Якщо ви читаєте цю статтю, то найімовірніше, у вас вивільнився час через зменшення навантаження на роботі або через перехід на віддалену роботу. І тут є два варіанти розвитку подій: можна сісти на диван і нічого не робити, а можна використати цей час для власного розвитку.

Саморозвиток завжди важливий, але особливо у період самоізоляції та перебування у замкненому просторі більшу частину дня. Наявність почуття мети і структури діяльності впродовж дня — перевірений спосіб підтримати вашу розумову концентрацію.

Підтримка вашого особистого розвитку також буде означати, що коли настане час повертатися до роботи, ви будете у тонусі. Хто знає, можливо, ви навіть станете більш підкованим у професійному плані, ніж ваші колеги.

Тож можна використати час карантину, щоб вивчити навички, які вам завжди були цікаві, або підвищити кваліфікацію в тих областях, в яких ви знали, що можна було б «підтягнутися». Або, якщо ви знаєте, що ваші обов’язки розширяться після виходу на роботу, тоді можна зайнятися отриманням основних навичок, необхідних для деяких інших функцій. Таким чином, ви зможете за необхідності виконувати додаткову роботу.

Із чого почати?

Щонайперше варто проаналізувати прогалини в ваших навичках і скласти ваш план навичок. Це особливо корисно, якщо ви не впевнені, які галузі навичок ви хочете розвивати.

По-перше, перерахуйте навички, які у вас є, а також ті, які вам потрібні для роботи (або роботи вашої мрії). Оцініть ці навички (можливо, позначте їх від 1 до 5) і обведіть ті, які потребують поліпшення. Якщо у вас є перед очима опис обов’язків на вашій роботі або опис роботи вашої мрії, це допоможе скласти план та розширити ваші можливості.

Книга Берніса Уормслі «Керуй собою», пояснює, що прогалина в навичках — це «коли ваші реальні навички та навички, що необхідні для вашої нинішньої робочої ролі або робочої ролі, до якої ви прагнете, — різні. Різниця полягає в розриві навичок. Аналіз цієї прогалини, очевидно, вимагає глибоких знань як про себе, так і про роботу, яку ви робите — або хотіли б робити».

Визначивши навички, яких у вас немає, або ті, які ви хочете розвинути, ви вже зробили перший крок і вказали собі напрямок для розвитку, а також зробили крок до фінішу.

Покроковий план дій:

  • Встановіть вашу мету або напрям.
  • Визначте потреби саморозвитку.
  • Визначте можливості навчання (де і чому ви можете повчитися, курси, книги, відео, менторство та ін.).
  • Сформулюйте план дій зі створення нових навичок.
  • Реалізуйте план дій, описаний у попередньому пункті.
  • Запишіть результати.
  • Оцінка та огляд результатів.

«Гарною відправною точкою є ваше найактуальніше резюме», — пише Берніс. «Якщо ви давно не оновлювали своє резюме, тоді буде дуже корисно написати нове. Далі вам потрібно додати в нього якомога більше про себе. Коли у вас буде готовий документ, який описує вас і ваші можливості, ви зможете порівняти його з описом роботи й обов’язками та побачити, де є прогалини».

Якщо вам потрібно трохи натхнення, чому б не піти за посиланнями нижче?

Встановлення і досягнення цілей можуть бути важкими — не в останню чергу через карантин та самоізоляцію. Психічне здоров’я може вплинути на нашу працездатність: ви працюєте в колі сім’ї або сусідів по кімнаті, або вас звільнили, або відправили у неоплачувану відпустку. Все це вплине на нашу продуктивність і особисте життя — і важливо, щоб ви слухали ці почуття, розуміли їх і знаходили спосіб подолати їх або пристосуватися до них.

Якщо ви відчуваєте, що професійний розвиток — це корисний спосіб зберігати розумову активність, то створення структури для вашого навчання з деякими досяжними цілями допоможе вам на шляху. Можете розписати ваші цілі за системою SMART.

Що це таке?

SMART означає розумна мета і об’єднує великі літери від англійських слів, що позначають, якою має бути ваша мета: 1) Specific (конкретна), 2) Measurable (вимірювана), 3) Attainable (досяжна), 4) Relevant (релевантна), 5) Time-bounded (визначена в часі).

Отже, як розписати власні цілі за SMART?

Конкретність: будьте точні щодо того, яку навичку ви збираєтеся вивчати і чому. Неконкретні цілі говорять про те, що ви надто хвилюєтеся з приводу того, скільки ви хочете вивчити, або продовжуєте відкладати навчання просто тому, що не знаєте, з чого почати! Так, ціль «я хочу здобути цю посаду (тут ви пишете, яку конкретно посаду ви хочете здобути) у цій організації (тут ви пишете роботодавця, де хочете працювати)» буде більш конкретною за «хочу гарну роботу».

Вимірність: записуючи вашу конкретну мету, намітьте менші віхи, щоб потрапити на ваш шлях до мети. Майже як сходи, це допоможе зосередитися на одному аспекті за один раз.

Досяжність: при написанні своєї мети уникайте дивитися на неї крізь рожеві окуляри. Пам’ятайте, що якщо ви робите мету занадто недосяжною, ви демотивуєте себе, якщо від самого початку не досягнете успіху. Наприклад, замість «Стати генеральним директором», спробуйте прагнути до просування по службі. Якщо ви подивитеся на специфікацію посади вище вашої, ви побачите, які навички вам потрібні для цього.

Реалістичність: Рим не був побудований за один день! Крім того, є ймовірність, що ви не станете майстром кризового управління в другій половині дня. Дайте собі достатньо часу, щоб дійсно виконати завдання, і розбийте свою мету на частини, які можна виміряти.

Терміни: щоб зберегти мотивацію, призначте крайні терміни для своєї мети і віхи між ними. Маленькі нагороди (те, що вам найбільше подобається, наприклад, покупка в Інтернеті ще однієї книги або додаткова шоколадна плитка на обід) допоможуть вам завжди не відхилятися від наміченої мети. Наприкінці не забудьте подякувати собі за важку роботу над самовдосконаленням!

Джерело: managers.org.uk


Читайте також