- 5 хв читання
- 38441
12 фраз, які допоможуть розпізнати емоційно незрілу людину
У спілкуванні на роботі важливо розпізнавати емоційно незрілих людей, адже вони часто уникають відповідальності, маніпулюють і перекладають провину. Work.ua розбирається, які фрази їх видають.


Ми всі стикалися з емоційно незрілими людьми. Вони можуть виглядати цілком дорослими, бути чудовими професіоналами, але їхні слова та поведінка свідчать про зворотне.
Емоційна незрілість — це схильність виражати емоції без стримування або непропорційно ситуації. Іншими словами, емоційну поведінку, яка вийшла з-під контролю або не відповідає ситуації, можна вважати незрілою. Це більше схоже на емоційні реакції, які можна очікувати від дитини, ніж від дорослого.
Спілкування з такими колегами, друзями, навіть членами сім’я часто перетворюється на виснажливий процес, оскільки вони не здатні адекватно виражати свої емоції та не беруть відповідальності за свої слова чи вчинки.
Через це конструктивний діалог стає неможливим, бо зачасту одна сторона постійно змушена «розрулювати» ситуації, йти на поступки або миритися з незручними для себе умовами.
Work.ua пропонує вам дізнатися, які фрази найчастіше використовують емоційно незрілі люди, щоб надалі краще розпізнавати їх у спілкуванні.
🤚 Фрази уникнення відповідальності
- «Це не моя проблема».
- «Я просто роблю те, що мені сказали».
- «Я цього не казав/-ла».
- «Я тут ні при чому».
Такі фрази емоційно незрілі люди зачасту використовують в ситуаціях, коли не хочуть розв’язувати проблему, навіть якщо вона стосується безпосередньо них. Також за цими словами ховається бажання уникнути відповідальності за бездумно ухвалені рішення.
Ще, щоб відсторонитися від труднощів, емоційно незрілі люди можуть вдатися до маніпуляції вашими спогадами. Це прояв газлайтингу — спосіб змусити іншу людину сумніватися у власній пам’яті. А повідомлення, яке надсилають емоційно незрілі люди у такі моменти: «проблема з тобою, а не зі мною».
«Емоційно незрілі люди оцінюють ситуації суб’єктивно, а не об’єктивно. Вони не схильні до неупередженого аналізу. Коли вони інтерпретують ситуації, для них важливіше, як вони почуваються, ніж те, що відбувається насправді. Об’єктивна правда не має такого самого значення, як те, що вони вважають правдою. Емоційно незрілі люди не чують і тим більше не беруть до уваги факти, логіку, історію», — написала психологиня Ліндсі К. Гібсон у своїй книжці «Дорослі діти емоційно незрілих батьків» (переклад українською Наталії Переверзєвої).
☝️ Як себе поводять емоційно зрілі люди: вони розуміють, що успіх чи то провал команди, компанії — це спільна відповідальність. Зрілі особистості аналізують наслідки своїх дій й визнають свою участь в ситуації, навіть якщо не є головною причиною проблеми. І авжеж не виправдовуються тим, що «просто виконували чийсь наказ».
🎭 Фрази-маніпуляції
- «Я для вас так стараюсь, а ви…».
- «Без мене тут все завалиться».
- «Я завжди такий/така, мене не змінити».
- «Якщо тобі щось не подобається, двері ось там».
Емоційно незрілій людині достатньо важко працювати над собою та визнавати свої помилки. Зачасту вона не хоче слухати іншу сторону, не готова до компромісів або аргументованої дискусії.
Тож у таких випадках вона почне захищатися та спробує перевернути ситуацію у свій бік, щоб залишитися у виграшній позиції. Незріла людина спробує викликати почуття провини, щоб отримати визнання або змусити інших підкоритися, буде намагатися перебільшити свою значущість, змушуючи інших залежати від неї.
