуєте всіх можливостей корпоративного адміністрування пошти, доступів та роботи з документами, які надають такі сервіси, як Google Workspace, то ви дуже багато втрачаєте).
Але повернемося до Google. Цікаво, що ціна за одного користувача в пакеті, де 100 користувачів, — 6 доларів. І це значно нижче, ніж ціна за одного користувача в пакеті, коли вам потрібно 150 користувачів — там ціна за користувача вже становить 12 доларів. А якщо у вашій компанії працює 250 та більше людей, то ціна за одного співробітника стає вже 18 доларів.
Доволі нестандартно і, на перший погляд, навіть дивно. Адже зазвичай ми звикли до іншого: якщо купуєш пакет на більшу кількість користувачів, то мав би отримати меншу ціну за одного користувача, а не більшу.
Та чому ж найвідоміший у світі інтернет-сервіс Google робить інакше? Чи замислювалися ви колись про це?
Ми точно не знаємо чому, та пропонуємо разом про це поміркувати. Тож поділимося своїми думками:
- Для Google дуже важливо працювати не тільки з великим корпоративним сегментом, а і з малими компаніями на 5, 10 чи 30 співробітників — їх мільйони, і втрачати цей ринок точно немає сенсу.
- Google розуміє, що поки компанія маленька, їй доводиться економити буквально на всьому. Тому поки бізнес невеликий, йому пропонується найнижча ціна за користувача.
- У міру зростання бізнесу його спроможність платити зростає, і що більша цінність за сервіс, який дає змогу працювати разом, шерити документи, розподіляти права доступу, видаляти автоматично доступ до всіх документів, коли когось звільнено чи, навпаки, надавати доступ відразу до 1000 різних документів згідно з посадою, коли когось прийнято — це все стає надзвичайно важливим. І оскільки цінність для кожного співробітника збільшується, збільшується і ціна в пакеті за кожну людину.
- Ну і нарешті, коли компанія стає ще більшою і в неї вже понад 250 співробітників, то можна сміливо сказати, що тут точно йдеться не про економію, а про ефективність роботи кожної людини. Ну а якщо так, то чесно і за сервіс, який цю ефективність значно покращує, брати ще вищу ціну.
Також цікаво простежити, як змінюється ціна залежно від цінності: 6 доларів за людину для малого бізнесу, 12 для середнього і 18 для великого.
Добре, розібралися трохи з Google, повернімося до себе.
А що в цей час ми маємо на ринку працевлаштування в Україні?
Дефіцит працездатного населення в Україні перевищує 30% і продовжує зростати, водночас кількість вакансій давно досягла показників 2021 року і зараз складає понад 110 000 пропозицій. Через це конкуренція за кваліфікованих кандидатів значно посилюється.
І в нас виникає запитання: а чи мають великі компанії, які розміщують 50, 100 чи навіть більше вакансій, мати знижку на кожну вакансію в пакеті? Чи навпаки, враховуючи реалії ринку, ті, хто виріс і потребує більше на ринку, де ресурс у вигляді шукачів обмежений, можливо, повинні платити більше?
Чому маленький бізнес, що тільки стартував і розміщує одну вакансію, бо хоче найняти третю чи п’яту людину у свою кав’ярню або автосервіс, має платити повну ціну без знижки? Водночас великі компанії чи корпорації, у яких вже працюють тисячі людей, і вони додатково розміщують по 100, 200, 500 вакансій, розраховують на знижки в 50-70%.
Ми розуміємо, що за один крок провести настільки глобальну реформу може бути занадто боляче. Тому поки ініціюємо обговорення і трохи змінюємо ціни з 1 листопада за попереднім принципом мінімальної зміни для малих пакетів і більш суттєвої зміни для великих компаній. Насправді там навіть не стільки ціна зміниться, скільки знижка за гуртові пакети (хоча поки ще вона залишатиметься достатньо суттєвою).
