- 5 хв читання
- 2451
Побудувати команду мрії під час війни, або Як «закохати» професіонала у свій бізнес
Війна і дефіцит кадрів вимагають нових підходів до утримання професіоналів. «ТК-Домашній Текстиль» заснувала «Школу швачок», щоб допомогти працівникам здобути необхідні навички, створювати можливості для кар'єрного зростання і розвитку. Кейс — у статті.


Збереження команди та мотивація професіоналів відіграє для бізнесу одну з ключових ролей. Адже згідно з останнім дослідженням ринку праці, більше третини українських компаній відчувають дефіцит кадрів. Ще восени 2023 року цей показник був меншим і становив 55%.
То як же в поточних обставинах забезпечити фахівцям в Україні стабільні умови та гідний стимул для роботи? Work.ua запитав у Анни Нечаєвої, СЕО «ТК-Домашній Текстиль».

Нових вакансій значно більше, ніж шукачів роботи
Цього року ринок праці впевнено перейшов до шукача. Наприклад, статистика Work.ua свідчить, що кількість пропозицій роботи стабільно зростає, тоді як шукачів меншає. Таку ситуацію спостерігаємо практично в усіх сферах: виробництво, продажі, офісна робота. Сприяють цьому як відтік кваліфікованих кадрів за кордон, так і перехід значної частини населення до лав військових і волонтерів.
Інший момент, що на виробництві та в промисловості часто важливі специфічні знання та вміння. Якщо брати за приклад текстильну галузь, то це шиття, конструювання, навички роботи з конкретним обладнанням. Тож для частини українців у пошуках роботи виникає потреба в перекваліфікації або ж додатковому навчанні. Часом це відлякує.
Команда «ТК-Домашній Текстиль» проаналізувала це питання та започаткувала на базі свого виробництва «Школу швачок» — інтенсивний безкоштовний курс базових навичок шиття, з якими студенти одразу ж можуть працювати за цим фахом.
Як організувати навчання на базі свого виробництва (кейс «Школи швачок»)
Трохи контексту. Ми в компанії вже певний час відчували нестачу кваліфікованих швачок на виробництві. Обговорили проблему з колегами, які вже мали досвід створення схожих програм, та вирішили розробити спільний проєкт.
Ось як організували процес:
-
Налагодили співпрацю з Київським національним університетом технологій та дизайну — провідним навчальним закладом у сфері легкої промисловості України. Спільно з ними розробили навчальну програму.
-
Сформували робочу групу з 20 осіб для роботи над проєктом.
-
Визначили формат і тривалість навчання: 2-тижневі експрес-курси для опанування базових навичок: техніка безпеки, робота на швейній машинці, введення у професію та шляхи подальшого росту.
-
Обладнали приміщення для занять: відремонтували класи, перевезли необхідне обладнання та матеріали з виробництва.
-
З кожним потоком програму вдосконалювали на основі відгуків та запитань учасників.
-
Запустили рекламну кампанію для набору студентів.
Такі результати ми отримали 👇
Власна програма навчання виявилася дієвою для всіх. Близько 10% випускників Школи отримали роботу на нашому виробництві. Завдяки проєкту ми отримуємо готового та вмотивованого фахівця чи фахівчиню, а студенти, своєю чергою, — гарантоване офіційне працевлаштування та додаткову підтримку від компанії (наприклад, допомога з житлом, якщо є така потреба).
Фінансова мотивація та стабільність — ключові фактори для кандидатів
Зараз на перше місце для більшості співробітників в Україні виходить питання гідної та стабільної оплати праці. Хоча так було завжди. Однак з огляду на війну та економічну ситуацію зараз фактори розміру та своєчасності виплати фінансової винагороди звучать від кандидатів значно частіше і виступають ключовими для ухвалення рішення.
Якщо ви стабільний бізнес із налагодженими процесами, це однозначно привабливий пункт для українців у пошуку роботи. Адже, крім самої суми виплати, можете гарантувати своїй команді певний спокій.
Гарантія того, що фахівці не підпадуть під скорочення, завжди вчасно отримуватимуть винагороду та матимуть прозорий і зрозумілий план зросту однозначно сприятимуть збільшенню лояльності до роботодавця.
Можу проілюструвати на прикладі. Більш як 30% нашої команди складають професіонали, які з нами вже понад 5, а то і 10 років. Така довіра сформувалася саме завдяки чітким правилам підтримки фахівців. Чимало з них професійно росли разом із компанією, здобували нові знання та навички в процесі роботи. Тож нам важливо, щоб такі люди почувалися впевнено у своїй професії та мали комфортні умови для реалізації. Відданість інтересам команди вселяє довіру та допомагає утримувати найкращих.
У чому запорука довготривалих відносин професіоналів і бізнесу?
Зазвичай професіонали високого рівня рідко задовольняються лише грошовою мотивацією. Раджу використовувати суміш перспектив для зростання, а також певної гнучкості та індивідуального підходу, коли йдеться про персональне життя і потреби.
Наприклад, ось декілька опцій для навчання та кар’єрного зросту, які працюють у нас:
- внутрішня безкоштовна школа підготовки швачок;
- заохочення авторських ідей та їхнє втілення;
- професійні відрядження, зокрема участь у провідних галузевих виставках;
- кар’єрний ріст на базі нових знань та компетенцій (наприклад, перехід у зовнішньоекономічний відділ після успішного завершення курсів англійської)
На останньому пункті зупинюся детальніше. Ми практикуємо, коли працівники можуть переходити в інші відділи на основі нових здобутих знань і компетенцій. Наприклад, після успішного вивчення англійської мови можна перейти у зовнішньоекономічний відділ та займатися міжнародними партнерствами. Така ініціатива заохочує розвиток та самовдосконалення персоналу в межах компанії.
Окрім фінансових стимулів та можливостей для розвитку, ми намагаємося забезпечити комфортне і легке середовище. Важливо, щоб кожен міг поєднувати особисте життя та роботу, брати необхідні вихідні й відпустки, мати достатній час на відновлення та інші важливі життєві події. У довгостроковій перспективі такий підхід позитивно впливає і на результати бізнесу.
Крім того, добре працює певна гейміфікація робочого процесу. Наприклад, практикуємо:
- спільні святкування днів народжень та інших свят;
- нагородження своїх найкращих профі (відзнака за 5, 10 і більше років роботи);
- командні конкурси та змагання («Кращий продавець», «Найнестандартніший продаж» тощо);
- залучення до розробки власної айдентики (наприклад, оновлення символіки окремих лінійок, ребрендинг тощо).
Звісно, всі згадані вище практики матимуть мінімальний ефект, якщо поряд з командою не буде взірця для наслідування.
Тож однозначно як власник бізнесу, керівник чи топменеджер ви маєте бути «в одному човні» з командою: стежити за зовнішнім і внутрішнім контекстом, надихати та підтримувати, де це потрібно, демонструвати належний рівень навичок і професіоналізму, а також не бути байдужим.
Тільки так вдасться плекати міцну та сильну команду, адже в такий турбулентний і непростий час людям хочеться відчувати хоч якусь опору. Тож нехай нею стане надійне місце роботи!
2 коментарі
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.