- 4 хв читання
- 705
Як утримувати креативну команду й залучати найкращих: досвід Postmen
Інвестиції у ментальну стійкість, традиції та гнучкий HR-підхід дають результат. Postmen поділився, як досягти лояльності, стабільності й високого рівня залученості команди навіть у кризові часи.
Ринок креативу переживає структурну кризу. Війна, емоційне вигорання, глобальна конкуренція за таланти — усе це ускладнює найм та утримання креативної команди: стратегів, дизайнерів, копірайтерів. Комунікаційна агенція Postmen інвестує в те, що часто оминають у погоні за перформансом: ментальну стійкість, середовище довіри й відчуття приналежності.
HR-підхід Postmen — це цілісна система розвитку креативних команд і пошуку ресурсу, яка вже дає свої результати: останнє пульс-опитування про рівень задоволеності роботою та емоційного стану — 69%, що є досить високим показником. Команда позитивно оцінює своє самопочуття в агенції та компанію загалом!
Work.ua попросив CEO Postmen Олену Ведмідь поділитися інструментами, які працюють: у буденності чи з особливої нагоди.
1. Безпека як основа
Турбота про команду починається не з корпоративної лояльності, а з базової потреби у безпеці. У сучасних реаліях компанії зіштовхуються зі складнощами менеджменту під час обстрілів: робити day off чи гуртуватися навколо спільної роботи?
Postmen заохочує взаємодіяти в офлайні й відвідувати офіс більшу частину робочого тижня. Проте після масованих обстрілів співробітники мають можливість залишатися вдома, аби відновитись у комфортному для себе темпі. Хтось навпаки — вибирає йти в офіс і триматись рутини.
Порада 1: гнучкість — основа менеджменту, навіть якщо немає можливості зробити вихідний для команди.
2. Щорічний виїзд
Противагою рутинному управлінню командою є проведення корпоративів й дотримання унікальних традицій. Креативники хочуть почуватися потрібними, шанованими та особливими — тими, хто створює не лише для клієнтів, а й для себе. Зʼявляється спокуса організувати масштабну подію, щоб всі відчули себе «зірками», але ми забуваємо про цінність спільноти та виняткових традицій. Чим наш захід відрізняється від будь-яких інших?
Ми за те, щоб створювати й плекати свої історії. Традицію походу в гори започаткував Ярослав Ведмідь — засновник Postmen, якого не стало минулого року. Разом з Ярославом команда навіть підкорила Монблан.
Цьогоріч мета поїздки дещо змінилась, агенція вирушила у Карпати на ретрит: йога, пілатес, цвяхостояння, чайна церемонія та мінімум цифрового шуму.
Постменівці на щорічному виїзді в горах: фото Postmen
Я зрозуміла, що ми всі потребуємо просто відпочинку та перезавантаження. Тож ми поїхали шукати звʼязок не лише з колегами, а кожен з собою.
Для команди щорічна поїздка — один з проявів стабільності. Ми усвідомлюємо важливість традицій, історію їхнього виникнення. Кожен постменівець долучений до створення ритуалів агенції.
Порада 2: створюйте культуру не корпоративів, а традицій.
3. Місце спільних зустрічей
Кажуть, що офлайн — нова розкіш. Але офісний формат роботи щодня не є продуктивним режимом команди. Коли співробітники мають гібридний графік і часто можуть не бачитися тижнями, постає питання: а як триматися разом?
Фізичний простір (місце), яке збирає разом і копірайтерів, і фінансистів — необхідне. Це локація, на яку автоматично сходиться команда після повідомлення у Slack «Колеги, пригощайтеся піцою».
У Postmen така точка культивації неформальної взаємодії — власна тераса. Тут проходять святкування, спонтанні зустрічі, ранки з кавою чи вечори з піцою. Окремо відзначаємо відкриття та закриття сезону тераси.
Конкретне місце, з яким повʼязані офлайн-спогади команди — зближує й формує спільноту не лише колег, а й друзів чи партнерів навколо агенції.
Цієї весни ми пішли далі та прикрасили простір навколо тераси. Біля офісу здизайнували та посадили сад, який вже почав рости та радувати нас квітами й вічнозеленими деревами.

