Комплімент — це простий і дієвий спосіб побудувати довгострокові, взаємовигідні відносини з колегами, партнерами та клієнтами. Чуючи приємні слова на свою адресу, людина відчуває особливий вид задоволення та отримує позитивні емоції.

Що приємніша людина у спілкуванні, то більше їй довіряють і то більше в неї шансів досягти своїх цілей, вдало розв’язати ділову проблему або укласти угоду, задовольнити співбесідника та запрограмувати його на подальшу співпрацю.

Work.ua пропонує вам опанувати мистецтво робити компліменти. Наводимо 5 типів та розповідаємо, які і як робити, а яких краще уникати.

Оцінювальний комплімент: «Яка смішна у вас футболка!», «Який ви розумний!»

Не рекомендується!

Вашу оцінку зовнішньому вигляду або особистим якостям можуть неправильно зрозуміти через купу причин. А фрази типу «Ну ви й молодець» — це похвала, а не комплімент. Коли ви когось хвалите, то виступаєте в ролі оцінювача, відпускаєте похвалу згори вниз, подібно батькам, які хвалять дитину за нарешті добре виконане домашнє завдання.

Оцінка соціальної ролі: «Ви прекрасний лектор, дякую»

Висловлювати повагу до діяльності доречно майже завжди.

Відзначте ті професійні якості, які ви цінуєте в людині найбільше. Що комплімент конкретніший, то краще: «Ви блискуче відповіли на складні запитання на нещодавній зустрічі» або «Вам вдалося сфокусувати увагу аудиторії на наших планах».

Емоційний комплімент: «Завжди дивуюся, як легко і швидко ви справляєтеся з такими важкими завданнями!»

Рекомендується тим, хто вміє висловлювати емоції.

Формулюйте комплімент як свою особисту думку: ваше право відчувати те, що ви відчуваєте. Але пам’ятайте, що «ви хороша людина» звучить слабше, ніж «знаєте, ви так здорово допомогли мені зі звітом!». До речі, коли ви будете відзначати конкретику, вам набагато легше буде проявити творчий підхід і зробити небанальний комплімент.

Комплімент від 3-ї особи: «Я чув/ла, ви профі!»

Рекомендується всім.

Скажіть комплімент як факт, підтверджений чужою думкою. Друг хвалив виступ або який-небудь допис вашого співрозмовника? Розкажіть про це мимохідь. ⠀

Комплімент дії: «Як добре, що ви це запропонували»

Використовуйте своєчасно.

Вам поставили влучне питання? Подали цікаву ідею? Коли ви бачите такі прояви, доречно акцентувати увагу на цих процесах. Вислоіть схвалення конкретних слів та дій співрозмовника.

Вдалий діловий комплімент — це майстерність говорити щиро про професійні якості інших людей, результати виконаної роботи. Він робить спілкування приємним, дозволяє мотивувати на нові результати й досягнення. Не скупіться на компліменти своїм колегам, адже це насамперед говорить про вашу уважність та здатність помічати в людях чесноти.

Дякуємо за натхнення Telegram-каналу Пора знать


Читайте також

5 случаев, когда стоит говорить комплименты своим коллегам