Українці користуються електронними трудовими книжками вже не перший рік. Ще у 2021 році Закон України №1217-IX офіційно закріпив можливість ведення трудових книжок в електронному форматі. Відповідні зміни було внесено до статті 48 Кодексу законів про працю.

Відтоді облік трудової діяльності працівників здійснюється через електронний реєстр застрахованих осіб, який адмініструє Пенсійний фонд України.

Наразі діє перехідний період, під час якого дозволяється використовувати обидва формати. Він триватиме до 10 червня 2026 року, і протягом цього часу працівники або роботодавці подають відомості про трудову діяльність, які ще не внесені до реєстру.

Пенсійний фонд поступово зацифровує ці дані та вносить їх до системи. Після зацифровування паперові трудові книжки повертають їхнім власникам під підпис.

Якщо людина вперше влаштовується на роботу і хоче отримати саме паперову трудову книжку, роботодавець зобов’язаний оформити її протягом 5 робочих днів.

Крім того, на прохання працівника в паперову книжку можуть вноситися записи про прийняття, переведення чи звільнення, навіть якщо основний облік ведеться в електронному вигляді.