Місце спільних зустрічей на терасі: фото Postmen
Порада 3: культивуйте офлайн-простір для збору спільноти — команди та друзів.
4. LevelUp — корпоративна (не)програма лояльності
Чому працівники креативної сфери часто змінюють місце роботи? Вигорання, прагнення вищої заробітної плати, зміна ніші. Роботодавцю важливо працювати з командою вдовгу, бо стабільність підсилює якість — і в робочих процесах, і у взаєминах із клієнтом. Замовники хочуть бачити знайомі обличчя, формувати довіру, відчувати, що команда розуміє продукт на глибшому рівні, а не заходить «з нуля» щоразу, як змінюється працівник. Увімкненість, контекст і сталість — це теж валюта довіри.
Тому компанії намагаються удосконалити програми лояльності, щоб утримувати команду якомога довше. Ми надаємо бонуси (у нас це «пости»), які відповідають цінностям агенції. Кількість бонусів-постів росте з часом: що більше років людина працює в Postmen, то більше може отримати від агенції.
- Хочеш читати? Бери книжки з нашої бібліотеки або отримуй компенсацію за купівлю в книгарні. Приходь на літературний гурток з літературознавцем Євгенієм Стасіневичем, який проходить щомісяця.
- Турбуєшся про фізичну активність? Приєднуйся до бігового гуртка Postmen або скористайся програмою відшкодування абонемента в спортзал.
- Цікавишся культурою? Разом йдемо на виставки, також діє програма лояльності для відвідування театру чи музеїв.
Щоб надати команді саме ті бонуси, які справді працюють — потрібно вивчити внутрішній попит.
Порада 4: корпоративна програма лояльності має будуватись на цінностях компанії й надавати співробітникам бенефіти заради задоволення, а не формально.
5. Postmen New Days: вихід із бульбашки
Працювати з креативною командою — постійно генерувати креативний ресурс. Ідеям потрібен простір. На жаль, він часто втрачається у потоці чітких дедлайнів та нескінченних зустрічей. Інколи команда не має часу, щоб перевести подих і вигадати новий, не схожий на будь-що інше, концепт.
Тому ми регулярно занурюємось у нові досвіди всією командою: від створення мозаїки чи кераміки до походу до Музею темряви. Навмисно тестуємо різні заняття, щоб активувати інші ділянки сприйняття й емпатії.
Напрацювання Postmen New Days стають кейсами й отримують нагороди, як от Groundbreakers (Копачі) — серія унікальних новорічних подарунків для наших клієнтів і партнерів. Це лімітована колекція з 50 мозаїк, створених вручну командою Postmen. Кожна з них — відображення наших цінностей і філософії.
Postmen New Days формують спільну відповідальність за результат — чи будуть наші кампанії найкреативніші на ринку?
Порада 5: спробуйте разом тестувати нові хобі, бо нестандартні ідеї — це зона росту всієї команди, а не завдання окремої ролі.
Який результат?
Postmen — найкреативніша агенція 2025 року. Довгостроково перемагає той, хто інвестує в людей. Цьогоріч агенції виповнилося 12 років, а в команді є люди, які разом з Postmen майже з самого початку:
- Ірина Павлова (Chief Design Officer) — 9 років у команді;
- Ольга Михалець (Chief Creative Officer) — 8 років;
- Ганна Савчук (Chief Operating Officer) — 6 років.
78% постменівців працюють в агенції понад рік.
Такий рівень довіри й лояльності неможливий без чіткої системи розвитку. У кожного є індивідуальний план, де фіксуються цілі, очікувані результати та кроки дій. Це допомагає відстежувати свою ефективність й зростати.
Команда — це головний актив, від якого залежить якість роботи, успіх компанії та її майбутнє. Наймати й утримувати найкращих спеціалістів Postmen допомагає комплексний підхід в HR: від базових цінностей (безпеки, спільноти, зростання) у менеджменті до унікальних традицій та актуальних бенефітів у корпоративній системі лояльності. Найкращі фахівці вибирають середовище, у якому можуть працювати з сенсом!
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.