- 1833
Технічні нюанси дистанційки: підготовка, перехід, підтримка
Головний системний адміністратор Work.ua розповідає про тонкощі переходу на домашню роботу.

Перехід на дистанційку — серйозне випробування для компаній, які раніше не практикували подібний формат роботи. Work.ua прагне допомогти, тож ми запросили нашого головного системного адміністратора, щоб він відповів на найрозповсюдженіші технічні питання, пов’язані з роботою з дому.

— Як готуватися до дистанційки, яку інформацію для цього треба мати, скільки часу на це потрібно?
— Усе починається з опитування співробітників. Потрібно розуміти, хто зможе без особливих зусиль працювати віддалено, а кому потрібна допомога. Збір інформації стосується домашнього інтернету та техніки для роботи. Далі запускайте конвеєр з підготовки необхідного обладнання, напишіть інструкції й організуйте віддалену технічну підтримку.
— Що робити з тими, у кого вдома нема комп’ютера? Інтернету?
— Тим, у кого вдома немає особистого комп’ютера, можна дозволити забрати техніку з офісу. А для тих, у кого інтернету — запропонувати рекомендації з альтернативних вирішень (3G-модем, роздача з мобільного, wi-fi від сусідів тощо).
— Запропонуйте, будь ласка, комплекс сервісів для повноцінної роботи компанії у форматі віддаленої роботи: месенджери, сервіси відеоконференцій, контроль і постановка задач, організація роботи телефонії тощо.
— Перехід на дистанційку — саме собою додаткове джерело стресу для користувачів і це не найкращий час для впровадження якихось нових інструментів. Тож якщо є можливість користуватися тими самими програмами й сервісами, що й в офісі — використовуйте їх. Краще не створювати нові сутності без крайньої на те необхідності.
— У нас є збори, які проводиться раз на тиждень серед керівників і тривають приблизно 2 години. Яку платформу порадите?
— Універсальної відповіді на це питання немає. З одного боку, багато що залежить від вимог до кількості учасників, тривалості зборів та технічних можливостей. З іншого — від доступних ресурсів: пристроїв учасників, їхньої технічної підготовки, можливості розгорнути платформу на власному сервері та й від доступних часу і фінансів.
Як швидке й універсальне рішення, можна рекомендувати Skype або Zoom, але в них є низка обмежень. У плані інформаційної безпеки тут теж є сумніви. Комусь може підійти маловідомий сервіс Gobrunch.
Якщо є можливість розгорнути й підтримувати власну платформу — варто звернути увагу на безкоштовно поширювану BigBlueButton. Ознайомитися з її можливостями можна в демоверсії, для повсякденного використання потрібне встановлення на своєму сервері.
Звісно, є й більш професійні рішення, корпоративного рівня, такі як Skype for business або Cisco webex. Усе залежить від вашого бюджету.
Якщо говорити про обмеження на тривалість зборів. З наведених вище рішень воно є тільки в безоплатній версії Zoom — 40 хвилин. Після цього потрібно повторно заходити на зустріч.
— Зараз так багато всього безплатного роздають: вебінари, лекції — варто тільки залишити пошту, телефон, які є загальні поради з інформаційної безпеки, щоб не накликати біду на свій комп’ютер? Або не піддати ризику корпоративну мережу?
— Реєстрація на безоплатні заходи з використанням пошти або телефону швидше пов’язана з ризиком отримання спаму, ніж із загрозою для комп’ютера або корпоративної мережі. Бажано стежити за тим, щоб платформа, на якій проводиться лекція, не вимагала установки якихось додаткових програм на комп’ютер. Якщо в чомусь не впевнені — краще дивитися лекції на YouTube.
Нагадаємо, що отримати професійні відповіді на питання, що зараз вас хвилюють, можна в постійній рубриці «Спитай експерта» в нашій групі підтримки роботодавців в Telegram.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.