Як вивести продуктивність команди на новий рівень після карантину
Три тактики для різних типів професій від викладачки Лондонської школи бізнесу для тих, чиї команди поки залишаються на дистанційці.
Попри всі складнощі, через які компаніям довелося пройти на карантині, багато керівників відзначили хорошу продуктивність і злагоджену роботу всередині команди.
Згідно з опитуванням професорки Лондонської школи бізнесу Лінди Граттон, майже половина керівників зізналися, що рівень співпраці і якість комунікації в колективі під час самоізоляції став значно вищим. Граттон впевнена: щоби закріпити успіхи, потрібно продумати план адаптації та створення нової корпоративної культури. Вибір подальшої стратегії залежить від того, який принцип організації праці діє в конкретній компанії.
Є три типи роботи:
- рутинна, автономна праця (наприклад, співробітники колл-центру);
- менш монотонна праця, яка частково передбачає взаємодію з іншими людьми (наприклад, бухгалтер);
- нерутинна праця, націлена на співпрацю та інновації (наприклад, дизайнер, проджект менеджер).
Кожній з цих категорій відповідають різні тактики, які слід ввести для підтримки високої продуктивності після виходу з карантину.
Рутина й автономна робота
Робота з дому підвищує продуктивність співробітників на 13% і дає змогу роботодавцям заощадити. Фактично, вигода від дистанційки еквівалентна результатам додаткового трудового дня в офісі, як показує дослідження економіста зі Стенфордського університету Ніколаса Блума. Отже, дистанційна робота зручна як компаніям, так і співробітникам.
Важливий нюанс: в учасників експерименту Блума був обладнаний вдома робочий простір, тобто люди мали усі необхідні умови для продуктивної праці. Але навіть за таких обставин через 9 місяців дистанційки половина співробітників вирішила повернутися в офіс через відчуття ізольованості. Хоча позиція оператора кол-центру не потребує співпраці з колегами, соціальна ізоляція для багатьох стала важким випробуванням і негативно вплинула на мотивацію.
З огляду на цей факт, потрібно зробити наступні кроки для адаптації колективу до посткарантинних умов:
- Подбайте про умови праці. Роботодавець не може за замовчуванням покладатися на наявність комп’ютера і стабільний доступ до інтернету в співробітників. Забезпечення команди необхідним обладнанням для виконання роботи — це відповідальність керівництва.
- Створюйте події для підтримки внутрішньої комунікації. Щоби заохотити спілкування і взаємодія всередині команди, постарайтеся регулярно влаштовувати віртуальні кава-брейки й неформальні зустрічі.
- Встановіть час присутності онлайн. Така рекомендація стосується всіх трьох типів організації праці, але особливо корисна буде для співробітників, у яких є діти й контролювати свій час досить складно. Необхідність постійно підтримувати зв’язок із командою призводить до стресу, набагато ефективніше поділити розклад на блоки й виділити години онлайн-присутності. Тоді працівник зможе самостійно регулювати свій графік і зосередитися на виконанні завдань, а не переживати щодо дотримання зовнішньої дисципліни.
Менш рутинна робота, яка вимагає контактів із людьми
Робота бухгалтера, з одного боку, передбачає значну незалежність, з іншого — вимагає взаємодії з колегами. Співробітники бухгалтерії мають бути в курсі колективної продуктивності й компетентності конкретних людей. Комунікація з членами інших відділів становить важливу частину професії.
За підсумками опитування в рамках вебінару в травні 2020 року, з’ясувалося, що 70% керівників вважають свої команди високопродуктивними. Щоби зберегти роботу на такому ж рівні й далі, слід зробити наступні кроки:
- Використовуйте асинхронні технології. Вкрай важливо знайти баланс між синхронною й асинхронною комунікацією на дистанційці — від нього залежить рівень мотивації та залучення працівників. Ніхто не хоче потрапити в пастку мікроменеджменту і витрачати свої сили на дотримання формальних установок. Тому керівництву потрібно виробити свою позицію щодо часу для онлайн-зборів і зв’язку поштою й донести її до колективу. Дозвольте людям зосередитися на завданнях і не прив’язуватися до жорсткого погодинного графіка. Обговоріть заздалегідь, коли віртуальна присутність і швидка реакція необхідні.
- Вирішіть, коли проводити очні зустрічі. У міру закінчення самоізоляції є сенс поступово повертатися до нарад в офлайн-режимі. Подбайте про безпечні й комфортні умови праці для своїх співробітників. Зрозумійте, у яких випадках присутність в офісі може бути принциповою.
Творча робота, яка передбачає співпрацю
Дизайнери й розробники продуктів залежать від взаємодій як із колегами, так і з клієнтами. Іноді в роботі не обійтися без тісного контакту з відділом маркетингу, а іноді — необхідні знайомства з новими людьми.
Спробуйте наступні тактики посткарантинного нетворкінгу:
- Виберіть цифрові технології для спільної роботи. Сучасні інструменти дають змогу підтримувати ефективну співпрацю навіть на відстані. Щоби така тактика справді принесла користь, запропонуйте команді протестувати кілька різних програм і підберіть ту, яка найкраще відповідає вашим завданням.
- Не забувайте про онлайн-платформи для професійного спілкування та колаборацій всередині індустрії. Також заохочуйте інтерес співробітників до конференцій і короткострокових освітніх курсів, на яких можна як прокачати свої вміння, так і завести корисні контакти.
Карантин змусив компанії здригнутися й подивитися по-новому на виробничі процеси. Щоби вижити в кризу, багато хто був змушений швидко знайти більш гнучкі та інноваційні методи роботи. Хоча зміни на краще частково відбулися з волі випадку, тепер необхідно вжити заходів, щоб закріпити успіх і отримати користь з цього досвіду.
Читайте також
- 3 правила проведення нарад від генерального директора Microsoft
- Як допомогти команді вийти з карантину
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.