«Емоційно незрілим людям важко визнавати свої помилки, вони підмінюють факти або звинувачують інших. Якщо незрілу людину щось засмутило, їй дуже важко заспокоїтися, і вона вважає, що інші мусять її втішати, виконуючи всі її забаганки», — написала Ліндсі К. Гібсон.
☝️ Як себе поводять емоційно зрілі люди: маніпуляція через почуття провини не сприяє здоровій комунікації, тому зрілі люди прямо говорять про свої очікування та потреби.
Багато в чому емоційне дорослішання полягає в розумінні того, що світ не крутиться навколо однієї людини. Дитина цього факту не розуміє, але, підростаючи, дізнається, що не завжди зможе отримати бажане — це означає втрату ілюзії, що потреби та бажання задовольняються лише плачем (у випадку з дорослими, але емоційно незрілими людьми — маніпуляцією).
👀 Фрази, щоб перекласти провину
- «Я не хотів/-ла тебе образити, ти просто все сприймаєш надто близько».
- «Я просто пожартував/-ла».
- «Ти надто чутливий/-а».
- «Через те що ти сказав/-ла, я так відреагував/-ла».
Буває, ми всі від часу можемо необережно поставитися до почуттів інших людей, сказавши щось образливе або неприємне. І скоріше за все зробити це неусвідомлено. Як ми вже розібралися, емоційно незрілій людині важко брати відповідальність за свої дії та слова. Тому замість вибачень у таких ситуаціях, людина «переведе стрілки» та звинувачуватиме іншу сторону в надмірній чутливості.
Це спосіб знецінити почуття інших, замість того щоб взяти відповідальність за сказане.
«Емоційно незрілі люди зациклені на собі, у будь-якій взаємодії з ними все обертається навколо них. До того ж вони не схильні до самоаналізу, а тому не визначають своєї ролі в конфліктах. Вони не оцінюють свою поведінку й не мають сумнівів щодо підстав своїх дій. Якщо такі люди стають причиною проблеми, вони кажуть, що не мали наміру нашкодити, а отже не визнають свою провину. Зрештою, ми ж не можемо звинувачувати людину у тому, що вона зробила ненавмисно? Тож вони продовжують бачити тільки власний добрий намір, а не негативні наслідки для вас», — зазначила Ліндсі К. Гібсон у книжці.
Діліться в коментарях, чи помічали ви за колегами, щоб вони використовували ці фрази? А можливо, ви також так казали, але не знали, як такі слова можуть сприймати оточуючі? 🤔
Наостанок розберемося, що ж таке емоційна зрілість? У книжці «Дорослі діти емоційно незрілих батьків» авторка Ліндсі К. Гібсон наводить таке трактування:
«Емоційна зрілість — це характеристика людини, яка здатна мислити об’єктивно й концептуально, а також підтримувати глибокі емоційні зв’язки з іншими. Такі люди можуть мислити і діяти незалежно, водночас зберігати глибокий емоційний зв’язок із близькими людьми, легко поєднуючи це в повсякденному житті. Вони прямо й відкрито йдуть до своїх цілей, не травмуючи почуття інших».
Також авторка поєднала характеристики емоційно зрілих людей у чекліст. «Ним ви можете користуватися щоразу, коли потрібно визначити, чи зможе людина налагодити з вами такі стосунки, яких ви прагнете», — написала вона.
Реалістичність і надійність:
- вони взаємодіють із реальністю, а не воюють із нею;
- вони можуть відчувати і думати водночас;
- їхня послідовність робить їх надійними;
- вони не сприймають усе особисто.
Повага та взаємність:
- вони поважають ваші кордони;
- вони віддають у міру;
- вони гнучкі і легко йдуть на компроміс;
- вони врівноважені;
- на них можна вплинути;
- вони правдиві;
- вони просять вибачення і намагаються залагодити провину.
Чуйність:
- їхня емпатія дає вам змогу почуватися в безпеці;
- вони допомагають вам відчути себе побаченими й почутими;
- вони люблять заспокоювати й отримувати заспокоєння;
- вони розмірковують над своїми діями й намагаються змінитися;
- вони вміють сміятися й розважатися;
- з ними приємно бути поруч.
