Резюме від 18 листопада 2023

Александр

Senior BA (диджитализация, систематизация, бизнес-процессы)

Зайнятість:
Повна зайнятість, неповна зайнятість.
Вік:
59 років
Місто проживання:
Київ
Готовий працювати:
Дистанційно, Київ

Контактна інформація

Шукач вказав телефон, ел. пошту та LinkedIn.

Прізвище, контакти та світлина доступні тільки для зареєстрованих роботодавців. Щоб отримати доступ до особистих даних кандидатів, увійдіть як роботодавець або зареєструйтеся.

Досвід роботи

Owner

з 08.2012 по нині (11 років 9 місяців)
Self-employed, Kyiv (implementation of projects in IT companies and manufacturing enterprises)

Краткая характеристика:
- практик в реализации проектов цифровой трансформации и автоматизации
- есть опыт в организации и реорганизации бизнеса, включая кризис-менеджмент
- основные направления: IT (решения/товары/услуги), промышленность, машиностроение и предоставление различных сервисов.

Текущий статус по проектам: консультант/ старший бизнес-аналитик/ владелец продукта

Цели/задачи проектов:
- Бизнес/функциональный/системный анализ
- Модернизация бизнес-процессов
- Развитие продуктов и сервисов (в ИТ и промышленности)
- Оптимизация производства и предоставления услуг



Значимые проекты (согласно NDA часть имен клиентов и проектов скрыты):

ИТ проекты 2016- 2021 г:
1. Государственная аудиторская служба Украины - бизнес-аналитик проекта Е-Аудитор. Задачи:
- анализ и систематизация потребностей;
- формирование требований для решения с учётом возможных этапов реализации и управление требованиями с внутренними заказчиками;
– разработка дорожной карты развития продукта.
2.Эксперт программы ЕС SAFPI в Министерстве сельского хозяйства и продовольствия по аудиту, разработке и внедрению стратегии развития ИТ, по оптимизации бизнес-процессов, бизнес-анализу и созданию проекта Аграрного реестра Украины .
3. Запуск ИТ платформы для автоматизации и централизации ИТ сервисов, проведение бизнес анализа, формирование предложения по формированию прикладных решений на базе платформы по запросам клиентов
4. Оптимизация функционирования компании - разработчика программного обеспечения, проведение анализа организации работы компании, модернизация бизнес-процессов, формирование управленческой отчётности для топ-менеджеров и собственников, отладка project-менеджмента, развитие системы продаж.
4. Проведение коммерческого аудита компании, предоставляющей информационные услуги, для покупателя акций, оценка бизнеса "изнутри", выявление зон риска для принятия решения о покупке акций.
5. Бизнес анализ, формирование миссии, стратегии и программы продаж для компании, создателя ИТ платформы для корпоративной информационной системы.

Проекты в промышленности 2016- 2021 г.
1. Вывод сервисной и коммерческой структуры, представляющей китайский производственный концерн, на рынок Европы (11/2017-11/2020) - проведение бизнес анализа возможности совместной экспансии в ЕС, организация процесса кооперации с китайским заводом-производителем
2. Оптимизация производства и реорганизация системы продаж на производственном предприятии по производству изделий из полиуретана. (11/2015-08/2019) - проведение бизнес-анализа для формирования и реализации программы реорганизации производства в целом, реализация программы модернизации, включая антикризисное управление

Director of strategic business development of BMS Service Ltd

з 11.2007 по 06.2012 (4 роки 7 місяців)
BMS Service, Kyiv (IT)

Task: developing of the service company to «IT-outsourcing Company».
Following the results of 2011: BMS Service was included in three of the largest IT service providers in Ukraine

Director of NAVAL shipyard & sales director of Chernomorskiy shipyard (after privatization)

з 07.2004 по 10.2007 (3 роки 3 місяці)
Chernomorskiy shipyard, Миколаїв (ship- building & repairment)

Production restored
Production program filled up three years in advance
One ship was built completely, 4 ships - in the process of construction

