Четверта промислова революція наближається, і її вплив помітно трансформує моделі управління бізнес-організаціями. Змінюються вимоги до людського капіталу компанії, з’являється потреба в адаптації бізнесу до цифрових технологій. У зв’язку з цим ми спостерігаємо палку дискусію між глобальними консалтинговими компаніями на тему інтеграцій AI-систем у всі бізнес-процеси. Розібратися в ній та зробити висновки Work.ua допомогла Марія Добік, CEO компанії MDCONSULT та digital-платформи для рекрутингу CVpool

Марія Добік
Марія Добік
CEO компанії MDCONSULT та digital-платформи для рекрутингу CVpool

«Financial Times» стверджують, що інновації у сфері роботехніки створюють нові можливості для всіх сфер бізнесу. 

Експерти ж міжнародної консалтингової компанії «McKinsey & Company» вважають, що розвиток штучного інтелекту спричинить безробіття до 2030 року. Вони прогнозують, що через проривні досягнення у сфері технологій без роботи опиняться 30% світової робочої сили, 400-800 мільйонів осіб. 

Експерти WEF у звіті «The Future of Jobs 2020» діляться іншими ідеями. Вони прогнозують, що між працівниками та AI-системами функції будуть розподілятися. Люди матимуть попит у сферах управління, консультування, ухвалення рішень, спілкування та взаємодії.

Консалтингова компанія «Deloitte» у 2019 році поділилась своїм дослідженням  «Global Human Capital Trends». У ньому викладена ідея про взаємодоповнення, співробітництво працівників та AI-систем у «суперкомандах». «Суперкоманди» — ефективні команди, в яких поєднуються сильні сторони людей і штучного інтелекту.

За версією «PricewaterhouseCoopers» (PwC) і «Boston Consulting Group» (BCG) взаємодія людей і технологій має бути у вигляді діалогу, а не у форматі використання людьми технологій. Компанії з таким форматом взаємодії називаються «біонічні». Вони застосовують штучний інтелект і машинне навчання для оптимізації процесів управління людьми й вибудовування комунікації з клієнтами. 

Що таке біонічні організації

Біоніка (від англійських слів «biology» + «electronics») — наука про використання в техніці, архітектурі та дизайні знань про конструкцію та форму, принципи та технологічні процеси живої природи. Біонічна компанія — компанія, яка «об’єднує сильні сторони людей і технологій для створення надлюдських сил, або біонічних здібностей» («BCG»). 

Такі компанії застосовують інтелектуальні машини та технології для покращення та підвищення ефективності бізнес-процесів. Вони легко адаптуються до нового середовища. Продуктивність біонічних компаній значно вища. Біонічні компанії мають неперевершений клієнтський сервіс, налагоджену комунікацію з клієнтами, вищу продуктивність операційної діяльності та перевершують інші організації з погляду грошового потоку й вартості підприємства. 

BCG виокремлює 4 основні принципи біонічних підприємств:

  1. Чітко окреслена ціль та стратегія використання штучного інтелекту
  2. Головний фокус — результат. Наприклад, поліпшення процесів, створення пропозицій, яких ще немає на ринку. 
  3. Креативний підхід, здатність всієї команди до критичного мислення, високі дизайнерські й технічні навички, швидке ухвалення рішень. При чому ухвалення рішень підтримується платформами, розрахованими на масштабування, щоб у всіх був доступ до одних і тих самих даних, технологій і ресурсів.
  4. Використання модульних технологічних стеків, які можна адаптувати й застосовувати для масового розпізнавання образів, формування прогнозів, навчання та створення можливостей ухвалювати найкращі рішення у короткі проміжки часу.
    Аналіз із залученням штучного інтелекту дозволяє суперкомандам упроваджувати інновації в продукти та розробляти ефективніші процеси, що забезпечує для них конкурентну перевагу та зростання прибутку. 

Ідеальна формула біонічної трансформації — це 10% алгоритмів, 20% технологій та ІТ, 70 % бізнесу й людей.

Які кроки наблизять вашу компанію до біонічної

  1. Впроваджуйте технології у процеси всієї компанії.

    Почніть автоматизацію процесів з простих та доступних програм: для оптимізації клієнтського сервісу, виробництва, рекрутингу, управління персоналом тощо.
  2. Створюйте нові пропозиції.

    «Amazon» з інтернет-магазину з продажу книг виросла в маркейтплейс, а потім і найбільшу компанію на ринках платформ електронної комерції й публічно-хмарних обчислень, інвестора в різні галузі економіки. «Amazon» не побоялися розширити сферу діяльності та вийти на інший ринок.
  3. Персоналізуйте та покращуйте клієнтський досвід.

    Сучасні споживачі очікують, що компанії розумітимуть їхні потреби та знатимуть їхні вподобання. У зв'язку з цим у маркетингу дедалі більше потрібна аналітична робота. Використовуйте всі можливі інструменти для збирання та аналізу даних про ваших споживачів. Спілкуйтеся з користувачами на каналах, які є зручними для них. Перемістіть фокус із продукту на клієнта.
  4. Перегляньте свій стиль керівництва.

    Тенденції в менеджменті рухаються до стилю керівництва Кремнієвої долини: керівник визначає цілі та завдання, шлях їхнього досягнення, створює команди з необхідними компетенціями, оптимізує організаційну структуру та мінімально бере участь у розв'язанні повсякденних завдань.

Висновки

Утримання та процвітання бізнесу на ринку вимагає інновацій та взаємовідносин із клієнтами на нових рівнях, а діяльність конкурентів змушує підвищувати ефективність шляхом інтеграції штучного інтелекту та машинного навчання. Поєднання всіх нових можливостей означає майже повну автоматизацію клієнтських відносин і бізнес-процесів у найближчі роки. Біонічні компанії вже демонструють свої переваги та вказують на нові можливості традиційним компаніям. Спробуйте і ви!

Зображення з х/ф «Робот-поліцейський», 1987« р.


Читайте також