Що більше якостей має людина, то ймовірніше, що ви зможете встановити з нею справжній задовільний зв’язок. Чого ми вам і бажаємо 🫂
99 коментарів
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.
У мене був такий бос, у котрого біполярний розлад. Він під час нарад часто обкладав [ненормативна лексика видалена модератором Work.ua] різні компанії, котрі діяли так само, як і наша.
Такий керівник не тільки демонструє, а й заохочує прояв таких якостей у колективі. А потім це стає виграшною лінією поведінки для емоційно незрілих підлеглих. Проблема глибша, ніж здається на перший погляд.
Зберегти репутацію компанії, вибудувати ділові відносини, або, як мінімум, не розвалити існуючі - непідйомне завдання для психопата. Добре, що підлеглі "попалися" досвідчені, старші за віком - вистачає мудрості сприймати філософські.
..Треба вже добавляти такий показник у резюме, як кількість утриманих клієнтів, що відмовились від співпраці після спілкування з токсичним, емоційно незрілим керівництвом...
Емоційна є тільки складовою частиною ментальної. Нерозуміння цього, підозрюю, є ознакою саме цього - дитячого садочку "на роботі". )
Ємоційно незріла стаття, роби сім робіт за копійки і [нецензурна лексика видалена модератором Work.ua]! Тягнеш це потягнеш і інше!
[Образа видалена модератором Work.ua] писала статтю)
Керівництво, судді, законодавці та інша [нецензурна лексика видалена модератором Work.ua] повинні бути замінені штучним інтелектом. Прості робітники без культури та правил, що регулюють відносини між ними це непередбачуваність
Робітників потрібно грамотно навчати, а не боятися їх.
Моя теж думка така, що потрібно навчати.
Бо в цій статті зауважено тільки про незрілих людей, а це можна змінити.
При бажанні звичайно )))
"Світ прекрасний, тільки люди його псують: окрім злочинців і політиків ще й вічно незадоволені клієнти, колеги-інтригани, прискіпливі начальники, безвідповідальні підлеглі, надокучливі родичі, нестерпні партнери, бунтівні діти, ненадійні друзі та просто хами в метро… Як тут зарадити? Є два варіанти: стати відлюдником або прочитати цю книжку..." - " Я чую вас наскрізь" авт. Марк Гоулстон.
і ще питання - хто на вашу думку, редактор? і які його функції?
і ще — накуа ви сюди притягнули в цей [нецензурна лексика видалена модератором Work.ua] — цитати бабулі Ліндсі К. Гібсон?))) вона ж дурить нарід в іншій царині стосунків
Так, незріла поведінка власника його не виправдовує, але врешті решт це його вавка, як він витрачає своє життя. Але коли йдеться про співробітника, то мається на увазі ухиляння від відповідальності за власні вчинки. Типу, не подобається - вали. Але так це не працює, бо від його дій залежить колективний результат
Другое дело рабочий класс. Он хоть и малограмотен и не особо общителен, но зато их физическая помощь никогда не будет лишней.
Цей текст схожий на маніпулятивні декларації, розміщені як банер заради реклами і далекі від реального життя, хоча в тексті саме про емоційну зрілість, яка ґрунтується на реальності. Може включити логіку і проаналізувати, що в тексті заперечує себе ж? Концептуально і емоційно))
А якщо серйозно, то потрібно оздоровити суспільство, тоді й ментальне та емоційне здоров"я індивідів покращиться стовідсотково. А ми, на жаль, щоденно заглиблюємося в прірву... Проблеми не виникають з пустого місця
Походу, [образа видалена модератором Work.ua] сам скоро поменяет гражданство…
А автори текстів тут тягнуть максимум на учня 5-6 класу середньої школи за "зрілістю". )
З цього боку тема не достатньо розкрита, нема чіткої позиції, чому ж краще подорослішати. Виправляю ситуацію: емоційна зрілість напряму пов'язана з твоїм ментальним, а значить соціальним та фізичним здоров'ям.
