Чи знайоме вам відчуття, коли на роботі все начебто ок, але чогось не вистачає? Іскри, динаміки, азарту. Чогось такого, що б приємно лоскотало власне его. Щоб робочий ранок починався не лише «з кави», а ще й з драйву. Гейміфікація — це один із найдієвіших сучасних способів збадьорити та мотивувати команду. Особливо, якщо в ній переважають покоління, які за своєю природою «геймери».

Володимир Курило, СЕО компанії CleverStaff, розповів Work.ua, як правильна гейміфікація може підвищити мотивацію та продуктивність працівників, особливо молодих.

Володимир Курило
Володимир Курило
СЕО компанії CleverStaff

Сенс гейміфікації полягає в тому, щоб подолати робочу рутину, через яку роботодавці з прикрістю спостерігають зниження мотивації співробітників. Це можуть бути офлайн і онлайн-інтерактиви, різні «ачівки», квести, змагання, рейтинги тощо. Формат — від «вирізаємо сніжинки власноруч» до потужних програмних комплексів зі складною архітектурою та математичними моделями.

Головна мета — підняти настрій в команді, урізноманітнити робочий процес, додати ігрові елементи у звичні задачі. У такий спосіб залученість в роботу може збільшитись на 48%.

Великі світові бренди вже давно використовують гейміфікацію для підвищення мотивації та продуктивності своїх співробітників. Наведу яскраві приклади.

Хочеш працювати — відкрий готель!

Так, напередодні відкриття нового готелю рекрутери Marriott пропонують кандидатам-менеджерам пограти у комп’ютерну мінігру My Marriott Hotel. А саме — відкрити власний віртуальний готель або ресторан, підібрати туди необхідне обладнання, знайти персонал, побудувати процес. Одним словом, показати себе «у справі». Тим часом компанія спостерігає та обирає найкращих.

1

2

Більше гри — менше біди

В таких гігантах як Walmart, безпека праці має особливе значення. З метою її підвищення була розроблена ігрова платформа, де співробітники вивчали курс з безпеки. Найбільш успішні отримували бонуси та міняли їх на усілякі нематеріальні блага. В результаті кількість надзвичайних ситуацій знизилась на 54%, а рівень залученості сягнув аж 91%!

Як продати «слона»... тренажеру

Компанія SAP, щоб підвищити рівень знань співробітників про продукти, запровадила спеціальний застосунок — симулятор комунікації з клієнтом. Співробітники спілкуються з віртуальним покупцем, розповідають про переваги продукту, намагаються продати. Найкращі отримують спеціальні значки та бейджі.

Якщо зосередити фокус на гейміфікації, яка скерована саме на рекрутерів і HR-менеджерів, — в цій ніші маємо багато цікавих кейсів.

Рекрутери грають і виграють: досвід Cisco

Компанія гейміфікувала одразу кілька своїх програм. Спочатку — для навчання та розвитку рекрутерів і HR. Потім — соціальні мережі та тренінги, з метою вдосконалення їхніх скілів. Рекрутери почали активно використовувати LinkedIn для пошуку кандидатів.

Згодом у Cisco ввели 3 ступені сертифікації, котрі визначають прогрес застосування нових навичок. За успішне виконання поточних задач співробітники отримують значки, що позитивно впливає на фактор задоволення робочим процесом.

3

Гра в нову роботу: як в Deloitte зустрічають новачків

Компанія гейміфікувала процес адаптації новачків. Так, нові рекрутери і HR формують команди онлайн, паралельно вивчаючи політику конфіденційності, компенсацій, етики тощо. Вони постійно комунікують, а потім проходять тестування, під час якого всі варіанти відповідей обговорюються командно для вибору єдиної правильної.

Такий підхід сприяє вивченню робочого процесу, а спільне розв’язання задач створює відчуття «потрібності» з першого дня.

Також в Deloitte розробили відеотур-мандрівку, щоб новачки не загубились у просторих офісах компанії по всьому світу. Новачок обирає своє місто, його екскурсія починається прямо з аеропорту і веде в місцевий віртуальний офіс Deloitte, де він ближче знайомиться з колегами та корпоративною культурою.

4

А в кімнаті «з невідомими» — слабо?

У британській Phoenix Software пішли ще далі. Вони зачиняють кандидатів на посаду рекрутера або HR у квест-кімнаті з чинними співробітниками на одну годину: познайомитися, поспілкуватися і дібрати найбільш підхожих.

Ті, хто пройшов випробування, отримують доступ до внутрішнього застосунку компанії й там продовжують гру. Тобто гейміфікація починається офлайн і отримує логічне онлайн-продовження. Це досить нестандартний та креативний підхід.

Отже, компанії визнають той факт, що «кава з бубликами» та її прототипи давно втратили свою привабливість. Тим паче в очах Y і Z. Вони вже давно і якісно диджиталізовані, а в їхній поведінковий код вписане бажання грати й отримувати подяку-визнання своїх перемог у вигляді трофеїв. І масштаб роботодавця тут не має значення.

Матеріальна винагорода теж має свої рамки, і застосувати її можна не у всіх компаніях. А от гейміфікація в більшості випадків не потребує великого бюджету або захмарного призового фонду. При цьому залучає в процес майже всіх.

Гейміфікація — це цікавий та ефективний інструмент, який підвищує продуктивність співробітників і дає їм дійсно захоплюючу мотивацію на весь день. Своєю чергою, ми в CleverStaff теж наразі запроваджуємо інтерактивні ігрові техніки в наш проєкт з автоматизації рекрутингу, тому що спостерігаємо готовність та серйозну зацікавленість з боку тих, хто працює в цій галузі. Адже результативна гейміфікація бадьорить більше, ніж найсмачніша кава :)


Читайте також