- 5 хв читання
- 7275
Добробут у компанії та дефіцит кадрів: Work.ua презентував результати дослідження
Ділимося, яка кількість українців стикалася з вигоранням на роботі, які бенефіти працівники очікують отримувати від роботодавців і що компанії пропонують натомість.
20 червня відбулася онлайн-конференція «Wellbeing vision for HRD. Як змінились інструменти та практики стабілізації команд під час війни», HR-партнером якої був Work.ua. На заході ми поділилися актуальними аналітичними даними та результатами опитування шукачів і роботодавців щодо добробуту, ментального здоровʼя та вигорання. А також — трендами ринку праці, які будуть впливати на найм найближчий рік.
Що відбувається на ринку праці просто зараз: ключова аналітика
- За оцінками Міністерства економіки України, дефіцит кадрів на ринку праці складає майже 30%. Експерти підрахували, що для досягнення довоєнних темпів зростання економіки державі доведеться залучити додатково до 5 млн робітників протягом наступних 10 років.
- Водночас у травні 2024 року Work.ua зафіксував найбільшу кількість вакансій від початку повномасштабного вторгнення — понад 113 000. І хоча за кількістю пропозицій роботи ринок праці відновився, він не став таким, як у лютому 2022 року — бачимо серйозні зміни як за структурою, так і за географією.
- В умовах, коли людей бракує, а вакансій — тисячі, неминуче падає показник конкуренції, тобто середня кількість відгуків шукачів на вакансії. Зараз цей показник досяг найнижчої точки за понад 3 роки. Тож роботодавцям вкрай складно знаходити працівників.
Тренди ринку праці: що впливатиме на найм у найближчому майбутньому
- Ключовий тренд — дефіцит кадрів. На жаль, поки що ми не бачимо достатніх передумов для ефективного подолання кадрового голоду. Ба більше, конкуренція за людей лише зростатиме, а передусім — за кваліфіковані кадри.
- Літо 2024 року не буде «низьким сезоном» у наймі, як це буває зазвичай. Дослідження Work.ua показують, що кількість пропозицій роботи лише зростає, зокрема і для рекрутерів. Тож компанії готуються посилювати свої команди.
- Шукачі прагнуть гнучкості й балансу. У щомісячній аналітиці ми бачимо, що роботодавці, які пропонують дистанційну роботу, отримують у 5 разів більше відгуків за середні показники на ринку.
- Ментальне здоровʼя працівників — один із найбільших викликів у 2024 році. Цей тренд є глобальним — міжнародні дослідження показують, що люди в усьому світі переймаються через своє майбутнє. Чого коштують лише багатотисячні скорочення штатів у техногігантах. В Україні, очевидно, цей тренд є в рази актуальнішим через контекст повномасштабного вторгнення.
- Інклюзивне суспільство без упереджень. І побудувати його — наш обовʼязок. Ми мусимо адаптувати свою корпоративну культуру, свої простори до повернення ветеранів, до потреб людей з інвалідністю. Зруйнувати у своїй голові стереотипи про «жіночу й чоловічу» роботу, упередження щодо людей певного віку тощо.
Дефіцит кадрів змушує компанії сфокусуватися не лише на наймі, а й на утриманні співробітників. Адже, як показували опитування Work.ua, на початку 2024 року лише 17% респондентів точно планували залишитися в тій компанії, де працювали на той момент.
Тому вкрай важливо тримати фокус на добробуті в компанії. А це — невідʼємна частина HR-бренду, який потрібно створювати, розвивати й транслювати.
Добробут: (не) усвідомлене вигорання працівників
Wellbeing — це багатогранне явище, яке можна розглядати під різними кутами зору. Проте на заході Work.ua приділив особливу увагу проблемі вигорання працівників.
Чому це важливо? Бо за даними наших опитувань, 50% респондентів стикалися зі станом вигорання на роботі. Водночас 26% було важко відповісти на запитання про вигорання. І це може свідчити про те, що люди не мають контакту із собою, не можуть вчасно помітити свій стан і запобігти його погіршенню.
На жаль, 90% не зверталися по допомогу до керівника або HR-фахівця, коли відчували себе на межі вигорання.
Водночас роботодавці вважають, що ментальний стан має найбільший вплив на ефективність працівника. Нижче — результати відповідного опитування.
Опитування проводилося в червні 2024 року. У ньому взяли участь понад 600 роботодавців.
Але це усвідомлення не завжди знаходить свій прояв у корпоративній культурі. Так, лише 17% компаній уже включили в пакет нематеріальної мотивації працівників заходи, спрямовані на підвищення особистого добробуту. Також:
- 20% — планують це зробити.
- 45% — вивчають потребу в таких заходах.
- 18% — не мають таких планів у найближчій перспективі.
Водночас ті бенефіти, які пропонують компанії, не завжди відповідають очікуванням співробітників. Про це наочно свідчать результати опитування нижче.
Опитування проводилося в червні 2024 року. У ньому взяли участь понад 2 000 шукачів і понад 1 000 роботодавців.
Як бачимо, шукачі найбільше прагнуть мати гнучкий графік і можливість працювати віддалено, а от корпоративні заходи, які найчастіше пропонують компанії як бенефіт, їх мало цікавлять.
У контексті ментального здоровʼя досить цікаво, що таку перевагу, як наявність корпоративного психолога обидві групи опитаних поставили на останнє місце. І тут ми маємо дві гіпотези. По-перше, можливість бути гнучкими й балансувати у складних умовах сьогодення має більший вплив, аніж психотерапія. По-друге, нерідко працівники ставляться з недовірою до корпоративних психологів, бо сумніваються в конфіденційності сесій. І тут компаніям важливо налагоджувати прозору комунікацію та будувати атмосферу довіри.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.