ChatGPT сказал:
Эмоционально незрелый человек — это тот, кто не обладает развитым умением понимать и контролировать свои эмоции, а также не умеет адекватно реагировать на эмоции других людей. Это может проявляться в разных формах, например:
Отсутствие самоконтроля — человек может легко терять терпение, раздражаться, или паниковать по поводу мелочей.
Проблемы с ответственностью — склонность избегать ответственности, перекладывание вины на других, нежелание принимать последствия своих поступков.
Зависимость от внешних факторов — настроение и чувства такого человека могут сильно зависеть от окружающих или от ситуации, а не от внутреннего состояния.
Трудности в отношениях — эмоционально незрелые люди могут не понимать, как поддерживать здоровые отношения, могут быть эгоистичными или неумело выражать свои чувства.
Реакции, как у ребёнка — человек может прибегать к поведению, похожему на детское, например, избегать конфликтов, манипулировать или часто обижаться.
Эмоциональная зрелость развивается с опытом и самосознанием, она требует умения смотреть на свои чувства со стороны и анализировать их, а также принимать их, не позволяя им контролировать свою жизнь.
Той ваш чат дуже багато свистить, а коротко це звучить так — [образа видалена модератором Work.ua], яких ніхто не виховував, ще коротше — [образа видалена модератором Work.ua].)
Ця фраза має сокральний зміст поки що не доступний автору статті. Я розумію, що потрібно відпрацьовувати свою зарплату, але краще робити це іншими способами перевіреними.
Прикладний алгоритм об'єднання колективу розкритий університетом Санкт-Галлена. Якісний підбір персоналу спочатку залежить від середовища в компанії, яка обумовлена нормальною філософією компанії, розумною парадигмою при адекватному власнику та розсудливому менеджменті. В Україні де оплата праці спочатку низька, атмосфера на підприємствах "кислотна", освіта пострадянська, ставлення до персоналу як до худоби, подібні статті викликають здивування.
Михайле, дуже шкода, що у вас склалася така думка про нашу роботу. Усі користувачі сайту для нас однаково цінні, як шукачі, так і роботодавці, а дискримінація у будь-якому прояві не є доречною або прийнятною для нашої компанії. Ми реагуємо на кожну скаргу, яку отримуємо і намагаємося вирішити конфліктні ситуації. Згодні, що проблема дискримінації на ринку праці досі присутня і вимагає уваги, тому ми обрали шлях активного діалогу. Через статті, вебінари та особисте спілкування доносимо цю інформацію до роботодавців. І позитивні результати вже є. Хоча, звісно, попереду ще багато роботи. Якщо ви помітили дискримінаційні вимоги у вакансіях на сайті, будь ласка, натискайте на кнопку «Поскаржитися на вакансію», і ми будемо розбиратися з кожним випадком окремо.
Михайло
9 лют. 2024 р., 12:32 GMT+2
Вітаю. Я прошу адміністрацію сайту Work.ua звернути увагу на одну важливу деталь в описі вакансій. Конкретно мене хвилює фраза "конкурентна заробітна плата". Що це за абсурд? Що це означає? Кандидати ж не пишуть про свій досвід, кваліфікацію, освіту, досягнення "конкурентна кваліфікація". Потім люди перепитують про розмір зарплати, або взагалі не реагують на вакансію. Я вбачаю якесь шахрайство в таких вакансіях. Я пропоную щоб роботодавці при розміщенні вакансій були зобов'язані вказувати розмір зарплати. Також це дієвий засіб боротьби з зарплатами в конверті.
Служба підтримки (Work.ua)
9 лют. 2024 р., 17:50 GMT+2
Михайле, добридень!