Базову вартість послуг з 1 листопада ми підвищимо на 25%, у більших пакетах ціна зросте на 35%, а зміна в гуртових пакетах через зменшення знижки сягне 40-50%. Ознайомитися з новими цінами, що діятимуть з 1 листопада, ви можете вже зараз. Але до 31 жовтня ви все ще маєте можливість зробити замовлення за наявними цінами.
Обговорімо майбутнє
Що відбудеться цього року — зрозуміло. Та разом з тим хотілося б насамперед почути вашу думку на ключове запитання: якою має бути ціна для великих компаній за вакансію? Більшою чи меншою порівняно з базовим пакетом?
Та перед тим, як писати коментарі, будь ласка, послухайте курс лекцій «Справедливість» від Майкла Сендела, професора з Гарварду. Дуже цікаві лекції, не пошкодуєте.
З повагою, засновник та CEO Work.ua, Артур Міхно.
48 коментарів
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.
Шок…, в статті ви пишете про справедливість для малих бізнесів, яка має бути і про те, що ціна має бути справедливою та збільшуватися залежно від масштабів.
В той де час ви самі збільшуєте ціну на найнижчі пакети, якими користується малий бізнес, таким чином перечачи самим собі.
І говорити щось про справедливість Вам не варто, адже зі зростанням кількості вакансій, зростає кількість бізнесів, які Вам приносять кошти за пакети, дохід більшає.
Прикольна ідея загорнути [нецензурна лексика видалена модератором Work.ua], про те, щоб бізнес платив більше коштів на всіх рівнях в «турботу і справедливості ринку».
Комерсанти [нецензурна лексика видалена модератором Work.ua]…, немає слів
Так, ми переглядаємо ціни раз на рік, як і кожне підприємство чи компанія переглядає зарплати.
Протягом останнього року в середньому зарплати в Україні зросли на 20% і більше, як і вартість більшості сервісів чи ресторанів чи будь яких інших послуг чи товарів, що виробляються в Україні.
Тож так, ми також змінюємо ціни згідно з цим рівнем інфляції.
А тепер моє питання, Степане: ви дійсно вважаєте, що якщо ціна за розміщення однієї вакансії змінилася з 790 гривен, до 990 гривен, то це варто того, щоб лаяти нас як сервіс яким ви користуєтесь нецензурною лайкою? І вважаєте, що це несправедливо робити, в т.ч. враховуючи що нам як і всім треба платити більші зарплати нашим співробітникам?
А за більше грошей у Google просто дають більше сервісів (знову ж таки - ніяк від розміру команди це не залежить) - набагато більший розмір сховища на кожного користувача на Google Drive та інші плюшки. Відмінність саме в цьому. Розмір команди значення взагалі не має.
Наша компанія невелика і шукаємо людей ми мало. Проте все-одно вважаю, що за оптові пакетні придбання - має бути знижка.
Так, ми переглядаємо ціни раз на рік, як і кожне підприємство чи компанія переглядає зарплати.
Протягом останнього року в середньому зарплати в Україні зросли на 20−25% і більше, як і вартість більшості сервісів чи ресторанів чи будь-яких інших послуг чи товарів, що виробляються в Україні.
Доречі, ми розробили дуже круту статистику ЗП по різним регіонам та професіям. Можете подивитися: https://www.work.ua/salary-all/?#positionList
Тож так, ми також змінюємо ціни згідно з цим рівнем інфляції. І в тому числі не тільки через це, а і через те, що значно покращили багато чого в сервісі. Але це вже напевно зона окремої розмови.
https://index.minfin.com.ua/economy/index/inflation/basic/
за весь прошлый год инфляция составила 5%, за 9 месяцев этого года 7%.
Округлим до 15%. Явно не 25%
П.С. Я тоже хочу поднять цены своим клиентам на 25%, но я на рынке не занимаю больше 50%, как вы.
В прошлом году у вас были совсем другие аргументы для поднятия цены.
Но как Вы заметили, если мы (как ваши клиенты) не хотим пользоваться сервисом, то можем просто отказаться и не платить.
Я рассматриваю уже другие площадки, откуда приходят кандидаты гораздо более высокого качества. В том числе телеграмм каналы.
