Більшість компаній з приходом пандемії відправили працівників додому. Тоді усі були в одному човні, з рівними умовами та новими правилами. Але з часом новою тенденцією став гібридний формат. Це коли частина ваших колег може знаходитись в офісі, а друга частина працювати віддалено. Тобто поки ваші колеги ходять разом на обід та мають змогу більше дізнатись одне про одного, а ви їсте під YouTube-відео.

Нові умови створили нові питання — як побудувати правильну комунікацію, якщо ви все ж таки вирішили працювати віддалено на відміну від інших співробітників.

Тож Work.ua вирішив дати кілька порад, які допоможуть налагодити відносини з колегами та керівництвом, не встаючи з улюбленого домашнього крісла.

Комунікуйте не тільки з приводу робочих питань

Для тих, хто фізично знаходиться в офісі, є набагато більше можливостей, щоб спілкуватись в неформальній атмосфері. Наприклад, колеги можуть зустрітись на кухні та, поки робиться чай, підтримати small talk: дізнатись, хто що читав чи дивився останнім часом або як минула недавня відпустка. Ця інформація не важлива для роботи, але допоможе у побудові соціальних стосунків.

Колеги, з якими у вас налагодився контакт, ймовірно з ентузіазмом допоможуть у розв’язанні робочих питань або прикриють у разі чого.

Працюючи віддалено, ви маєте приділити увагу методам побудови стосунків й частіше проявляти ініціативу у спілкуванні. Для цього використовуйте можливість поцікавитись життям колег, поспілкуватись на тему останніх новин або хобі. Але не перебільшуйте та не відволікайте людину від роботи.

Привертайте до себе увагу

Якщо ви маєте змогу іноді з’являтись в офісі — не проґавте цю можливість. Декілька разів на місяць пообідайте з колегами, поспілкуйтесь з ними, закріпіть зв’язок та будьте в курсі останніх новин. Також це корисно в ситуації, коли у вашій команді або організації з’являються нові працівники. Вони зможуть запам’ятати вас в обличчя та зрозуміти, яким чином ви спілкуєтесь наживо.

Щодо відеозборів — не нехтуйте камерою та вмикайте її. Адже ваші колеги кожен день бачать одне одного особисто, а для вас онлайн-зустрічі — це шанс ще раз нагадати про себе як частину команди.

Будьте легким у роботі

Якби це був перелік антипорад, то ми б написали так: «відповідайте на робочі повідомлення якомога довше, а краще у післяробочий час». Але це не антипоради.

Пам’ятайте, коли людина працює віддалено, з нею складніше, ніж з тим, хто на робочому місці в офісі. Тож як ви могли зрозуміти, мова піде про те, що ви повинні зробити комунікацію з вами приємною, швидкою та результативною. Краще поспілкуйтеся з колегами та вирішіть, як вам буде краще розмовляти: по мобільному або за допомогою відеодзвінків, через повідомлення у чаті, електронною поштою та інше.

Також не забувайте про етику спілкування у месенджерах. Нагадаємо — вміщуйте вашу думку в одне недовге повідомлення.

Тримайте команду в курсі

Іноді тим, хто знаходиться в офісі, здається, що коли людина працює віддалено, вона виконує меншу кількість завдань або дуже-дуже не поспішає, постійно робить перерви на чашечку чаю та переглядає серіал. Іноді таке може здаватись навіть вашому керівництву.

Щоб колеги добре розуміли, що ви не байдикуєте, повідомляйте про виконання поточних завдань або їх закінчення у вашому робочому чаті. Також можете писати, коли пішли на перерву, завдяки чому вас не будуть турбувати в обідній час.

Ще під час жорсткого карантину багато хто переконався — формат роботи з дому не гірше, аніж з офісу. Але з поверненням до звичного ритму життя керівництво може знов обрати обов’язкове відвідування офісу.

Якщо ви проти, дайте це зрозуміти. А ще краще — показуйте високі результати праці працюючи вдома і доведіть — на вас можна покластись.

Пропонуйте

Пам’ятайте, що телепатія не є ефективним методом комунікації. Якщо вам щось не подобається у тому, як влаштовано гібридний формат роботи у вашій компанії — висловіть думку та сумніви. А краще запропонуйте, як можна розв’язати проблему. Наприклад, якщо дізнаєтесь про нововведення останнім або відчуваєте нестачу онлайн-зустрічей з командою.

Керуючись наведеними вище порадами, ви отримаєте не тільки підтримку та позбудетесь статусу самотнього віддаленого вовка, а й будете перебувати у курсі подій в організації й не загубитесь на тлі ваших колег, які частіше бувають в офісі.


Читайте також