Розуміємо ваше обурення😔
Ми перевіряємо компанії та вакансії на відповідність правилам сайту. На жаль, ми не можемо заборонити роботодавцям використовувати це словосполучення в описі вакансій. Також компанії можуть за бажанням вказувати заробітну плату, це поле не обов'язкове для заповнення. Оскільки деякі роботодавці визначають розмір заробітної плати за навичками та вміннями шукача, а деякі не хочуть, щоб конкуренти бачили їх зарплати.
Тому поки що ми не готові ввести це поле як обов'язкове.
Сподіваємося на розуміння.
Завжди радо допоможемо в будь-яких питаннях сайту.
Михайло Кондратенко
9 лют. 2024 р., 23:33 (10 днів тому)
Дякую за відповідь. Підкажіть, будь ласка, чому ви вирішили, що питання обов'язкового вказування заробітної плати не прийнятне, бо так хочуть роботодавці. Де вказано в Законі, що роботодавці мають пріоритет над працівниками? На скільки мені відомо, Закон якраз захищає працівників від роботодавців. Це основна функція трудового кодексу. Що до заборони словосполучення "конкурентна заробітна плата", то вам по силам це зробити. В тому числі через суд. І ви це знаєте. І якщо ви розумієте моє обурення, як ви написали, то тоді зробіть це, будь ласка.
12 лют. 2024 р., 17:49 GMT+2
Михайле, добридень!
У минулому листі ми не мали на увазі, що роботодавці мають пріоритет. Ми намагаємося створити рівні умови на сайті як для шукачів, так і для роботодавців.
Щодо зарплатні, це не обов'язкове поле для обох сторін. І ми вважаємо, що неправильно буде вимагати його заповнення, оскільки як шукачі, так і компанії мають певні причини для не опублікування цієї інформації. До того ж якщо зарплатня сильно різниться через навички співробітника, то вона не нестиме інформаційності. А перевірити рівень заробітної плати ми не зможемо.
Щодо конкурентної заробітної плати. Ми не вбачаємо у цій фразі шахрайство чи порушення правил сайту. Ймовірно, роботодавці використовують це для позначення того, що вони можуть запропонувати відносно не низьку заробітну плату, а також для привернення уваги шукача. Заблокувати вакансії з таким описом не вийде.
Сподіваємося на розуміння.
Завжди радо допоможемо в будь-яких питаннях сайту.
вт, 13 лют., 01:01 (6 днів тому)
Вітаю. Дякую за попередню відповідь. Ви писали, що намагаєтесь створити рівні умови для роботодавців і працівників. Скажу відверто: у вас це не виходить. Прочитайте уважно вакансії на своєму сайті. Ви можете знайти серед вимог таке: вікові обмеження, гендерні обмеження, вимога "приємна зовнішність". Ви стверджуєте, що це відповідає Закону? Як тут не крути, ваш сайт є співучасником цього. Чи знаєте ви, що в Україні вже давно для людей віком 50+ без високої кваліфікації знайти роботу фантастично важко? Роботодавці знахабніли. Щодо фрази "конкурентна заробітна плата". Зверніть увагу на вакансії для інженерних спеціальностей. Там зазвичай довжелезний список фантастичних вимог, сенсу котрих ви і не розумієте, а іноді і сам роботодавець не розуміє. А що ж він пропонує взамін? Конкурентну заробітну плату! Конкурентну з ким? Конкурентну з чим? Зазвичай для людей на таких посадах діють різноманітні премії, бо робота складна і різноманітна. Чому цього немає в вакансії? Адже роботодавець не лінується написати вимоги на сторінку. А ось про систему премій ніхто не пише. Ви писали, мовляв, це комерційна таємниця якась ( "компанії мають певні причини для не опублікування цієї інформації" ). Це не правда. Якщо роботодавець має амбіції заволікти якісні кадри, а єдиним реальним способом є запропонувати високу зарплату, то він скоріш за все якраз буде в першу чергу показувати її. А також систему премій, умови праці і т. д. Чого б велика, успішна, надійна компанія, як зараз всі пишуть про себе, ховала таку інформацію? Не знаєте? Бо це все брехня. Також можу вам повідомити, що в багатьох компаніях є тіньова бухгалтерія. І якраз премії видають в конвертах. Ось вам ще одна причина не писати про це в вакансіях. Я це все знаю з власного досвіду. Ви скоріш за все це також знаєте, але робите вигляд, що не знаєте. В будь-якому разі ваш сайт є співучасником цього всього. І ще одне маленьке спостереження: в вакансіях є багато граматичних помилок. В тому числі у компаній, котрі пишуть, що вони великі, надійні, перспективні...