І чи правда Ви вважаєте, що це несправедливо піднімати ціну на послуги, в т.ч. враховуючи що нам як і всім і вам також треба платити більші зарплати нашим співробітникам?
Бо зарплата за останній рік в Україні в середньому виросла на 20-25%. Доречі, ми розробили дуже круту статистику ЗП по різним регіонам та професіям. Можете подивитися: https://www.work.ua/salary-all/?#positionList
Питання залишаю: ви правда вважаєте, що якщо ціна за розміщення однієї вакансії зміниться з 790 гривен, до 990 гривен, то це варто характеризувати, як те, що ми добиваєм малий та середній бізнес? Ви серйозно?
Це право кожного, ставити прайс такий, який подобається, а право будь-якого клієнта, як користуватись послугою, так і не користуватись.
Але, запаковувати це як "допога та піклування" за малий бізнес, не смішить нас, написали б правду, як Ви написали зараз і тоді все сприймалось би логічніше, а не ця красива обгортка для солоної цукерки...
Скажіть, ви своїм робітникам плануєте цього року змінювати ЗП?
Бо зарплата за останній рік в Україні в середньому виросла на 20-25%. Доречі, ми розробили дуже круту статистику ЗП по різним регіонам та професіям. Можете подивитися: https://www.work.ua/salary-all/?#positionList
А поки чекатиму вашої відповіді, напишу, що ми плануємо. І розумієте, ринок так працює, що для того, щоб в тому числі це робити і платити іншим сервісам більші оплати, тому що в них також у співробітників змінилася ЗП, то і нам також треба переглядати і підвищувати ціни.
Так працює економіка, розумієте? Подобається це вам чи ні, але економіка працює саме так.
То в мене питання, ви плануєте підвищувати своїм співробітникам ЗП в цьому році, враховучи середнє зростання по ринку в 20-25% чи ні?
Однак це лише емоції. Ринкові механізми все врегульовують самі. Я постійно відслідковую вартість пошуку персоналу через різні джерела. Як тільки шукати через work стане не вигідно ми поміняємо провайдера послуг доступу до бази кандидатів. Тоді ні мої емоції ні Ваші не будуть мати значення.
Стосовно покращення послуг work тут в коментах багато писали і я повторюватись не буду. Скажу тільки, що вдосконалювати можна і зворотній зв'язок, і клієнтський сервіс, і функціонал сайту. Якщо Вам цікава думка Ваших користувачів, то Ви можете її дізнатись не тільки в коментах) Сподіваюсь наше співробітництво буде приносити нам більше позитиву ніж раніше)
Ваше щорічне вже традіційне підняття цін на +25% - в наступному році призведе до того, что деякі річні пакети будуть коштувати більше півмільйона гривень.
І це ще не гарантія найму персоналу, а тільки інструмент для його пошуку.
Можливо вам треба розглянути альтернативну систему - коли ви отримуєте оплату від клієнтів за найнятого через ваш сайт працівника? Багато сервісних компаній в сфері інтернет-маркетингу вже перейшли на систему, в якій підрядник отримує гонорар за спрацьований успішний лід, а не за процес його формування.
На сайті стільки недопрацьованих опцій:
- безглузді резюме-візитка, від яких користі нуль,
- "кандидат приховав свої контакти" (цю можливість треба надавати лише за певними рубриками, а не всім кандидатам підряд),
- немає опцій відокремити кандидатів, які шукають виключно дистанційну роботу від тих хто готовий працювати в офісі,
- немає навіть можливості виключити з пошуку кандидатів, що живуть в інших містах.
Цей перелік можна продовжувати, адже функціональний набір можливостей сайту недопрацьований, а подекуди взагалі застарілий.
Ви спочатку попрацюйте над якістю ваших послуг, а вже потім матимете сміливість підвищувати ціни на них.
Марія, не хочу показатися нахабним, я щиро дякую вам за зворотній зв’язок і висвітлення можливих подальших покращень.
