Майбутнє роботи та сфери управління людьми: біонічні організації
Який вектор задає використання штучного інтелекту та сучасних технологій в управлінні бізнесом та людьми? Розберімося в цій статті.
Четверта промислова революція наближається, і її вплив помітно трансформує моделі управління бізнес-організаціями. Змінюються вимоги до людського капіталу компанії, з’являється потреба в адаптації бізнесу до цифрових технологій. У зв’язку з цим ми спостерігаємо палку дискусію між глобальними консалтинговими компаніями на тему інтеграцій AI-систем у всі бізнес-процеси. Розібратися в ній та зробити висновки Work.ua допомогла Марія Добік, CEO компанії MDCONSULT та digital-платформи для рекрутингу CVpool.
«Financial Times» стверджують, що інновації у сфері роботехніки створюють нові можливості для всіх сфер бізнесу.
Експерти ж міжнародної консалтингової компанії «McKinsey & Company» вважають, що розвиток штучного інтелекту спричинить безробіття до 2030 року. Вони прогнозують, що через проривні досягнення у сфері технологій без роботи опиняться 30% світової робочої сили, 400-800 мільйонів осіб.
Експерти WEF у звіті «The Future of Jobs 2020» діляться іншими ідеями. Вони прогнозують, що між працівниками та AI-системами функції будуть розподілятися. Люди матимуть попит у сферах управління, консультування, ухвалення рішень, спілкування та взаємодії.
Консалтингова компанія «Deloitte» у 2019 році поділилась своїм дослідженням «Global Human Capital Trends». У ньому викладена ідея про взаємодоповнення, співробітництво працівників та AI-систем у «суперкомандах». «Суперкоманди» — ефективні команди, в яких поєднуються сильні сторони людей і штучного інтелекту.
За версією «PricewaterhouseCoopers» (PwC) і «Boston Consulting Group» (BCG) взаємодія людей і технологій має бути у вигляді діалогу, а не у форматі використання людьми технологій. Компанії з таким форматом взаємодії називаються «біонічні». Вони застосовують штучний інтелект і машинне навчання для оптимізації процесів управління людьми й вибудовування комунікації з клієнтами.
Що таке біонічні організації
Біоніка (від англійських слів «biology» + «electronics») — наука про використання в техніці, архітектурі та дизайні знань про конструкцію та форму, принципи та технологічні процеси живої природи. Біонічна компанія — компанія, яка «об’єднує сильні сторони людей і технологій для створення надлюдських сил, або біонічних здібностей» («BCG»).
Такі компанії застосовують інтелектуальні машини та технології для покращення та підвищення ефективності бізнес-процесів. Вони легко адаптуються до нового середовища. Продуктивність біонічних компаній значно вища. Біонічні компанії мають неперевершений клієнтський сервіс, налагоджену комунікацію з клієнтами, вищу продуктивність операційної діяльності та перевершують інші організації з погляду грошового потоку й вартості підприємства.
BCG виокремлює 4 основні принципи біонічних підприємств:
- Чітко окреслена ціль та стратегія використання штучного інтелекту.
- Головний фокус — результат. Наприклад, поліпшення процесів, створення пропозицій, яких ще немає на ринку.
- Креативний підхід, здатність всієї команди до критичного мислення, високі дизайнерські й технічні навички, швидке ухвалення рішень. При чому ухвалення рішень підтримується платформами, розрахованими на масштабування, щоб у всіх був доступ до одних і тих самих даних, технологій і ресурсів.
- Використання модульних технологічних стеків, які можна адаптувати й застосовувати для масового розпізнавання образів, формування прогнозів, навчання та створення можливостей ухвалювати найкращі рішення у короткі проміжки часу.
Аналіз із залученням штучного інтелекту дозволяє суперкомандам упроваджувати інновації в продукти та розробляти ефективніші процеси, що забезпечує для них конкурентну перевагу та зростання прибутку.
Ідеальна формула біонічної трансформації — це 10% алгоритмів, 20% технологій та ІТ, 70 % бізнесу й людей.
Які кроки наблизять вашу компанію до біонічної
- Впроваджуйте технології у процеси всієї компанії.
Почніть автоматизацію процесів з простих та доступних програм: для оптимізації клієнтського сервісу, виробництва, рекрутингу, управління персоналом тощо. - Створюйте нові пропозиції.
«Amazon» з інтернет-магазину з продажу книг виросла в маркейтплейс, а потім і найбільшу компанію на ринках платформ електронної комерції й публічно-хмарних обчислень, інвестора в різні галузі економіки. «Amazon» не побоялися розширити сферу діяльності та вийти на інший ринок. - Персоналізуйте та покращуйте клієнтський досвід.
Сучасні споживачі очікують, що компанії розумітимуть їхні потреби та знатимуть їхні вподобання. У зв'язку з цим у маркетингу дедалі більше потрібна аналітична робота. Використовуйте всі можливі інструменти для збирання та аналізу даних про ваших споживачів. Спілкуйтеся з користувачами на каналах, які є зручними для них. Перемістіть фокус із продукту на клієнта. - Перегляньте свій стиль керівництва.
Тенденції в менеджменті рухаються до стилю керівництва Кремнієвої долини: керівник визначає цілі та завдання, шлях їхнього досягнення, створює команди з необхідними компетенціями, оптимізує організаційну структуру та мінімально бере участь у розв'язанні повсякденних завдань.
Висновки
Утримання та процвітання бізнесу на ринку вимагає інновацій та взаємовідносин із клієнтами на нових рівнях, а діяльність конкурентів змушує підвищувати ефективність шляхом інтеграції штучного інтелекту та машинного навчання. Поєднання всіх нових можливостей означає майже повну автоматизацію клієнтських відносин і бізнес-процесів у найближчі роки. Біонічні компанії вже демонструють свої переваги та вказують на нові можливості традиційним компаніям. Спробуйте і ви!
Зображення з х/ф «Робот-поліцейський», 1987« р.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.