14 лют. 2024 р., 15:19 GMT+2
Михайле, так, дійсно, на сайті можна зустріти вакансії, в яких роботодавці вказують дискримінаційні вимоги. Це не добре, але зі свого боку ми зробили все, щоб роботодавці дотримувались Закону України "Про зайнятість населення". Наприклад, при створенні вакансії ми прибрали поля "стать" та "вік", а також попереджаємо всіх роботодавців, що вони можуть порушувати Закон України, коли вказують ці вимоги.
Ми не блокуємо такі вакансії і не видаляємо ці вимоги з описів свідомо, бо це не вирішить проблему. Адже роботодавець продовжить шукати людину за своїми критеріями, хоч і не буде зазначати цього у вакансії. І в результаті постраждають тільки шукачі, які марно витрачатимуть свій час. Тут ми вибрали шлях комунікації і особисто зв'язуємося з роботодавцями, пояснюємо, що шукати людей за статтю чи віком, замість того, щоб дивитися на його навички та досвід, — програшний підхід.
Як ми писали вище, то причин, чому роботодавець не готовий зазначати рівень зарплатні може бути багато. І це дійсно не грає на руку компаніям, бо на вакансії без вказання зарплати відгукуються менш охоче. Ми відверто говоримо про це роботодавцям, але не примушуємо вказувати якесь значення, щоб отримати більше відгуків.
Стосовно граматичних помилок, то ми їх навмисне не редагуємо. Так шукач зможе сформувати свою думку про роботодавця ще до співбесіди.
Завжди радо допоможемо в будь-яких питаннях сайту.
чт, 15 лют., 00:24 (4 дні тому)
Добрий день. Я отримав вашу відповідь. Там є багато незрозумілого. Ви пишете, що зробили все можливе щоб роботодавці дотримувались Закону. Ви прибрали поля "стать" і "вік". І все? Ви це називаєте все можливе? Ви ж самі зізнались в цьому листі, що зробили мізер. Ви самі розумієте проблему, розумієте, що роботодавці порушують Закон. І вас це влаштовує. Ви аргументуєте це тим, що роботодавець буде все одно шукати людину за своїми критеріями, що це не вирішить проблему. А може ваш сайт краще буде дотримуватись законних вимог? Може краще не спиратись на свої припущення про те, що будуть робити роботодавці, коли їх заставлять працювати за законом? Чи може ви в принципі не уявляєте як це -- жити за Законом?
Щодо зазначення розміру зарплатні. Ви напевне знаєте більше про це. Мені цікаво, які ж є причини у роботодавця не вказувати розмір зарплати?
Щодо правопису. Відмова роботодавцям в публікації вакансій з помилками буде чудовим інструментом для заохочення вивчення української мови. Наскільки я знаю, зараз це є важливим напрямком розвитку держави і суспільства. Чи ви проти цього?
Дякую за відповідь.
Служба підтримки (Work.ua)
15 лют. 2024 р., 18:13 GMT+2
Михайле, добридень!
Спробуємо відповісти на усі ваші тези.