Однак в мене питання: якщо ви вважаєте, що в нас несправделива ціна, то навіщо ви користуєтесь нашим сервісом? Адже є купа інших можливостей. Наприклад у OLX все значно дешевше чи як варіант можна майже безкоштовно клеїти об’яви на стовпах. Чи використовувати телеграм-канали. Чи давати об’яви через фейсбук.
Ми лише пропонуємо одну з альтернатив, намагаємося зробити її найкращою і так, в т.ч. зростає і ціна.
Доречі, вона також зростає через зовнішній вплив.
В мене доречі є і до вас питання: а чи плануєте ви своїм робітникам цього року збільшувати ЗП?
Бо зарплата за останній рік в Україні в середньому виросла на 20−25%. Доречі, ми розробили дуже круту статистику ЗП по різним регіонам та професіям. Можете подивитися: https://www.work.ua/salary-all/?#positionList
І якщо плануєте, то чого вважаєте, що ми маємо залишити своїм робітникам той рівень, що в них був? А якщо ви так не вважаєте, то… чого вас дивує, що ми так само переглядаєм вартість наших послуг бо в нас так само як і в інших змінюється витратна частина?
Питання прості. Цікаво, чи думали ви про них?
Так ви б одразу у вашій статті написали, що змінюєте ціни на послуги, щоб своїм співробітникам зарплати підняти. Навіщо тоді весь цей інший текст про Гугл та тарифи на електроенергію.
І так, наша компанія також робить щорічний перегляд заробітних плат співробітників, але ми не кажемо про це нашім клієнтам, адже вважаємо це неетичним, адже ці питання не мають турбувати нашіх клієнтів. А піднімаючи ціни, намагаємося щоб наша якість цім цінам відповідала.
Дякую за ваши поради стосовно ОЛХ або обїяв на столбах. Не думала що керівник вашого рівня буде таке своїм клієнтам писати. Я вам конкретні мінуси по роботі вашого сайту розписала, не ігноруйте їх, бо з підвищенням ціни треба і якість сервісу піднімати. Дякую та гарнрго вам дня!
Я теж вважаю, що підняття цін має в першу чергу ґрунтуватися на покращенні якості сервісу, а не статистиці підняття зарплат.
Сподіваюся, що керівник Work.ua все-таки прийме до уваги побажання клієнтів і буде орієнтуватися на покращення ефективності сайту, а не тільки на підвищення ЗП своєї компанії. Хочеться, щоб співпраця була приємною для кожного її учасника.
P.S. аргументу "зарплата за останній рік в Україні в середньому виросла на 20−25%" мені не пишіть, бо я вже його прочитала у всіх попередніх відповідях)))
Це [нецензурна лексика видалена модератором Work.ua] а не справедливість. До війни, преміум вакансія вартувала 1944 грн, зараз буде 7490 грн, майже в 4 рази здорожчання! Ніде, ніякі ціни та послуги не здорожчали в 4 рази.
Обурує те, що ви прикриваєтесь категорією «справедливість» і «турбота за маленький бізнес» коли ваші послуги зростають в 4 рази за 3 роки!
Вона не буде працювати, якщо їх буде занадто багато. Їх має лишатися мало і єдиний можливий шлях обмежити їх кількість — це збільшення ціни.
Бо якщо ми цього не зробимо почне падати їх ефективність. Бо не може бути безмежного числа преміальних вакансій, воно так не працює.
Маю надію, я зміг пояснити. А якщо ні... то нічого не зможу порадити, можливо образитись це єдино правильний шлях для вас.
Стосовно вашого пояснення - це знову маніпуліція, причому дивна, невже до війни премімум купували меньше ніж зараз, що саме зараз потрібно обмежувати кількість ціною?
В цілому, ваша комунікація до клієнтів зухвала, маніпулятивна та не коректна.
Тобто як я розумію, ми вас не втратили, бо ви і не були нашим клієнтом.
Чи я помилився у висновках?
