- 2638
Як поговорити зі співробітниками на три незручних теми
Одне із завдань HR-ів — комунікація зі співробітниками на різні теми, зокрема незручні. Як поговорити з людиною так, щоб її не образити й водночас отримати результат, розберемося в цій статті.

Співробітники досить часто звертаються до HR-служби по допомогу у розв'язанні складних, нестандартних або навіть пікантних ситуацій. Work.ua пропонує розглянути кілька з них та визначитися, як правильно вести діалог.
Ситуація 1 — підлеглі скаржаться на керівника
Співробітники можуть напряму розповісти HR-ам, що керівник погано ставиться до них або забагато собі дозволяє, але таке буває досить рідко. Частіше можна отримати скарги під час якогось анонімного опитування.
Якщо незадоволені шефами поодинокі підлеглі, то це одна справа. А от коли практично всі працівники якогось підрозділу зазначають, що керівник, наприклад, принижує їх — це точно привід для розмови.
Звичайно ж, до такої зустрічі необхідно підготуватись та зібрати повну інформацію:
- яка людина цей керівник, які її особисті риси;
- як давно вона працює в компанії;
- які результати демонструє її підрозділ;
- наскільки її методи роботи відповідають політиці компанії;
- наскільки ним задоволений топменеджмент;
- чого коштуватиме компанії заміна такого співробітника.
Отримавши всю цю інформацію, ви заздалегідь знатимете, на що націлюватися: на збереження горе-керівника в компанії та коригування її поведінки чи на звільнення.
Про звільнення ми вже писали раніше, тому зараз розглянемо кейс, коли компанія не може собі дозволити звільнити такого керівника і потрібно працювати над розвитком його навичок командної роботи та комунікації.
Важливе правило цієї розмови — стриманий тон, відсутність звинувачень та фокус на розв'язанні конфліктної ситуації. І, звичайно ж, конфіденційність.
Почати зустріч можна з розповіді про результати опитування. При цьому в жодному разі не можна розповідати про те, хто конкретно розказав про «погану поведінку» керівника.
Якщо менеджер дуже орієнтований на бізнес-результат і тому страждають його людські якості, можна зазначити, що через таку поведінку компанія може втрачати співробітників, і вказати вартість їхньої заміни. Також не зайвим буде зауважити про зниження мотивації та залученості працівників через непорозуміння з шефом. Тобто мовою цифр пояснити, що такий підхід призводить до зростання втрат компанії.
Без звинувачень можна спитати, чому людина так поводиться. Розповісти про альтернативні варіанти розв'язання проблеми.
Після цього важливо обговорити подальші дії — повідомити про те, що компанія зробить для розвитку його навичок: яке навчання буде включене в його індивідуальний план розвитку, які KPI з налагодження командної роботи встановлено.
Наприкінці варто домовитись про наступну зустріч з метою обговорити результати роботи в цьому напрямку.
Ситуація 2 — співробітник не отримає того, на що чекає
Наприклад, коли через фінансові негаразди не відбудеться очікуваного підвищення зарплати. Або коли скасовується відкриття нової вакансії, перехід на яку вже був обіцяний одному з працівників. Як принести людині ці погані новини та ще й так, щоб вона не втратила мотивацію працювати далі?
Запорукою успіху знову ж буде чесність. Треба відверто сказати, що сталося, та пояснити причини. Варто зазначити, наскільки працівник цінний для компанії (якщо це дійсно так). Також важливо сказати про подальші кроки.
Якщо неприємна ситуація тимчасова і вам точно відомий термін підвищення зарплат або з'явлення вакансії — обов'язково скажіть про це. Коли визначеності немає, подумайте, що ви можете запропонувати співробітникові просто зараз. Це можуть бути додаткові вихідні або більш гнучкий графік роботи. Якщо мова йде про нову посаду, куди хотів перейти працівник, можна запропонувати йому участь у нових проєктах або розв'язанні кросфункціональних завдань.
Ситуація 3 — нестандартна і трохи «пікантна»
Практично у кожного офісного співробітника є колега, що дратує, — хтось постійно жує перед монітором та ще й чавкає, хтось голосно слухає музику, хтось постійно клацає ручкою або… погано пахне. Розгляньмо на прикладі останніх, як поговорити зі співробітником на незручну особисту тему.
Працівник будь-якого рівня та кваліфікації може мати специфічний запах. У випадку з віддаленою роботою проблема вирішується сама собою, а ось коли потрібно ходити в офіс, це може стати справжнім випробуванням для інших співробітників. Що ж і як сказати такій людині?
Підготуйтеся до зустрічі, поспостерігайте за співробітником. Імовірно, у вас з'являться гіпотези щодо причини неприємного запаху. Це може бути як недотримання норм гігієни, так і проблеми зі здоров'ям або поганий парфум.
Організуйте зустріч віч-на-віч з цією людиною. Спокійно та максимально стримано скажіть працівникові про предмет вашої зустрічі. За жодних обставин не можна вживати образливі слова або сміятися.
Якщо людина зізнається, що знає про свою проблему і її причина — стан здоров'я, подумайте, яку допомогу їй може надати компанія. Тут може стати в пригоді медичне страхування або матеріальна допомога на лікування. Запропонуйте її співробітникові.
Якщо ж очевидно, що причина таких незручностей — елементарне недотримання правил гігієни, попросіть співробітника приділити цьому увагу.
Випадки бувають різні, але в кожному з них вам допоможуть стриманість, чесність, повага та доброзичливість.
Отримуйте більше корисної інформації у нашій групі «Поворкуємо?» у Facebook.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.