Так, ми розуміємо проблему дискримінації на ринку праці. І намагаємось вплинути на неї так, як на нашу думку буде ефективніше. Тому ми вирішили піти шляхом комунікації і спілкування з роботодавцями. Ми пишемо статі та новини на цю тему, попереджаємо роботодавців, що зазначення вимог щодо статі і віку може порушувати законодавство. Коли помічаємо ці вимоги, зв'язуємося з ними напряму, пояснюємо, що, окрім того, що такі вимоги можуть порушувати законодавство, такий підхід щодо підбору персоналу програшний, що людей треба шукати за навичками і досвідом, а не віком чи статтю.
І часто після нашого з ними спілкування, роботодавці погоджуються з нами. Тобто ця комунікація — дієва. І на нашу думку з неї більше користі, ніж ми б просто видалили ці вимоги з вакансії.
Щодо заробітної плати, ми не знаємо напевно, чому роботодавці не вказують її, можемо лише припускати. Але зобовʼязувати шукачів та роботодавців вказувати заробітну плату здається нам неправильним, оскільки можуть бути обʼєктивні причини цього не робити.
Ми вже давно зробили українськомовну версію сайту як усталену.
Користувачам, які обирають російськомовний інтерфейс, показуємо повідомлення про небезпечне використання російської.
Також ми періодично пишемо подібні статті: https://www.work.ua/ru/articles/work-in-team/3145/, https://www.work.ua/ru/articles/work-in-team/3110/, випускаємо різні новини.
Дзвонимо роботодавцям, які розміщують вакансії російської, і пропонуємо допомогти розмістити українською, якщо у користувача є складність з цим.
Додали плашки "українізовано" роботодавцям та шукачам, які розміщують інформацію українською, саме щоб заохотити її використання.
А блокування вакансій з помилками, на нашу думку, скоріше викличе супротив, ніж заохочення. Тому ні, ми не проти заохочення вивчення укр. мови, ми тільки за, бо вважаємо, що маємо будувати додатковий кордон з агресором — культурний, на рівні ідей і сенсів.
Завжди радо допоможемо в будь-яких питаннях сайту.
чт, 15 лют., 21:56 (4 дні тому)
Вітаю. Я прочитав вашу відповідь. З цього всього я зрозумів, що політика вашої компанії полягає в толерантності до всього і всіх. При цьому не враховуються будь-які додаткові фактори і ризики. Ви писали, що розумієте проблему дискримінації. Роботодавці також це все знають. І що? Ви пишете статті. Ви впевнені, що всі роботодавці їх читають? Ви спілкуєтесь з кожним роботодавцем-порушником? Ви вважаєте це своєю компетенцією? Чому тоді ви не вважаєте своєю компетенцією відмову в розміщенні вакансій з порушеннями Закону? Чому ви вважаєте своєю місією вмовляти роботодавців виконувати Закон? Ви є компанією, котра займається юридичними консультаціями? Ви пишете, що роботодавці часто погоджуються з вами. Але ж часто не означає завжди. Тобто на сайті є роботодавці, котрі є хронічними порушниками, котрим начхати на Закон і на те, що ви розказуєте. Знаєте, будь-хто з вашої компанії, крім директора, можуть стати шукачами роботи на вашому ж сайті.
Щодо заробітної плати. Ви пишете, що не знаєте напевне, чому роботодавці не вказують її. Вам за стільки років не було цікаво дізнатись про це? Ви не створюєте статистику? Але ви пишете, що можуть бути об'єктивні причини. А може нема таких причин? Виходить, все, що ви пишете на цю тему, базується виключно на ваших здогадках і припущеннях?
Щодо української мови. Ви пишете, що маєте українську версію за замовчуванням. Вибачте, але я не розумію в чому полягає це досягнення. Це ж законна вимога. Ви зобов'язані так діяти. Це не ваше рішення. Я маю інше питання. Для кого у вас є російська версія? Вашим сайтом користуються росіяни і білоруси? Ви маєте вашу традиційну толерантність і до них? Для кого роботодавці розміщують вакансії російською? Для росіян і білорусів? Їм заборонено в'їзд. Роботодавці не знають мову? Тоді вони не мають права бути роботодавцями. Вони зневажають і ненавидять українську мову? Тоді вони не мають права бути громадянами і жити в Україні. Поясніть, будь ласка, для кого і для чого російська мова фігурує на вашому сайті в принципі?