Знання і навички

Consulting, Business Development, SCRUM Master, Product Manager,

Знання мов

  • Українська — вільно
  • Російська — вільно
  • Англійська — просунутий

Додаткова інформація

Alexander Yatel
Mobile: [відкрити контакти](див. вище в блоці «контактна інформація»)
E-mail: [відкрити контакти](див. вище в блоці «контактна інформація»)
Languages: Ukrainian/Russian/English

Summary of Qualifications
Analyst with more than 10 years of practical experience in the analysis of digitalization projects for the development of software solutions and their subsequent implementation. Had experience in performing related functions as a product owner and had experience in analyzing business/system requirements to developing products based on the platform solutions for the needs of different clients.
Domain expertise: automation of management for production, trade, and service companies (reengineering of business processes/modernization of management accounting), there is practical experience in the implementation of complex projects for the digitalization of the work of government structures.
Knowledge of both adaptive and predictive types of software development methodologies and instruments (Waterfall, Scrum, Kanban; UML diagrams, etc.).

Technical Skills
Practices: conducting interviews, questionnaires, document analysis, prototyping, UI/UX, RACI, ERD, GAP and SWOT analysis, presentations,
requirements management, etc
Frameworks and Libraries: Waterfall, Scrum, Kanban; UML diagrams
Development Environments and Tools: Jira, Confluence
UML Modeling:MS Visio
Visualization: Visio, PowerPoint, MS Office







Professional Experience

State Audit Service of Ukraine https://dasu.gov.ua/en 03.2021 – 07.2021
Position: Business analyst
Project: "E-Auditor" project of digitalization, starting from "scratch"
Responsibilities included:
Mostly system/functional analysis;
Collection of project requirements from stakeholders and project sponsors (MinFin);
Eliciting and elaborating business/functional requirements;
Preparing product vision;
Roadmap engineering for product development with the desired architecture and subprojects;
Requirement elicitation, documentation and analysis on the system and business levels;
Translating objectives into goals, goals into epics and cases, epics into stories;
Converting business to technical requirements;
Acceptance criteria engineering;
Documentation and technical writing: Product vision, SoW for whole system and subsystems, FRS, PRD, BRD, UML diagrams;

Project domain A: Formation of a subproject of the integration with external data sources (defining requirements for collecting and processing data, creating a database of necessary data for import via API, forming a project to agree on technical feasibility for the execution - the IT department of the SASU was an internal customer)

Project domain B: Development of requirements for the E-Auditor product for core activities as audits (document analysis, intervening of department heads, creating of user stories and use cases, creation of a cross-functional process diagram, determination of MVP with reference to the financing schedule - the Department for Regulatory and Methodological Support of the SASU was a main internal customer)

Tools: UML diagram - MS Visio, presentations - PowerPoint, documents - MS Office


Ministry of Agriculture and Food https://minagro.gov.ua/ 05.2018 – 09.2019
Position: analyst- IT consultant (expert of EU program)
Project:EU SAFPI program (IT part)
Responsibilities included:
The main task was business/system analysis for project creation of the Agrarian Register of Ukraine;
Collection of project requirements from internal stakeholders of the Ministry;
Conducted research of existing processes and working systems;
GAP analysis executing included HW and SW parts;
Development of a roadmap of the solution development and implementation (specific of non-IT users);
Formation of business requirements and use cases for the accepted functional part after performing an analysis of the feasibility of implementation to the various user groups (farmers, local controllers, officials);
Prototyping from the use case level, data and system modeling;
Requirements analysis, functional analysis and design;
Creation of a lot of different types UML diagrams for visualization in the process of acceptance of the proposal;
Adjustment of all proposals with colleagues from the Italian IT office of EC commission who have implemented a similar functional solution, but based on business processes in accordance with Italian legislation (EU program requirement)

Tools:UML diagram - MS Visio, presentations - PowerPoint, documents - MS Office

"XME.digital" (in past "XM-online") https://www.xme.digital/11.2016 – 03.2018
Position: senior business analyst - product developer
Project: XME.digital platform
Responsibilities included:
Gathering project requirements with commercial lead

Схожі кандидати

Усі схожі кандидати