Публікуємо розповідь експерта у форматі інтерв’ю.

Андрій Кондратьєв
Андрій Кондратьєв
Producer у Paga Group

— Розкажіть, будь ласка, що таке GameDev-компанії?

— Так називають компанії, які створюють ігри на мобільні платформи, консолі та настільні комп’ютери: від розробки дизайну до розвитку та підтримки на ринку. В Україні зараз багато компаній, які працюють у цьому напрямку.

— Чим відрізняється робота в GameDev від інших сфер IT?

— Якщо говорити про нас, то ми, Paga Group, продуктова GameDev-компанія, яка не використовує зовнішні інвестиції, отже, ми займаємося розробкою власних продуктів. Продуктом може бути все що завгодно — мобільний застосунок, соціальна мережа, гра, середовище розробки.

Ось приклади продуктових GameDev IT-компаній, які у всіх на слуху: EA games, Sony Entertainment, Blizzard. Мільйони людей щодня користуються їхніми продуктами, приносячи корпораціям величезні прибутки.

Особливість геймдеву — це те, що такі компанії займаються тільки іграми й все, але не думайте, що це дуже легко. Найчастіше, щоб зробити гру, яка змусить ринок вибухнути й завоює серця, треба пройти стежку невдач с 99 іграми, щоб на 100-й раз тобі посміхнулася удача і щоб ти зробив ту саму гру.

Тому що гра — це мільярд гіпотез, про які ти знаєш на старті розробки, та ще 100 мільярдів факторів, про які ти дізнаєшся, коли зробиш реліз продукту, або не дізнаєшся зовсім.

Крім продуктових компаній, виділяють IT-аутсорс. Аутсорс — це постачальники, найняті організаціями для надання технологічних послуг та ресурсів. У класичному IT-аутсорсі ціль — запропонувати послуги клієнту.

— А чим відрізняються фахівці з галузі GameDev?

— Люди із GameDev — дуже креативні. Це дорослі, які прагнуть реалізувати свої дитячі фантазії та мрії. Всі, хто працює в GameDev, зазвичай люблять грати в ігри. Для них це не просто робота, це частина життя.

— Яких спеціалістів зазвичай потребують GameDev-компанії?

— Загалом це 3 групи спеціалістів:

  1. Розробники. Це Gameplay developer, Game developer, UI developer, Back-end developer, Animation developer та інші.
  2. Game Designer. Ці спеціалісти беруть участь у розробці всього ігрового світу: від персонажів і цілі гри до тексту та звуку. Їхня мета — зробити класний продукт для аудиторії.
  3. Художники. Якщо описувати коротко, це ті, хто на «ти» з 3D та візуалом гри. Те, як гравець бачить і сприймає персонажів, середовище, понад усе залежить від них.

— Які soft skills важливі для GameDev-компаній?

— У кожної компанії своя корпоративна культура та бачення команди. Якщо говорити про нас, то в насамперед — бажання та мотивація створювати найкращі продукти, адже процес розробки тривалий і вимагає безліч складних рішень. У GameDev продукт можуть постійно переробляти та удосконалювати. Причиною цього є те, що фінальне бачення продукту може відрізнятися через велику кількість ідей. Ми дізнаємось, що подобається нашій аудиторії, за допомогою експериментів та постійного аналізу.

Це можна порівняти з перегонами 24 години Ле-Мана, де з кожною годиною стає все складніше, щогодини з’являються нові проблеми тощо. І тільки зі злагодженою командою пілот приходить першим і стає переможцем, а аудиторія отримує захопливе видовище.

Ми в GameDev любимо професіоналів, які вміють ставити цілі та досягати бажаного результату. А в цій сфері це зовсім не просто.

І найголовніше — цінуємо любов до ігор.


Читайте також