Дякую за змістовну відповідь.
Служба підтримки (Work.ua)
16 лют. 2024 р., 18:24 GMT+2
Михайле, добридень!
Так, ми не є компанією, яка займається юридичними консультаціями. Тим більше, ми не є компанією чи органом влади, який може звинуватити та давати юридичну оцінку діям роботодавців та шукачів. Але справа не в цьому. Так, ми могли б вибрати найлегший шлях і просто блокувати чи видаляти вакансії, в яких вказані вимоги до віку і статі, але гадаємо, що цим чином ми б лише відмахувалися і закривали очі на проблему дискримінації в країні. Тому обрали шлях складніший, але на нашу думку дієвіший. Звісно, є компанії, які будуть стояти на своєму, але є й ті, до яких ми достукаємось. І зараз ми бачимо, що це не даремно, бо таких вакансій стає менше.
Щодо мови сайту і того, чому російська версія все ще є. Більшість вебсайтів, в тому числі і наш, сильно залежні від Google, який через пошук приводить на них людей. І поки люди вводять частину запитів російською, бізнеси не можуть позбутися російськомовних версій сайтів, бо сильно програють конкурентам, які їх не видалять. Наприклад, ми без втрат змогли відмовитися від російської мови у моб. застосунку, але для позицій сайту поки мусили обрати інший шлях, про який розповіли у попередньому листі.
Гарного вечора!
Завжди радо допоможемо в будь-яких питаннях сайту.
Михайло Кондратенко
сб, 17 лют., 01:44 (2 дні тому)
Вітаю. Ви пишете, що могли б обрати легший шлях і просто блокувати і видаляти вакансії, котрі порушують вимоги Закону. Але ви гадаєте, що таким чином ви б лише відмахувалися і закривали очі на проблему дискримінації в країні. Тому ви обрали складніший шлях -- вмовляти роботодавців виконувати Закон. Але ви визнаєте, що це не ефективно, бо не всі роботодавці дослухаються. Я тепер взагалі не розумію суті. Яким чином ви прийшли до висновку, що виконання Закону, а саме вимога до інших його виконувати, означає відмахуватись і закривати очі на проблему дискримінації в країні?
Стосовно помилок в вакансіях. У роботодавців, котрі розміщують вакансії з помилками, десь таке ж місце, як і у тих, хто не знає мови. Ви пишете, мовляв, люди самі зроблять висновки про роботодавця. В Україні є достатньо невеликих міст і сіл, де є лише один або декілька роботодавців. Вони монополісти. У людей немає вибору. Тому ваша схема там не працює і люди йдуть працювати до безграмотних роботодавців. А все тому, що ви не хочете йти легшим шляхом -- примусити роботодавців жити за Законом.
Я сподіваюсь на вашу конструктивну відповідь. Дякую.
19 лют. 2024 р., 09:32 GMT+2
Михайле, добридень!
Раніше ми розповіли, як саме все працює на сайті, та пояснили, чому ми обрали саме такі рішення. Дякуємо, що приділили нам час та пояснили своє бачення. Розуміємо, що думки можуть різнитися, можна знайти багато "але" та "якщо", та все ж поки що ми не плануємо змінювати підхід до перевірки.
Завжди радо допоможемо в будь-яких питаннях сайту.
Михайло Кондратенко
11:11 (7 годин тому)
Вітаю. Я не отримав конструктивної відповіді від вас. Схоже на те, що я вас "втомив". Бо ви не маєте притомних пояснень своєї діяльності.
Я залишаю за собою право звернутись до відповідних державних органів для отримання подальших пояснень на питання, котрі мене цікавлять.
Михайле, так, це листування з нашою службою підтримки, але не впевненні, що воно пов’язане з темою цієї статті.