Я купуючи пакети , не встиг розмістити одну із вакансій ( термін діі один місяць) ,попросив менеджера піти мені на зустріч і розмістити , але мені відмовили , аргументуючи тим, що треба слідкувати за термінами. Я не просив в борг чи подарунок, прохання було розмістити мою проплачену вакансію, яку я не зміг оновити із за відсутності світла ( вимкнення по країні) . Тому був вимушений знову купити нову.
Велика кількість працівників виїхала за кордон і ми вимушені формувати нові команди з ринку, на якому важко когось знайти .
Тому дійсно для вас підняття цін, це не про заботу про ваших клієнтів, це про особистий прибуток.
Компанія посилається на приклади світових корпорацій, як Google, і виправдовує високу ціну на вакансії для великих підприємств аналогією з ціноутворенням у сфері електроенергії та хмарних сервісів. Але цей підхід не враховує ключових аспектів українського ринку праці. З огляду на поточну ситуацію, малі і середні бізнеси значно постраждали від війни і потребують підтримки для відновлення, а не нових фінансових бар'єрів. Тож виправдання постійного підвищення цін в порівнянні з іноземними компаніями виглядає не тільки поверховим, але і демонструє недооцінку впливу цих змін на національний бізнес.
Також, відповідь керівника Work.ua на конструктивну критику його ж клієнта, на жаль, схоже на брак професіоналізму і розуміння. Постійні дублування однакових "заготовок" у кожній відповіді, використання саркастичних аргументів на кшталт пропозицій "наклеїти оголошення на стовпах" та порівняння сервісу з альтернативами, які не пропонують навіть базового рівня функціоналу для систематичного найму, викликає подив і знижує довіру до компанії як надійного партнера в підборі персоналу. Очевидно, що ринок вакансій вимагає більшої гнучкості та уваги до потреб клієнтів. Ігнорування скарг користувачів на функціональні недоліки сайту та відсутність знижок для малого бізнесу ставлять під питання пріоритети Work.ua, демонструючи, що прибуток для них — на першому місці.
У підсумку, можу сказати, що є підстави вважати, що політика Work.ua націлена на максимізацію прибутку за рахунок клієнтів без належного вдосконалення якості послуг. Замість цього компанія могла б розглянути інші, ефективніші варіанти, як-от: перехід на модель оплати за результативний найм або адаптацію пакету послуг для малого та середнього бізнесу, який наразі є значно обмеженим у можливостях.
- Підтримую
Тим більш, що якість резюме за багатьма позиціями, сумнівна. Чого коштують тільки "візитівки" чи резюме де написано "закінчив школу і працював менеджером". Витрачається час і кошти на таких кандидатів, і гроші.
Будемо відверті, реальна інфляція значно перевищує показники з офіційних джерел. Так, я теж хочу купувати свій пакет за 790 грн, долар по 8 та щоб мацковія зникла як країна. Але реалії інші!
Подобається? - купуєш. Не ефективно/дорого/щось ще - користуєшся іншими ресурсами. Все просто.
Коментар не на правах реклами :)
Дякую за розуміння і підтримку.
Юрію, дійсно, з технічних причин ціни ми змінили 31 жовтня, але почали робити це після 22 вечора, коли активність роботодавців мінімальна. Перепрошуємо за незручності.
Якщо вчора ви не встигли придбати послуги за старими цінами, то ваш менеджерам незабаром допоможе це зробити.
Люди, вам щодня магазини піднімають вартість на все на 1 гривню, за рік набігають ці 50%. Тут підвищення цін щорічно зробили, ось вам і впало в очі. Якщо вам стане легше на душі, отримувати щотижня про підвищення цін на 1−2%, то будь ласка. Але суті це змінить. А щодо пояснень — людина спробувала хоч якось пом’якшити інформацію. Міг би просто написати: все дорожчає — ми теж, вам потрібно годувати сім'ю — нам теж, ви люди так ми теж. Вибір ваш, скористатися далі чи ні, а обурення тут нічого не змінять, заспокойтеся.
Але це не так просто, це ми розуміємо. І звичайно айфоном стають не тільки через зміну ціни. Є ще багато складових і їх ми також розвиваємо.
Далі буде.